Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، خیابان‌های شیکاگو پنجشنبه شب، صحنه تظاهرات حامیان حقوق مردم فلسطین در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

این تظاهرات اعتراض آمیز را که «ائتلاف برای عدالت برای فلسطین در شیکاگو» سازماندهی کرده بود، از فدرال پلازا در مرکز شهر شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در اقدامی جنجالی، سیاست چند دهه‌ای آمریکا در قبال قدس را با وجود تضمین بین المللی به فلسطینی‌ها مبنی بر این که سرنوشت این شهر در مذاکرات تعیین خواهد شد، زیر پا گذاشت.

همچنین، ده‌ها معترض روبروی دفتر رئیس اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در منهتن، نیویورک گردهم آمدند و پشتیبانی او را از تصمیم رئیس جمهور دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل محکوم کردند. این گردهمایی را سازمان یهودی IfNotNow (ایف نات ناو) سازماندهی کرده بود که از حقوق فلسطینی‌ها پشتیبانی می‌کند.

چاک شومر، نماینده‌ی دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمله هواداران پر و پا قرص این تغییر سیاست بوده و گفته بود به رئیس جمهور دونالد ترامپ در این زمینه مشاوره داده است. استفان لوری، سخنگوی این سازمان یهودی که با اشغال کرانه باختری و نوار غزه از سوی اسرائیل مخالف است گفت: «اینجا گردهم آمده ایم تا به چاک شومر بگوییم پشتیبانی او از رئیس جمهور در این زمینه و مشاوره دادن به او درباره این اقدام خطرناک و بی ملاحظه پذیرفتنی نیست. زیرا ما اطمینان داریم این اقدام سبب می‌شود اسرائیل پا را فراتر گذاشته و علاوه بر گسترش سیاست اشغالگری، زندگی مردم فلسطین را بیش از پیش نابود کند. ما همچنین اطمینان داریم اورشلیم دیگر مکانی امن برای یهودیان نیست و زندگی آنان تحت تاثیر چنین تصمیم نابخردانه‌ای و غیردیپلماتیکی نابود می‌شود».

تد اوئرباخ، یکی از ساکنان نیویورک هم گفت: «پشتیبانی سیاستمداران آمریکایی از سیاست اشغالگری از سال ۱۹۶۷ و از زمان آغاز اشغالگری دو حزبی اتفاق افتاده است. دموکرات‌ها از همه‌ی اقدام‌های اسرائیل پشتیبانی کرده اند. دموکرات‌های ترسو درک نمی‌کنند در اسرائیل چه می‌گذرد و از سیاست سرکوب فلسطینی‌ها و نقض حقوق بشر آنان پشتیبانی می‌کنند».

 

انتهای پیام/

اعتراض ساکنان شیکاگو و نیویورک به تصمیم ترامپ درباره قدس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به سرکوب شدید دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: ‏این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: ‏در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ‏کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