Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@11:49:04 GMT

عکس نوشته هاي طنز و خنده دار (20)

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۰۸۹۹

عکس نوشته هاي طنز و خنده دار (20)

خبرگزاري آريا -

وقتي از بابام پول ميخوام

نيمه گمشده

اگه اينا يادت مياد بدون که داري پير ميشي...
البته دو نوع بودن اينا زردا واسه موهاي معمولي بود ، سبزا واسه موهاي چرب

تزيين يخچال عروس
خداحافظ زندگى

بالاخره کبري هم رفت سر خونه زندگيش

سورپرايز هاي قبل از تو سوء تفاهم بود

اينو خواهشن ديگه مد نکنيد

روشي جالب براي تميز ماندن خونه
بعد از ريخت و پاش بچه هاش، اين لباس ها رو تنش ميکنه مياد و بعد از تميز کردن خونه به اونا ميگه:
ديگه نبينم خونه رو بهم ريختيد!

احتمالا رابطه عاشقانه اي با همسرش داشته

آخرين مدل صنعت مد
اين چيه .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. مدل.سيگاري

آخه اين کجاش شبيه منه

وقتي چشممو باز ميکنم، ميبينم مامانم داره جيب لباسامو ميگرده که ببره بشوره

وقتي براي اولين بار سبيل گذاشتي و فکر ميکني بهت مياد

مادرا هم زرنگ شدن
گردآوري:بخش سرگرمي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمیز کردن سرویس بهداشتی در خانه تکانی با اصولی ترین روش ها

تمیز کردن سرویس بهداشتی یکی دیگر از قسمت های مهم در خانه تکانی عید نوروز است.روش های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد اما ما در این مطلب از پارس نیوز اصولی ترین روش ها را به شما آموزش می دهیم.

روش اصولی تمیز کردن سرویس بهداشتی

برای تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی به طریقه زیر عمل کنید.

ابتدا همه وسایلتان را آماده کنید

در این بخش شما باید با برخی مواد شیمیایی کار کنید و ممکن است به پوست دستانتان آسیب برسد، بنابراین باید دستکش بپوشید. برای شستشوی سرامیک شما به برس های زبر با پرز های نازک نیاز دارید. وسایل شوینده ای را که می خواهید استفاده نمایید را آماده کنید. انتخاب شوینده مناسب و کارآمد در روند تمیزی سرویس بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

شوینده های مختلفی در بازار وجود دارند اما شما باید شوینده ای را انتخاب نمایید که علاوه بر رفع کثیفی، لکه های باقی مانده بر روی آن را از بین برده و آسیبی به وسایلتان وارد نکند.ما در این بخش بیشتر به سراغ استفاده از پاک کننده های طبیعی می رویم تا علاوه بر محافظت از دستگاه تنفسی نتیجه ی بهتری به دست آوریم پس اگر نسبت مواد شیمیایی حساسیت دارید، از شوینده های غیر شیمیایی استفاده نمایید.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : خانه تکانی آشپزخانه با اصولی ترین روش ها

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی پرده حمام را بشویید

اگر برای جدا کردن حمام از قسمت رختکن از پرده استفاده کرده اید تا تعویض لباس در آن مکان صورت گیرد، هر چند وقت یکبار این پرده را بشویید و اجازه ندهید تا جرم بگیرد. در آغاز تمیز کردن حمام برای عید نیز ابتدا این پرده را بشویید.

فن را روشن کنید یا پنجره ی حمام را باز بگذارید

قبل از تمیز نمودن سرویس بهداشتی یا حمام فن را روشن کنید یا پنجره ی حمام را باز بگذارید و سپس به نظافت با مواد شوینده مشغول شوید. بعد از تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی نیز باید اجازه دهید فن یا هواکش، به مدت 15 الی 20 دقیقه کار کند یا پنجره را باز کنید و اجازه دهید هوای تازه رطوبت این مکان را خشک کند و بوی نامطبوع مواد شوینده نیز از سرویس بهداشتی بیرون برود.

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی شیرآلات را برق بیاندازید

یکی از قسمت های مهمی است که حتما باید تمیز و براق باشد، شیرآلات موجود در حمام و دستــــشویی است. برای این کار هیچ وقت از مواد سفید کننده یا دیگر موادی که مخصوص این کار نیستند، استفاده نکنید چون لعاب روی شیرها از بین می رود و دیگر مانند گذشته براق نخواهد شد.

اگر می خواهید از سرکه برای شست و شوی شیرآلات استفاده کنید، پس از خیس کردن شیر دستمال پارچه ای را به سرکه آغشته نمایید و آن را بر روی تمامی بخش های شیرآلات قرار داده و پس یک ساعت آن را با اسفنج نمدار تمیز کنید.

اگر می خواهید از لیموترش برای شست و شوی شیرآلات استفاده کنید، مقداری لیموترش روی شیرها بمالید یا برای مبارزه با کدر شدن لوله ها کمی آبلیمو را روی یک دستمال بچکانید و آن را روی شیرآلات بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد آن را با آب بشویید. این کار نه تنها سبب تمیز شدن شیرآلات می شود، بلکه بوی خوبی نیز داخل فضای سرویس بهداشتی می پیچد.

اگر می خواهید از خمیردندان برای شست و شوی شیرآلات استفاده کنید، کمی خمیردندان را با استفاده از یک دستمال روی شیرآلات بمالید و آنقدر بسابید تا براق شوند و بعد از مدتی می توانید آنها را بشویید.

توجه داشته باشید تمیز کردن قسمت دستگیره های شیرآلات از اهمیتی بیشتری برخوردار است و به علت استفاده مکرر افراد از آن در معرض آلودگی های بیشتری نیز است. اگر شیرآلات سرویس بیش از حد معمول کثیف باشند، بهتر است برای نظافت بیشتر اجزای آن را جدا کرده و با دقت بیشتری آن ها را تمیز کرد. بعد از تمیز کردن شیرآلات آنها را خشک کنید.

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی سردوش حمام را رسوب زدایی کنید

رسوب زدایی داخل شیرآلات اهرمی از نکات مهم در نظافت خانه و نگهداری شیرآلات است. برای رسوب زدایی سردوش حمام سرکه را داخل کیسه ی پلاستیکی بریزید و کیسه را دور سردوش حمام ببندید و حداقل 8 الی 10 ساعت یا ترجیحا یک شب به آن زمان بدهید تا سرکه کاملا رسوبات را حل کند. بعد از گذشت این زمان سردوش حمام را با فرچه کاملا بشویید و آبکشی کنید.

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی سرامیک کف و بدنه را بشویید

سطوحی مانند کف و دیوارها در سرویس بهداشتی عموما با استفاده از کاشی پوشیده است. برای نظافت کاشی ها می توان از تمیزکننده های مخصوص سطوح سرامیکی و پودرهای جرمگیر یا مواد طبیعی استفاده نمود.

برای شست و شوی کاشی و سرامیک کف و بدنه سرویس بهداشتی یک لیوان سرکه را در 4 لیوان آب داغ بریزید، دستمال را به آن آغشته کنید و تمام کف را دستمال بکشید و با استفاده از برس های زبر با پرز های نازک تمام آلودگی ها از سطح سرامیک و درزهای آن را بزدایید.

برای شست و شوی کاشی و سرامیک کف و بدنه می توانید صابون مایع را به مقدار مساوی با جوش شیرین مخلوط کنید و آن را روی کف و دیوارهای جرم گرفته بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب بشویید و از معجزه ای که اتفاق افتاده لذت ببرید.

برای تمیز کردن بخش های کوچکتر مانند درزهای مابین کاشی ها از ترکیب 1٫5 فنجان جوش شیرین، 1٫4 فنجان هیدروژن پراکسید و 1٫5 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید و این ترکیب را به صورتی نواری بر روی بندها قرار داده و پس از سی دقیقه و با استفاده از یک مسواک قدیمی آن را برس کنید.این محلول زه کشی بین کاشی ها را هم سفید خواهد کرد. یا می توانید برای تمیز کردن بین زه کشی های سرامیک های کف حمام سیاه شده از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را با آب خمیر کنید و روی زه کشی ها بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی سینک روشویی و سنگ توالت را تمیز کنید

حالا نوبت به نظافت و شستن سنگ توالت رسیده است. توالت ها معمولا مرکز کثیفی در سرویس بهداشتی است و رسوبات و لکه های زیادی را به خود جذب می کنند که این موضوع موجب نظافت هفتگی آن ها می شود. سنگ توالت ایرانی و یا فرنگی هر دو مدل از یک جنس بوده و شیوه تمیز کرن آن ها نیز تقریبا با هم مشابه است.

