Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، کشاورزان آذربایجان غربی در 37 هزار هکتار از اراضی کشاورزی چغندرقند کاشته اند.

پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن چغندر برداشت شود.

150 واحد تبدیلی در حوزه صنایع تبدیلی زیر مجموعه این محصول در آذربایجان غربی فعالیت می کنند که 5 کارخانه تولید قند عمده آنها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این 5 کارخانه امسال 600 میلیارد تومان برای خرید یک میلیون و هشتصد هزار تن از تولیدات چغندرکاران هزینه خواهد کرد تا 265 هزار تن شکر از آن استحصال کند.

آذربایجان غربی رتبه نخست تولید چغندر قند را در کشور به خود اختصاص داده است و نزدیک به 10 هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم با تولید این محصول و صنایع زیردستی آن فرصت شغلی پیدا کرده اند.

اما این سکه روی دیگری هم دارد.

آب حوزه آبریز دریاچه ارومیه که بیش از 60 درصد آن در استان آذربایجان غربی است به سبب کشت محصولات پر آب بری چون چغندر قند با بحران روبروست که نمود خارجی آن خشک شدن دریاچه ارومیه است.

جا دارد با جایگزین کردن محصولات کم آب بر دیگر بجای چغندر فند، علاوه بر حفظ فضای کسب و کار در مسیر توسعه همه جانبه که حفظ محیط زیست یکی از ابعاد آن است تلاش شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در ۲۴ ساعت گذشته این خبر‌ها بیشترین تعداد بازدید را درمیان خبر‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.     آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه چالدران  پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

دیگر خبرها

  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی