Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ماجراي پنهان کردن ساره همسر حضرت ابراهيم در صندوق و احضار آن ها توسط حاکم مصر را در اينجا بخوانيد.
به گزارش جام نيوز، يکي از مورخين و تاريخ نگاران بزرگ بشريت، پروردگار عالم و کتاب مقدس قرآن کريم است که با بيان روايت هاي مختلف، تاريخ اسلام را ورق مي زند.
اهميت پوشش زن در سيره ابراهيم (ع)
حضرت ابراهيم (ع) در مسير هجرت همراه ساره و لوط (ع) عبور مي‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت ابراهيم (ع) براي حفظ ناموس خود «ساره» از نگاه چشم‌هاي گناه کار، صندوقي ساخته بود و ساره را در آن قرار داد. هنگامي که به مرز ايالت مصر رسيدند، حاکم مصر به نام «عزاره» در مرز ايالت مصر مأموران گمرک را گماشته بود تا عوارض را از کاروان‌هايي که وارد سرزمين مي‌شوند بازستاند، مأمور به بررسي اموال حضرت ابراهيم (ع) پرداخت تا اينکه چشمش به صندوق افتاد به حضرت ابراهيم (ع) گفت: «در صندوق را بگشا تا محتواي آن را قيمت کرده و يک دهم قيمت آن را براي وصول مشخص کنم.»
حضرت ابراهيم (ع): خيال کن اين صندوق پر از طلا و نقره است يک درهم آن را حساب کند تا بپردازم، ولي آن را باز نمي‌کنم.
مأمور که عصباني شده بود حضرت ابراهيم (ع) را مجبور کرد تا درب صندوق را باز کند.
سرانجام حضرت ابراهيم (ع) به اجبار دژخيمان درب صندوق را گشود، مأمور وصول ناگهان زن با جمالي در ميان صندوق ديد و به حضرت ابراهيم (ع) گفت: «اين زن با تو چه نسبتي دارد؟»
حضرت ابراهيم (ع): اين زن دخترخاله و همسر من است.
مأمور: «چرا او را در ميان صندوق نهاده‌اي؟»
حضرت ابراهيم (ع): غيرتم نسبت به ناموسم چنين اقتضا کرد تا چشم ناپاکي به او نيافتد.
مامور: «من اجازه حرکت به تو نمي‌دهم تا به حاکم مصر خبر بدهم تا او از ماجراي تو و اين زن آگاه شود.»
مأمور براي حاکم مصر پيام فرستاد و ماجرا را به او گزارش داد حاکم مصر دستور داد تا صندوق را نزد او ببرند، مي‌خواستند تنها صندوق را به نزد پادشاه ببرند که حضرت ابراهيم (ع) گفت: «من هرگز از صندوق جدا نمي‌شوم مگر اينکه کشته شوم.»
ماجرا به حاکم گزارش دادند، حاکم دستور داد صندوق را به همراه حضرت ابراهيم (ع) نزد او ببرند؛ مأموران و حضرت ابراهيم (ع) به همراه صندوق و ساير اموالشان نزد حاکم رفتند و پس از اينکه حاکم درب صندوق را باز کرد حضرت ابراهيم (ع) رو به حاکم مصر گفت: در اين صندوق همسر و دخترخاله‌ام در ميان آن است، حاضرم همه اموالم را بدهم، ولي درب صندوق را باز نکنم.
حاکم که از اين سخن حضرت ابراهيم (ع) سخت ناراحت شد، او را مجبور کرد تا صندوق را بگشايد و ناگهان حاکم با نگاه ساره دست خود را به طرف او دراز کرد.
حضرت ابراهيم (ع) از شدت غيرت به خدا متوجه شد و عرض کرد: خدايا دست حاکم را از دست درازي به سوي همسرم کوتاه کن.
بي‌درنگ دست حاکم در وسط راه خشک شد، حاکم به دست وپا افتاد و به ابراهيم گفت: آيا خداي تو چنين کرد!
حضرت ابراهيم (ع): آري خداي من غيرت را دوست دارد و گناه را بد مي‌داند او تو را گناه بازداشت.
حاکم: از خدايت بخواه دستم خوب شود در اين صورت ديگر دست درازي نمي‌کنم.
حضرت ابراهيم (ع) از خدا خواست دست او خوب شد، ولي بار ديگر به سوي ساره دست درازي کرد که باز با دعاي حضرت ابراهيم (ع) دست‌اش در ميانه راه خشک شد و اين موضوع سه بار از جانب حاکم مصر و حضرت ابراهيم (ع) تکرار شد.
حضرت ابراهيم (ع) دعا کرد و دست حاکم خوب شد، وقتي که حاکم اين معجزه و غيرت از ابراهيم ديد احترام شاياني به او کرد و گفت: تو در اين سرزمين آزاد هستي هرجا مي‌خواهي برو، ولي يک تقاضا از شما دارم کنيزي را به همسرت مي‌بخشم تا او را خدمتگذاري کند.
حضرت ابراهيم (ع) تقاضاي حاکم را پذيرفت و کنيزي را به نام هاجر به ساره بخشيد و به اين ترتيب غيرت و معجزه و اخلاق حضرت ابراهيم (ع) موجب گرايش حاکم مصر به آيين حضرت ابراهيم (ع) يکتاپرستي شد و او را با احترام بسيار بدرقه کرد.
قصه هاي قرآن به قلم روان، محمد محمدي اشتهاردي
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع جالب برادر همسر رهبر انقلاب درباره فیلترینگ

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 حسن خجسته معاون پیشین صداوسیما و برادر همسر رهبر انقلاب موضع جالبی درباره فیلترینگ اخذ کرد. اظهارات خجسته را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها