Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در این بسته خبری، گلچینی از پربازدیدترین اخبار گروه وبگردی را مشاهده می‌کنید.

خلافت جدید داعش در فضای مجازی+عکس
سناتور‌ها و مقامات امنیت ملی آمریکا هشدار دادند که فروپاشی خلافت خودخوانده داعش توانایی این گروه تروریستی برای الهام‌بخش بودن حملات به اهداف غربی از طریق اینترنت را از بین نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف نرم افزار جاسوسی در تلگرام
جاسوس‌افزار «Tizi» به روت دستگاه دسترسی می‌یابد و سراغ تصاویر شخصی کاربر، تاریخچه تماس و چت‌ها در اپلیکیشن‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس اپ و حتی سرویس پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام خواهد رفت.

کشف طلا و نقره از کاخ علی عبدالله صالح+عکس
یک مقام یمنی از کشف مقادیری طلا و نقره و وجه نقد از کاخ علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن در صنعا خبرداد.

8 ماده مغذی جلوگیری کننده از انواع سرطان ها را بشناسید
انواع مواد مغذی برای مبارزه با سرطان در دسترس هستند اما مشکل این است که رژیم های غذایی ما اغلب فاقد این مواد مغذی است.

این زن خود شیطان است!
زنی که ٢١ میلیارد کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

تا این روز نیاید قیامت نمی‌شود!
قیامت به عنوان یکی از وعده‌های الهی است که در آیات قرآن به کرات به آن اشاره شده و اگرچه زمانی برای آن تعیین نشده است، اما به تصریح روایات حتما باید روزی بخصوص بیاید و بعد از آن قیامت برپا شود.

زرنگ‌ترین مؤمنان چه کسانی هستند؟
ابوذر می‌گوید: عرض کردم یا رسول‌الله، پدر و مادرم فدایت باد. با چه نشانه‌ای بفهمیم دلمان نورانیت و وسعت پیدا کرده است. حضرت در پاسخ فرمودند: اینکه توجه انسان به طرف دارالخلود باشد.

کاربرد‌های جالب و مفید پوست موز که از آنها بی خبر هستید
از پختن تا مراقبت از پوست، موز واقعا کاربردهای زیادی دارد، اما تا به حال به این فکر کرده اید که با پوست موز چه کارهایی می‌توان کرد؟

استفاده از تبلت و موبایل پیش ازخواب موجب چه اختلالی در بدن می شود؟+اینفوگرافی
در این مطلب اختلالات ناشی از استفاده از موبایل قبل از خواب را مشاهده می کنید.

کشف جسد زن کارتن خواب داخل سطل زباله در کرج
کارگران شهرداری مشکین شهر کرج، هنگام تخلیه سطل زباله، ناگهان با جسد زن میانسالی روبه‌رو شدند که لابلای پارچه بنفشی پیچیده شده بود.

انتهای پیام/

اخبارپربازدید گروه  وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟

آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مربوط به اسقاط خودروهای فرسوده از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده که براساس آن، سن فرسودگی انواع خودروها ۱۰ تا ۲۵ سال به تفکیک نوع خودروها مشخص شده است.

به گزاش ایسنا، محمد مخبر در ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، تصویب‌نامه هیت وزیران در موضوع آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو را به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزات امور اقتصاد و دارایی، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان ملی استاندارد ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرد.

در ماده ۲، این آیین‌نامه، سن فرسودگی انواع خودرو به تفکیک خودروهای سواری شخصی، خودروهای عمومی مسافری و خودروهای سنگین باری و حتی موتورسیکلت مشخص شده است که براساس آن سن فرسودگی انواع خودروها ۱۰ تا نهایت ۲۵ سال در نظر گرفته شده است؛ موتورسیکلت‌ها نیز بسته به بنزینی کابراتوری، بنزینی انژکتوری و برقی بین شش تا نهایت ۱۵ سال فرسوده خواهند بود.

بر اساس آنچه که به تصویب هیات وزیران رسیده و در آیین‌نامه مذکور آمده است، "سن فرسودگی انواع خودروها و موتورسیکلت‌ها" به شرح جدول زیر است:

در تبصره۱، ماده ۲ این آیین‌نامه در رابطه با خودروهای وارداتی، تاکید شده است که سن خودروهای وارداتی در صورت داشتن سابقه شماره‌گذاری، براساس کارت شناسایی وسیله نقلیه و در غیراینصورت، براساس شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) سازنده، محاسبه می‌شود.

براساس تبصره ۲، اسقاط خودروهای حادثه‌دیده به هر علت از جمله آتش‌سوزی، تصادف سنگین و... که به سن فرسودگی رسیده باشند، براساس گزارش مراجع ذی‌صلاح و تأییدیه فراجا و پس از ثبت در سامانه بلامانع است.

طبق تبصره۳، ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی ماده قانون ساماندهی صنعت خودرو، در مورد خودروهای بالای ۱۰ سال که مطابق جدول موضوع این ماده، به سن فرسودگی نرسیده‌اند، در صورتیکه از نظر ایمنی یا آلایندگی طی دو بار متوالی قادر به اخذ گواهی معاینه فنی نشوند، مالک وسیله نقلیه می‌تواند نسبت به اسقاط وسیله نقلیه خود اقدام کند؛ این گروه از خودروها در اولویت پرداخت تسهیلات قرار نخواهند گرفت.

در تبصره ۴، این ماده از آیین‌نامه مذکور تاکید شده است که سن فرسودگی اتوبوس‌های درون شهری مشروط به بازآمد (اورهال) و أخذ تأییدیه‌های مربوط به ایمنی و زیست محیطی از سازمان‌های ذی‌ربط تا پنج سال قابل افزایش خواهد بود.

متن کامل این آیین‌نامه که در ۲۱ بند تعریف و مصوب شده، از این لینک قابل مطالعه است و جزئیات بیشتر آن طی گزارش‌های آتی این خبرگزاری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • رنگین کمان اصفهان فضای مجازی را تسخیر کرد + فیلم | این تصویر زیبا را از چشم‌انداز سی و سه پل ببینید
  • سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