برای تمیز کردن توالت کمی بوراکس در کاسه توالت بریزید و بگذارید شب تا صبح بماند. سپس توالت را برس کشیده و چند بار سیفون را بکشید. می توانید از مواد شیمیایی دیگر برای نظافت توالت استفاده کنید اما بهتر است از مواد طبیعی برای این قسمت استفاده نکنید زیرا استفاده از موادی خانگی مانند ترکیبات جوش شیرین و جوهر نمک ممکن است باعث از بین رفتن سرامیک توالت شده و زحمت شما را دو چندان کند. بنابراین استفاده از موادی که به صورت کنترل شده ای و مخصوص به این کار ساخته شده اند گزینه ای بهتر است.

وان حمام را بشویید

تمیز کردن وان جزو موارد دشوار در خانه است. برای تمیز کردن وان خود مقداری سرکه روی اسفنج بریزید و با آن محل مورد نظر را مالش دهید. سپس پودر جوش شیرین را روی سطح بریزید و با اسفنجی مرطوب بمالید. کف وان را با دقت بسابید. در صورت لزوم، مقداری جوش شیرین روی کف بپاشید. یک ساعت صبر کنید تا خیس بخورد تا راحت تر تمیز شود. در پایان، وان را با آب تمیز بشویید و بگذارید وان خشک شود سپس با حوله سفید وان را پاک کنید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام : سقف

برای داشتن یک سقف تمیز و بدون گرد و غبار، مخلوطی از یک قسمت سرکه به علاوه یک قسمت آب گرم استفاده کنید. حال یک فرچه شستشو یا چوب گردگیری را به محلول آغشته کرده و شروع به تمیز کردن سقف خود کنید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این کار باید عینک ایمنی بپوشید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام : لکه گیری کاشی ها

توپ پنبه خیس را در مایع سفیدکننده بزنید و کاشی ها را تمیز کنید. این کار کمک خواهد کرد که کاشی ها بیش از حد براق و عاری از لکه های آب بشوند. همچنین می توانید برای شستن کاشی ها از مایع شستشوی دهان یا خمیر دندان استفاده کنید.

از بین بردن زنگ زدگی ها

خلاص شدن از زنگ زدگی ها آسان تر از آن است که به نظر می آید. به سادگی نمک را روی قسمت زنگ زده بریزید و آن را مالش دهید، بعد مقداری آب لیمو روی آن بریزید. آب لیمو با زنگ واکنش نشان می دهد و به آن را از سطح جدا می کند و نمک لکه زنگ را جذب می کند. راه حل بهتر این است که اجازه دهید یک شب آنها روی قسمت زنگ زدگی بماند و صبح آن را بشویید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام :  آینه حمام

اگر طرفدار پاک کننده های شیشه گران قیمت نیستید که آثار مزاحمی را بر روی آینه های شما می گذارند، می توانید پاک کننده را در خانه خود درست کنید. یک راه حل این است که مخلوطی از جوش شیرین و آب اکسیژنه درست کنید، سپس آن را روی آینه اسپری کنید و با اسفنج روی آن را پاک کنید.

همچنین می توانید از کرم اصلاح استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود آینه شما درخشان شود، همچنین از بخار کردن آینه پس از حمام داغ بعدی  نیز جلوگیری می کند.

سینک و کابینت را تمیز کنید

آسان ترین مرحله از خانه تکانی سرویس بهداشتی نظافت سینک و کابینت روشویی است. برای تمیز کردن سینک روشویی که معمولا ازجنس سرامیک بوده می توان از مواد مخصوص شیمیایی و یا کمی جوش شیرین استفاده کرد. برای تمیز کردن کابینت روشویی که معمولا از جنس چوب MDF بوده از محلول آب و سرکه و یا مایع ظرفشویی رقیق شده استفاده کنید و این دو ترکیب را با استفاده از ظرف اسپری بر روی سطح کابینت اسپری کرده و سپس دستمالی نمدار بر روی آن بکشید.

برس توالت را بشویید

برای تمیز کردن توالت و شیارها و گوشه ها ناگزیرید از برس های بزرگ و کوچک استفاده نمایید. برای تمیز کردن برس ها که بخش مهمی از نظافت سرویس بهداشتی است، تنها کافیست برس را به مدت ده دقیقه در ترکیب مایع ضدعفونی و آب داغ قرار دهید و آن را بشویید. پس از شستشوی برس، اجزه دهید برس کاملا خشک شود و بعد آن را در جای خود قرار دهید تا از ورود باکتری ها جلوگیری کنید.

وسایل داخل حمام یا دستشویی را بشویید

قفسه ها و چوب رختی و وسایل کوچکی مانند مسواک و لیف و وسایل آب بازی بچه ها را که در حمام قرار دارند، بشویید و شستن آنها را فراموش نکنید.

