Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با کاهش روبرو شده است که تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد کرده است.

به گزارش رویترز، تقویت ارزش  دلار موجب شده است تا قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح خود در 2 ماه اخیر برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد کاهش به کمتر از 1262 دلار رسیده است. قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار داشته است.

رشد قیمت جهانی بیت کوین و رسیدن قیمت ارز دیجیتال به 14 هزار دلار نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نسبت به حباب قیمت بیت کوین هشدار داده اند.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده و به بیش از 93.59 واحد رسیده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن نیز با 0.2  درصد افزایش به 112 واحد رسیده است.

جمهوریخواهان سنا شب گذشته موافقت کردند که در مورد تنظیم لایحه مالیاتی با مجلس نمایندگان توافق نمایند. با انتشار این خبر احتمال اینکه قانونگذاران بتوانند تا قبل از مهلت ۲۲ دسامبر به توافق در مورد تفاوت های لایحه مالیاتی برسند بیشتر شد.

بانک مرکزی کانادا در پایان نشست روز چهارشنبه تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

دیوید دیویس وزیر برگزیت بریتانیا نیز در سخنانی تاکید کرد که دولت لندن هنوز هیچ گونه ارزیابی رسمی درباره تبعات اقتصادی و مالی احتمالی ناشی از خروج از اتحادیه اروپا انجام نداده است.

کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه ایده هایی را برای تعمیق همگرایی در منطقه یورو پیشنهاد داده است. این در شرایطی است که بریتانیا برای خروج از این اتحادیه تا مارس 2019 میلادی آماده می شود.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که واردات طلای هند در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا نصف شده است. افزایش قیمت جهانی تاثیر زیادی بر افت تقاضای طلا در بازار هند داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود. وضعیت تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند

به گزارش  رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازار‌های مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.

بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.

چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.

بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روز‌های پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی