Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن اشاره به رقابت‌های یازدهمین دوره مسابقات سراسری این دارالقرآن، گفت: این دوره از مسابقات در بخش بانوان همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) از روز گذشته، 15 آذرماه آغاز شد و تا جمعه، 24 آذرماه به مدت 10 رو ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات که حدود 7 هزار و 200 نفر از بانوان از سراسر کشور در این مسابقات هستند، ادامه داد: برنامه‌ریزی حضور متسابقین به گونه‌ای تعیین شده است که از وقتشان استفاده بهینه شود به اینگونه با برنامه‌ریزی مشخص هر شرکت‌کننده 30 دقیقه پیش از آغاز زمانی که برای حضورش در مجموعه شهدای هفتم تیر مشخص شده ، به منظور دریافت نوبت باید در مجموعه باشد.
نجفی قدسی با تأکید بر اینکه هر متسابق با ورود به پایگاه اینترنتی این دارالقرآن و وارد کردن کد ملی‌ می‌تواند از زمان حضورش در مسابقه آگاهی پیدا کند، بیان کرد: امیدست با این برنامه‌ریزی بتوانند این تعداد کثیر در این مسابقات حضور بهم برسانند.
وی با اشاره به افزوده شدن گروه سنی به این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: یعنی مسابقات در سه گروه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، یعنی گروه ‌های سنی زیر 16 سال، 16 تا 30 سال و بالای 30 سال لذا در اختتامیه از نفرات اول تا سوم در شش رشته و سه مقطع تجلیل به عمل می‌آید.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) بیان کرد: این دوره از مسابقات در 10 سالن مجزا با 10 گروه داوری پنج نفره درحال انجام است و حدود 50 داور به همراه ناظرین فنی مشغول برپایی مسابقه هستند.
وی با اشاره به دیگر ویژگی بارز این مسابقات، ادامه داد: با وجود فرصت محدود ثبت نام و علیرغم اینکه نام نویسی نیز اینترنتی بوده است و بیش از هفت هزار نفر در مسابقات نام نویسی کردند.البته باید گفت بیش از این متقاضی بودند اما زمان آن غیر قابل تمدید بود.
مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با ابراز خوشحالی از اینکه این نشان می‌دهد که قشر جوان، مذهبی کشور ما نسبت به فعالیت‌های قرآنی علاقه‌مند هستند و متأسفانه کمترجایی و مسابقاتی هستند که به اینها بها دهند. خیلی از اینها حفاظ قرآن هستند که علاقه‌مند هستند، حفظشان را در مسابقه‌ای ارائه دهند و مورد تشویق قرار بگیرند و به انها مدرکی داده شودو اعتباری کسب کنند و به ندرت مسابقه‌ای برای آنها است.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات شاهد حضور بیش از 780 حافظ کل قرآن هستیم، گفت: از دیگر ویژگی‌های این مسابقات، حضور 318 اتباع خارجی از کشورهای همسایه در یازدهمین دوره مسابقات هست.
نجفی‌قدسی بیان کرد: در این مسابقه هدف اینست که حتی المقدور تمام شرکت‌کنندگان مورد تشویق قرار گیرند لذا افرادی که حد نصاب نمره کسب می‌کنند، مورد تشویق قرار می‌گیرند و معمولا نیز بی 60 تا 70 درصد از شرکت‌کنندگان حد نصاب لازم را کسب می‌کنند
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) درپاسخ به این سؤال که آیا در نظر ندارید رشته‌های دیگر به مسابقات افزوده شوود؟ اضافه کرد: به دلیل اینکه گستردگی حجم متسابقین و شرکت‌کنندگان را داریم، بلکه رشته‌هایمان را کم می‌کنیم، چنانکه رقابت در رشته دو جزء را داشتیم برداشتیم. همچنین شاید در سال آینده رقابت در رشته پنج جزء را نیز برداریم اما به دلیل اینکه عده‌ای حفظ قرآن را به تازگی شروع کردند و در نظر داشتیم تشویقی برای آنها باشد و انگیزه انها را بیشتر کنیم این رشته را قرار دادیم و لذا می‌بینیم که بیشترین شرکت‌کنندگان را در رشته پنج جزء شاهد هستیم.
نجفی ادامه داد: طی نخستین روز این مسابقه، شاهد رقابت متسابقین در رشته حفظ پنج جزء بودیم و دلیل این نیز حجم بالای شرکت‌کنندگان بود.
وی بیان کرد: تمام رشته‌های این مسابقات تک مرحله‌ایست اما رشته حفظ کل طی دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار می‌شود.
مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از دیگر ویژگی‌های مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) جنبه مردمی بودن آنست که هیچ بودجه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند و همه اینها توسط خیرین و در اصل افراد علاقه‌مندی که هستند این هزینه را برای فعالیت‌های قرانی اختصاص می‌دهند.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از 15 تا 24 آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر پذیرای عمومی علاقه‌مندان است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت داور بانوی تکواندو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، معصومه باقری به عنوان اولین بانوی داوری ایران در تاریخ المپیک تبدیل شد که در پاریس قضاوت می کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از انتخاب مرجان تیموری داور تکواندوی کشورمان برای قضاوت در پارالمپیک 2024 ،  فدراسیون جهانی تکواندو از حضور معصومه باقری دیگر داور کشورمان برای قضاوت در المپیک 2024 پاریس خبر داد.

معصومه باقری نیز همانند مرجان تیموری نخستین داور بانوی تکواندو کشورمان خواهد بود که در رقابت‌های المپیک قضاوت خواهد کرد.

رقابت‌های تکواندو بازی‌های المپیک 2024 پاریس از تاریخ  17 تا 20 مردادماه سال جاری به میزبانی کشور فرانسه برگزار می شود.

حضور اولین داور بانوی تکواندوی ایران در پارالمپیک 2024 پاریس

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا / فیلم
  • در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم
  • حضور داوران چهارمحال و بختیاری در دوره رفرشینگ داوری اسکواش
  • پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟
  • پنالتی پرسپولیس درست بود؟
  • یکصد داور جهانی و آسیایی قضاوت مسابقات کاراته را برعهده دارند
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • پرسپولیس- صنعت نفت با یک داور آشنا
  • قضاوت داور بانوی تکواندو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • قضاوت دو داور ایرانی در جام جهانی ژیمناستیک