همه جا را خشک کنید

با یک دستمال یا حوله دیوارها و شیرآلات را خشک کنید. نادیده گرفتن این مرحله منجر به باقی ماندن لکه آب خواهد شد.

تمیز کردن روزانه سرویس بهداشتی

برای خانه‌های نوساز که به شوینده‌های اسیدی عادت نکرده اند پس از اینکه هر روز با آب گرم و برس تمیز می‌کنید. هر چند روز یکبار مقداری آب گرم کف دستشویی بریزید و مقداری پودر ماشین لباسشویی را با آب داغ مخلوط کنید و آن را کف دستشویی بریزید و اجازه بدهید ۵ دقیقه بماند و بعد با برس و یا جارو روی آن بکشید و با آب آبکشی کنید. این کار علاوه بر تمیزی و آسیب نرساندن به ریه و پوست شما به شیرآلات شما هم آسیب نمی‌رساند.

برای تمیز کردن روشویی:

وسایلی که شما نیاز دارید:

- برس توالت

-پاک کننده‌ی همه منظوره

-پارچه‌ی میکرو فایبر

- ۳ حوله کاغذی

مرحله ۱ - کاسه توالت فرنگی را بشویید

مقدار زیادی تمیزکننده‌ی کاسه توالت را داخل قسمت داخلی کاسه توالت خود بمالید، سپس با برس توالت به آن بکشید تا جرم‌ها لایه برداری شوند و خوب بشویید و آب بکشید. سپس برس را زیر صندلی توالت قرار دهید تا خشک شود.

مرحله ۲ - اسپری کنید

بقیه توالت، به علاوه سینک روشویی، شیر آب و میز کار را با تمیزکننده همه کاره مورد نظر خود اسپری کنید.

مرحله ۳ - شستشو دهید

دستمال میکروفایبر خود را مرطوب کنید و از آن برای پاک کردن آینه استفاده کنید. بعد، از پارچه مرطوب برای شستشوی اسپری تمیز کننده از روی میز، شیر آب و سینک استفاده کنید.

مرحله ۴ - خشک کنید

برای خشک کردن آینه، آشپزخانه، شیرآلات، سینک ظرفشویی و توالت از چند دستمال کاغذی استفاده کنید. حتی می‌توانید به جای دستمال کاغذی از دستمال‌های میکروفایبر چند منظوره‌ی خشک استفاده کنید.

از آخرین حوله کاغذی برای جلا دادن به آینه و شیر آب استفاده کنید. حوله‌های کاغذی را در سطل زباله بیاندازید و برس توالت را کنار بگذارید.

مرحله ۵ - پایان دادن به لمس‌ها

دستمال میکروفایبر را با صابون مایع تمیز بشویید و در آفتاب پهن کنید. در پایان زمین را به روش بالا تمیز کنید و اجازه بدهید کاملا خشک شود.

نکاتی برای نظافت عمیق حمام

روش ۱۵ دقیقه‌ای که در بالا توضیح داده شد، برای تمیز کردن سریع، هنگامی که وقت کافی ندارید بسیار مناسب است. اما هر پروژه دستشویی نمی‌تواند در یک پاکسازی سریع ۱۵ دقیقه‌ای جای بگیرد! اما نگران نباشید، گرچه ممکن است کار‌های دیگر مربوط به نظافت مربوط به سرویس بهداشتی کمی بیشتر طول بکشد، اما اگر ابزار مناسبی داشته باشید به راحتی می‌توان از عهده آن‌ها بربیایید!

دیگر خبرها

  • آغاز فصل دوم جشنواره عروسک‌خونه
  • برای خانه تکانی چطور برنامه‌ریزی کنیم؟
  • اشتباهات‌ نابخشودنی در خانه‌تکانی
  • زمان و محل پخش ویژه برنامه نوروزی علی ضیا مشخص شد
  • تمیز کردن سرویس بهداشتی در خانه تکانی با اصولی ترین روش ها
  • فیلم جنجالی از حجاب بازیگران زن عراقـی در خیابان‌هـای تهران | اینا هم جریمه می‌شوند؟
  • باید و نبایدهای یک رسم زیبا
  • سکانس خنده دار از پایتخت ۶؛ وقتی ارسطو از زندان بر می‌گردد و دنبال کار است (فیلم)
  • خانه تکانی بدون تمیزی دیوار فایده ندارد
  • رونمایی از تیزر برنامه «عروسک‌خونه»