Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوشهر - ایرنا - مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت که طرح یکپارچه سازی نشانی های پستی و مکانی کشور موسوم به ' جی نف GNAF ' حداکثر ظرف سه سال آینده به طور کامل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین نعمتی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان نور افزود : این طرح که از سال گذشته در کشور شروع شده ، دارای مزیت های فراوانی است که از آن جمله می توان به یکسان سازی نشانی ایرانیان و ساماندهی املاک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح جی نف از جمله زیرساخت های دولت الکترونیک به شمار می رود که اجرای آن به شرکت ملی پست سپرده شده است و 13 دستگاه دیگر هم در آن همکاری دارند.
این طرح که هم اکنون در برخی از استان های کشور به صورت آزمایشی در حال اجراست دارای سه لایه ' نشانی یا استاندارسازی آدرس‌ دهی ' ، ' نقشه ' و ' سرویس‌ دهی ' است که در اجرای آن خیابان‌ها ، محلات و کوچه‌ها در شهرها و روستاها همنام‌سازی می‌شوند و همچنین طرح پلاک‌گذاری هم در شهرها و روستاها اجرا می‌شود.
جی نف امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می سازد . هر نشانی که در جی نف ایجاد شود ، بین چند نشانی همسان در برابر مجموعه داده مکانی مربوطه مقایسه می شود تا بدین ترتیب یک قطعه ملکی ، معابر و یا موقعیت مکانی آن نقطه و وجود یا عدم وجود صحت سنجی و راست آزمایی گردد و همچنین کیفیت نشانی آن سنجیده می شود.
افزایش کارایی ، افزایش دقت و داده های قابل اطمینان از جمله مزیت های جی نف است. با راه اندازی پایگاه ملی جی نف امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی های فیزیکی امکان پذیر می شود. به عنوان مثال با اجرای کامل این طرح مشخص می شود که در یک خیابان چند باب ساختمان دارد و هر یک از این ساختمان ها چند واحد مسکونی، تجاری، نانوایی، داروخانه، بیمارستان و... را در خود جای داده است .
ایجاد این اطلاعات دقیق کمک می کند در صورت بروز هر نوع خسارت طبیعی یا غیرطبیعی مشخصه های ملکی، دقیق باشد و در آینده از آنها برای بازسازی و نوسازی مکان ها استفاده کرد؛ بدون آنکه حق کسی پایمال شود.
در این طرح همه اسناد ملکی قدیمی ایران به روزرسانی و ایرادهای موجود برطرف می شود. همچنین یک بانک اطلاعات واحد برای همه دستگاه ها ایجاد می شود.
بهبود تجارت ، جلوگیری از جرم و جنایت ،پاسخ های اورژانسی و ارتقای سیاستگذاری از جمله مزیت های اجرای جی نف است.
** صدور مجوز 2 اپراتور با هدف به روز رسانی خدمات در کشور
معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین از صدور مجوز فعالیت برای 2 اپراتور با هدف به روز رسانی خدمات پستی در کشور خبر داد.
نعمتی افزود : هم اینک مجوز صدور این اپراتورها اعمال شده و برای ایجاد و بهره برداری از این اپراتورها از توان وسرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهد شد.
وی گفت که سرمایه گذار بخش خصوصی در آگهی مناقصه برنده شده و بزودی با او قرارداد امضا خواهد شد.
به گفته او، از آنجایی که شرکت ملی پست طبق قانون اساسنامه آن مصوب و باید به شکل حاکمیتی خدمات ارائه دهد بنابراین این اپراتورها نیز در همین راستا ایجاد می شود.
** اجرای طرح یکسازی نشانی ایرانیان در 7 شهرستان مازندران
مدیرکل شرکت پست مازندران نیز در این نشست گفت : تا پایان امسال در هفت شهرستان استان این طرح به طور کامل اجرایی می شود .
اسماعیل بوداغی افزود : این طرح در گام نخست در کشور با اولویت در شهرهایی مانند مشهد ، اصفهان ، شیراز و ساری اجرا شده است.
وی با اشاره به مزیت های این طرح از ابعاد مختلف افزود : همزمان با فرآیند اجرای این طرح قشرهای مختلف مردم به ویژه دهیاران نیز آموزش های لازم فراگرفته اند.
بوداغی با بیان این که دولت رویکرد مطلوبی برای اجرایی شدن این طرح دارد تاکید کرد که در این زمینه باید زیرساخت ها نیز فراهم شود.
مدیر کل پست استان مازندران در عین حال گفت که سهم مازندران در برخورداری از این طرح نسبت به سایر استان ها در رتبه سوم قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران روز پنجشنبه به همراه معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای شرکت در همایش بزرگداشت روز مجلس به شهرستان های نورو محمود آباد سفر کرده است.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده: حسن فلاحتی
1602/7078/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل

علی ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل در استان منتظر نرخ‌گذاری هستیم، گفت : قرار شده در همین ماه جاری (اردیبهشت) قیمت نان با آرد کامل در استان تعیین شود و احتمالا بلافاصله بعد از تعیین قیمت، شاهد اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل در سطح تعدادی از خبازی‌های شهر کرمانشاه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نان کامل قیمت بالاتری در مقایسه با نان معمولی دارد، تصریح کرد: اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل منوط به استقبال نانوایی‌هاست که امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های تشویقی و تعیین قیمت منطقی، شاهد استقبال نانوایان استان از این طرح باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل به صورت پایلوت در کرمانشاه در مقطعی از سال گذشته، گفت: سال گذشته در یک بازه زمانی کوتاه مدت، این طرح را به صورت آزمایشی در یکی از نانوایی‌های شهر کرمانشاه اجرا کردیم تا بازخورد آن را در سطح جامعه مورد ارزیابی قرار دهیم که خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شد.

ملکشاهی با اشاره به برنامه‌ریزی برای جهت‌دهی کارخانه‌های آرد استان به سمت تولید آرد کامل، افزود: پیش از این سه کارخانه آرد استان برای تولید آرد کامل اعلام آمادگی کرده بودند که امیدواریم در آینده شاهد استقبال دیگر کارخانه‌ها هم باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف نان کامل در کاهش و جلوگیری از بروز بیماری‌های گوارشی نقش مهمی دارد، افزود: مصرف نان کامل علاوه بر تامین فیبر مورد نیاز بدن، در تامین ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن و جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها نیز اثرگذار است.

ملکشاهی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۶ کارخانه آرد دارد، گفت: هم‌اکنون ۱۴ کارخانه آرد استان فعال بوده و دو کارخانه غیرفعال هستند.

وی ظرفیت اسمی کارخانه‌های آرد استان کرمانشاه را تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن آرد اعلام کرد و افزود: هم اکنون سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن گندم در کارخانه‌های آرد استان فرآوری می‌شود که بیش از نیاز استان است.

ملکشاهی افزود: نیاز سالانه استان کرمانشاه به آرد ۲۵۰ هزار تن است و مابقی آرد تولیدی استان به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • پیگیری برای اجرای طرح طبخ نان با آرد کامل