Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – روزنامه انگلیسی گاردین از سفر وزیر خارجه انگلیس در اوایل هفته آینده با هدف گفت و گو درباره حوزه بانکی و وضعیت جدید روابط دو کشور خبر داد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس اوایل هفته آینده به تهران سفر می کند تا درباره روابط دو کشور گفت و گو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته گاردین، جانسون در این سفر که نخستین حضور او در این سمت به تهران است، درباره وضعیت جدید روابط ایران و انگلیس گفت و گو خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، جانسون همچنین در این سفر طرح هایی برای فعالیت بانک های انگلیسی در ایران بدون نگرانی از تحریم های یکجانبه آمریکا ارائه خواهد کرد.
جانسون پیشتر در حمایت از برجام برای گفت و گو با اعضای کنگره آمریکا به واشنگتن سفر کرد و از آنان خواسته بود تا از خروج واشنگتن از توافق هسته ای جلوگیری کنند.
شبد**9416**1010
مترجم: علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی

روزنامه گاردین طی یادداشتی انتقادی ادعای دولتمردان انگلیس در مهار موشک‌های ایران در مقابل اسرائیل را بی‌مورد و نابجا ارزیابی و تاکید کرد که این دخالت آشکار در بلند مدت هیچ پیامدی برای لندن ندارد.

به گزارش مشرق، در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل، دولت انگلیس ادعا کرد که با هواپیماهای خود بسیاری از موشک‌های ایران را رهگیری کرده است و به نوعی این اقدام را حمایت از حقوق بشر معرفی کرد ولی این مداخله بی‌سابقه لندن در جنگ غزه چیزی خیلی بیشتر از مداخله این کشور در اوکراین بود.

سیمون جنکینز ستون نویس روزنامه گاردین در یادداشتی ادعای انگلیس در مهار موشک‌های ایران در مقابل اسرائیل را بی‌مورد و نابجا ارزیابی و تاکید کرد که این دخالت آشکار در بلند مدت هیچ پیامدی برای لندن ندارد که در واقع سعی دارد حضور دیپلماتیک خود را در تهران حفظ کند.

او می‌نویسد: با دانستن این قضیه چرا انگلیس خودش را وارد جنگی کرد که هیچ منفعتی برای آنها نخواهد داشت.

جنکینز ادامه می‌دهد: پاسخ این سوال را شاید بتوان در اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس جستجو کرد که نمی‌توانست احساسش در بازگشت بریتانیا به دوران استعمارگری این کشور در سال‌های نه چندان دور پنهان کند. به نظر می‌رسد اشتیاق رهبران بریتانیا برای پررنگ کردن حضورشان در عرصه جهانی در کنار و شاید پشت دخالت آمریکایی در همه کشورهای جهان خیلی هم دور از انتظار نباشد.

بر اساس این گزارش، در یک دهه گذشته، نیروی دریایی انگلیس کشتی‌های زیادی به مدیترانه، اقیانوس هند و دریای چین جنوبی اعزام کرده است. اکثر قدرت‌های اروپایی، هیچ خطری برای امنیت خود احساس نمی‌کنند و در برابر این حرص قدرت مقاومت می‌کنند. ولی این مسئله به خوبی آشکار شده است که بریتانیا میل زیادی برای طرح خود در جهان قدرت دارد که به طور حتم میلیاردها پوند هزینه آن را باید مالیات دهندگان انگلیسی بپردازند.

ستون نویس گاردین در یادداشت خود به دخالت بی‌جای انگلیس در جنگ غزه می‌پردازد که در واقع جنگ سلاح در مقابل سلاح نیست بلکه کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین است که برخاسته از تاریخ، جغرافیا، سیاست و مذهب است که رابرت اسمیت ژنرال بازنشسته انگلیس آن را جنگ میان مردمان خطاب می‌کند. در اینجا غیرنظامیان قربانی می‌شوند و حامیان حقوق بشر خودشان را قهرمان معرفی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شاید بتوان جنگ‌هایی مثل سودان، یمن، سوریه و حتی میانمار را به دخالت خارجی‌ها مربوط کرد و حضور آنها را برای ایجاد صلح ضروری دانست ولی در فلسطین دخالت خارجی‌ها به ندرت لازم است و اگر هم لازم باشد دفاع مطلق از اسرائیل کاملاً شکست خورده خواهد بود.

جنگینز تاکید می کند که سیاستگذاران انگلیس سال‌ها از افرادی مثل کامرون، تونی بلر و گوردون براون برای دخالت در افغانستان و عراق و لیبی استفاده کردند که کوچکترین تهدیدی برای امنیت بریتانیا نداشتند. آنها حتی احتمال تهدید عراق برای کشوری مثل قبرس را بهانه قرار داده و نیروی نظامی اعزام می‌کردند. حضور نظامیان انگلیس در لیبی و عراق برای امنیت خیابان‌های لندن نبود بلکه صرفا بهانه‌ای برای مداخله در امور جهانی بوده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • وزیر خارجه انگلیس: اسراییل تصمیم به اقدام علیه ایران گرفته
  • سفر کامرون به سرزمین‌های اشغالی با محوریت جنگ غزه و کاهش تنش‌ها
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی