Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@20:31:50 GMT

خسارت164 میلیاردی سرما به محصولات صیفی میناب+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۴۲۳۶

خسارت164 میلیاردی سرما به محصولات صیفی میناب+تصاویر

کاهش ناگهانی و شدید هوا به دو هزار هکتار از زمینهای کشاورزی سبزی وصیفی خارج از فصل شهرستان میناب خسارت زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب؛ محمد سالاری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میناب با اعلام این خبر گفت: در سرمای دو روز گذشته 950هکتار گوجه فرنگی ،800هکتار خیار ،100هکتار بادمجان و100هکتار لوبیاوکدو براثر این سرمازدگی از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی میناب میزان خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی این شهرستان را 146میلیارد ریال برآورد کرد.  

وی افزود: محصولات کشاورزی این منطقه بین 20 تا100درصد خسارت دیده اند که منطقه توکهور و هشتبندی با میزان خسارت با 85 درصدی رکوردار بوده است.

توکهور و هشتبندی با 12هزار هکتار زمین کشاورزی یکی از قطبهای مهم کشت محصولات سبزی وصیفی خارج از فصل در هرمزگان وتامین کننده اصلی هندوانه شب یلدای کشور است.

                                            انتهای پیام/  

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد

به گزارش قدس خراسان، اسماعیل قربانی در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی گناباد با بیان اینکه کار برداشت گل محمدی از سطح باغات شهرستان که از اواخر فروردین‌ماه آغاز شده است تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ تن تر از سطح ۵۰ هکتار باغات گل محمدی این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه از مجموع گلستان‌های شهرستان گناباد ۴۸ هکتار بارور و ۲ هکتار به صورت نهال است خاطرنشان کرد: ارقام گل محمدی موجود در این شهرستان رقم‌های مخصوص گلاب گیری با متوسط عملکرد ۳ هزار کیلو گرم برگ گل محمدی در هر هکتار است.

وی تصریح کرد :۹۰ درصد از محصول برداشت شده در صنعت گلاب‌گیری استفاده و بقیه به شکل‌های گلبرگ خشک، غنچه خشک، مربا و سایر مصارف خوراکی استفاده می‌شود.

قربانی تنوع اقلیم توپوگرافی و اختلاف ارتفاع از سطح دریا در مناطق تولید گل محمدی را از ویژگی‌های مهم این شهرستان بیان و تاکید کرد: این ویژگی مهم علاوه بر تأثیر در ارتقای کیفیت اسانس و گلاب تولیدی موجب افزایش تولید و برداشت گل محمدی در گناباد می‌شود.

فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی

در ادامه علی موذنی، رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد نیز با اشاره به فعالیت ۶۰ بهره بردار در زمینه گل محمدی در این شهرستان اظهار کرد: در طی فصل برداشت گل محمدی به طور متوسط هزار نفر مشغول کار در این حوزه هستند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان گناباد با بیان اینکه گل‌های محمدی برداشت شده توسط ۱۲ کارگاه سنتی در این شهرستان فرآوری و گلاب‌گیری می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

وی کشت گیاهان کم آبخواه و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را از جمله ضرورت‌های فعلی کشاورزی شهرستان گناباد دانست و خاطرنشان کرد: «گل محمدی» یکی از گونه‌های مهم گیاهان دارویی محسوب می‌شود که قابلیت کاشت در تمام مناطق شهرستان گناباد را دارد و جایگزین خوبی برای کشت گیاهانی است که دیگر در این شهرستان مقرون به صرفه نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی