Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلپایگان-رئیس اداره بهزیستی خوانسار گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ معلول شهرستان تحت حمایت بهزیستی خوانسار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، بهروز حمیدپور در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی بقیه الله خوانسار، اظهار داشت: در شهرخوانسار ۲ مرکز توانبخشی معلولان کم توان ذهنی و یک مرکز نگهداری سالمندان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۷۰ پسر معلول کم توان ذهنی بالای سن ۱۴ سال در مرکز شبانه روزی توانبخشی بقیه اله و  در مرکز توانبخشی نمازی معلولان زیر سن ۱۴ سال پسر و دختر نگهداری می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی خوانسار افزود: در این در دو مرکز توانبخشی بقیه اله و نمازی آموزش حرفه‌آموزی به معلولان یاد داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرکز نگهداری سالمندان زنده یاد امیر علی انوری خوانسار ۲۵ نفر سالمند نگهداری می‌شود، بیان کرد: اداره بهزیستی خوانسار  در چهار حوزه اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری و مشارکت‌ها فعالیت دارد.

حمیدپور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ معلول در شهرستان تحت حمایت بهزیستی قرار دارند، افزود: این معلولان از نظر جسمی، حرکتی، بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی و بیماران اعصاب و روان دارای دچار معلولیت هستند.

وی اذعان کرد: از سوی اداره بهزیستی خدمات مختلفی در طول سال به این معلولان ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، به مناسبت هفته معلولان فرماندار،  مسؤولان انتظامی و ادارات شهرستان  و همچنین پرسنل بهزیستی خوانسار از مراکز توانبخشی  بقیه اله بازدید کردند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فلاح گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی افراد دارای معلولیت و حمایت از این افراد و خانواده هایشان تعداد ۸۰ نفر از معلولان شدید و خیلی شدید واجدالشرایط که در دهک درآمدی یک، دو، سه قرار داشتند و از سالیان گذشته در انتظار دریافت حق پرستاری بوده اند از فروردین ماه امسال از این خدمت بهزیستی بهره‌مند خواهند شد. 
 سید محسن فلاح در مورد شرایط بهره مندی از این خدمت، تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی محل سکونت خود بوده و درجه معلولیت شدید و یا خیلی شدید داشته باشند به جز معلولیت‌های بینایی و شنوایی و حسی، نیازمند مراقب باشند، در مراکز شبانه‌روزی اقامت نداشته باشند، همزمان از سایر کمک هزینه‌ها نظیر حق پرستاری ضایعه نخاعی و کمک هزینه فعالیت مراقبت در منزل برخوردار نباشند، دارای معلولیت چندگانه باشند، استقرار در دهک کم درآمدی ۱ تا ۳ از طریق سامانه ارمغان و آزمون وسع این شناسایی صورت می‌گیردو مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند