Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - بخشدار دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل گفت: 10 سانتیمتر برف در منطقه کوهستانی دیلمان به زمین نشسته و رفت و آمد به این منطقه، با تجهیزات زمستانی امکانپذیر است.

حسین یکتا به ایرنا گفت: از ساعت 11 صبح امروز (پنجشنبه) بارش برف در منطقه کوهستانی دیلمان آغاز شده و طی دو ساعت و نیم، در شهر دیلمان 10 سانتیمتر برف باریده که با شدت نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی راه های دیلمان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد ولی تردد در این محورها بویژه در مسیر سیاهکل به دیلمان، فقط با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی امکانپذیر است.
وی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که قصد رفت و آمد به منطقه کوهستانی دیلمان را دارند، باید به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز باشند در غیر اینصورت از رفت و آمد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ در محور سیاهکل به دیلمان جلوگیری می شود.
به گفته یکتا، دمای هوا در این بخش به زیر صفر کاهش یافته ولی مردم سخت کوش دیلمان از قبل خود را برای چنین روزهایی سختی آماده و تجهیزات و مایحتاج زندگی را فراهم کرده اند.
بخشدار دیلمان گفت: با بارش برف و سفیدپوش شدن منطقه ، ستاد بحران در این بخشداری تشکیل شده و تمامی مسئولان اداره ها در آماده باش کامل هستند.
دیلمان با حدود 15 هزار نفر جمعیت، بخش کوهستانی سیاهکل محسوب می شود که در 45 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.
این دومین برف در سال جاری در منطقه کوهستانی دیلمان است؛ دو هفته قبل نیز اولین برف پاییزی منطقه کوهستانی دیلمان را سفیدپوش کرده بود.

** کاهش 9 درجه ای دمای هوا در لاهیجان
رئیس اداره هواشناسی لاهیجان نیز به ایرنا گفت: بارندگی ها دمای هوا در این شهرستان را تا 9 درجه سلسیوس کاهش داده است.
رضا موید ناصری افزود: دمای هوا در ظهر امروز 9 درجه سلسیوس ثبت شده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته، 9 درجه کاهش داشته است .
وی با اشاره به ادامه بارندگی ها در لاهیجان تا اواخر امشب گفت: از فردا (جمعه) کاهش بارندگی و از روز شنبه نیز افزایش دما خواهیم داشت با این حال؛ طی چند روز آینده برای مناطق کوهستانی، احتمال یخبندان و سرما پیش بینی می شود.
ناصری تصریح کرد: هم اکنون در شهر لاهیجان بادی با سرعت 40 کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.
شهرستان های لاهیجان و سیاهکل به ترتیب در 40 و 50 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشاردهنده:کبیری
6029 / 2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان

یاسر هادی پور، مدیر دفتر حقوقی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از رفع تصرف بیش از ۲ هکتار از اراضی استملاکی در شهرستان لاهیجان خبر داد.

او گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرائم کانال ها، بستر رودخانه‌ها و آب بندان ها) پیرو گزارش مدیریت منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل نسبت به طرح شکایت به طرفیت ۷ نفر از متصرفین اراضی استملاکی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان واقع در روستای شکاکم اقدام شد.

مدیر دفتر حقوقی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان افزود: لذا پس از طی مراحل قانونی و با هماهنگی دادستان لاهیجان و حضور نیروی انتظامی و کارشناسان مربوطه مدیریت منابع آب این شهرستان به وسیله یک دستگاه بیل زنجیری کلیه اراضی متصرفه به مساحت ۲/۱ هکتار رفع تصرف شد.

هادی پور تصریح کرد: در راستای صیانت از منابع آبی و به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی دفتر حقوقی آب منطقه‌ای گیلان از انجام وظایف محوله قانونی خود به هیچ وجه کوتاهی نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • رفع تصرف اراضی استملاکی شهرستان لاهیجان