Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-04@04:00:38 GMT

لباس‌های هندی ایوانکا ترامپ جنجالی شد +تصویر

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۷۶۹۶

لباس‌های هندی ایوانکا ترامپ جنجالی شد +تصویر

خرداد: سبک لباسهای «ایوانکا ترامپ»، دختر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفری که به هند داشت، جنجال زیادی به پا کرد و حتی مورد انتقاد شدید رسانه های هندی قرار گرفت.
 
به گزارش ایندیپندنت، ایوانکا در «اجلاس جهانی کارآفرینی 2017» در شهر حیدرآباد هند یک پیراهن 2600 دلاری که با گلهای سبک شرقی تزئین شده و یک طراح انگلیسی آن را دوخته بود، بر تن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ویژگی ها و بخصوص گلدوزی های این لباس تا حدودی شبیه به لباسهای هندی بود؛ اما از آنجایی که این لباس را غربی ها طراحی کرده بودند، این لباس ایوانکا مورد انتقاد رسانه های هندی قرار گرفت و حتی بسیاری او را به «استیلای فرهنگی» متهم کردند. استیلای فرهنگی به معنای استفاده از عناصر یک فرهنگ بوسیله اعضای فرهنگی دیگر است.
 
روزنامه «دیلی اُ» در مقاله ای از ایوانکا ترامپ به دلیل تقلید از فرهنگ هندی به شدت انتقاد کرد. روزنامه «ووگ ایندیا» هم دختر و مشاور رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفت و نوشت این زن که خود یک طراح فشن است باید لباسهایی را بر تن می کرد که بوسیله طراحان هندی در داخل این کشور دوخته شده است.
 
یک روزنامه دیگر نوشت: اگر لباسهای ایوانکا نماد فرهنگ کهن و با ارزش ماست، او باید لباسی که در داخل کشور ما بدست طراحان ما تهیه شده است را بر تن می کرد، نه لباسی که در کشور خودش طراحی و دوخته شده است.
 
گزارشها حاکی از آن است که در هند حتی به ایوانکا ترامپ به عنوان هدیه یک پیراهن بلند که بوسیله «نیتا لولا»، طراح لباس هندی دوخته شده بود، تقدیم شد؛ اما وی تصمیم گرفت یک لباس دیگر را که «توری برچ»، طراح لباس آمریکایی دوخته بود بر تن کند؛ لباسی که یک روزنامه هندی آن را شبیه به پیراهن های کشمیری توصیف کرده بود.
 
ایوانکا ترامپ حتی از یک لباس با گل های قرمز که بوسیله یک طراح انگلیسی طراحی شده بود در این سفر استفاده کرد. دختر رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سفرش به شهر باستانی «گلکنده» در ایالت «تلانگانا» در هند یک لباس که بوسیله طراح اندونزیایی دوخته شده بود بر تن کرد.
 
ونسا فریدمن، خبرنگار بخش فشن روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد انتخاب لباسهای ایوانکا ترامپ موازی با سبک فرهنگ شرقی است. همانطور که نظریه معروف ادوارد سعید هم می گوید جوامع غربی فرهنگ عرب را عجیب، عقب مانده و غیرمتمدن می شمارند. انتخاب لباسهای وی بیشتر بر اساس فرهنگ شرقی است. درست همانند لباس کیمونویی که ایوانکا ترامپ در ژاپن بر تن کرد که بوسیله یک طراح کلمبیایی دوخته شده بود و همچنین مثل لباس گلدوزی شده ای که در سفرش به چین پوشید.
 
وی در ادامه نوشت: ایوانکا ترامپ به جای استفاده از لباسهایی که یک طراح آشنای داخلی آنرا دوخته باشد (مثل کاری که معمولا میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا انجام می داد)، ترجیح می دهد از لباسهایی که طراحان خارجی تهیه کرده اند و گمان می کنند با فرهنگ دیگر کشورها آشنایی دارند، استفاده کند.
 
ایوانکا ترامپ به همراه هیئتی 360 نفره از فعالان اقتصادی و بازرگانی آمریکا برای شرکت در اجلاس جهانی کارآفرینی که از 28 تا 30 نوامبر در هند برگزار می شد به این کشور سفر کرده بود.    برچسب ها: لباس هندی ، ایوانکا ترامپ ، جنجالی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد

تین نیوز

سید علی حسینی رییس سابق ستاد حمل و نقل و سوخت: وقتی من در ستاد سوخت سمت داشتم، مدیر شرکتی به ما مراجعه کرد و گفت که طرحی داریم که تمام موتورسیکلت ها که آلایندگی بالایی دارند را در کمتر از یک ساعت گازسوز می کنیم و توضیح داد که باک این موتور را بر می داشتند و به جای آن یک مخزن گاز می گذاشتند و قسمت کاربراتور را هم گازسوز می کردند و برای سوخت گیری هم طرح های جالبی داشتند. نمونه هایی هم ساخته بود و آن را هم به مسئولان ذیربط ارائه داده بود اما  کسی آن را جدی نگرفته بود.

این فرد دو سال پیش در هند در نمایشگاهی محصول خود را عرضه کرد و در بازدیدی که وزیر صنعت هند از غرفه آنها داشت نظرش جلب شده و او را به دفتر خود دعوت کرده و تمامی مقدمات قرارداد با او را فراهم و در عرض چند روز با او قرارداد امضا کرده بودند. او تاکنون 25 میلیون موتورسیکلت را در هند گازسوز کرده اما در ایران در پیچ و خم موافقت مسئولان هنوز گرفتا است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آرزوی زیبای طراح ایرانی شرکت BMW، مردم ایران را احساسی کرد | فیلم
  • کمین غافلگیرکننده یک ببر برای گاومیش هندی (فیلم)
  • (ویدئو) طراح ایرانی بی ام و خودروی تازه‌اش
  • رقص آذری و هندی حامد آهنگی و آقای بازیگر!
  • یک مسئول سابق: طراح ایرانی را تحویل نگرفتیم، رفت در هند 25 میلیون موتورسیکلت را گازسوز کرد
  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت