Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:38:06 GMT

شهید حججی؛ الگوی بی‌بدیل تاسی از مکتب عاشورا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۴۴۰۹

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، پدر شهید محسن حججی، عصر پنج‌شنبه، ۱۶ آذرماه در آئین نکوداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، درباره ویژگی‌های شخصیتی فرزند شهیدش محسن حججی، گفت: یکی‌از مهم‌ترین ویژگی‌های محسن این بود که او مرد عمل بود و با دغدغه در حوزه فرهنگی، به کار و فعالیت در این عرصه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: انتخاب همسر یکی‌از بهترین انتخاب‌های محسن بود، چراکه همسرش باوقار، وفادار و همراه او بود، محسن از ابتدا راه سعادت را برگزیده و شهادت را انتخاب کرده بود، به‌طوری‌که یکی‌از شروط ازدواج وی با همسرش این بود که مانع تحقق این آرزوی او نشود.
پدر شهیدحججی ادامه داد: محسن نظاره‌گر نبود، بلکه برای دفاع از امنیت کشورش و حرم حضرت زینب(س) به میدان رفت و نقش خود را به‌خوبی ایفا کرد و به آرزوی خود که همانا شهادت بود، رسید.
وی در خصوص لحظات اسارت و شهادت فرزند شهیدش، گفت: از یک صبح تا عصر طول کشید که متوجه اسارت و سپس شهادت محسن شدیم و آن روز سخت‌ترین زمان زندگی‌مان بود کمااینکه زمان خداحافظی محسن در انتظار بازگشت او نبودیم، اما انتظار اسارتش را هم نداشتیم، بنابراین بعد از شنیدن خبر اسارت فرزندمان برای او آرزوی شهادت کردیم و وقتی‌که تصویر شهادتش را دیدیم، آرامش گرفتیم.
پدر شهیدحججی با اشاره به این‌که شهادت فرزند شهیدش عزت، افتخار و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورد، تأکید کرد: مدافعان زیادی از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و سوریه به دفاع از حریم آل‌الله پرداختند، اما خداوند متعال جوان 25 ساله‌ای را انتخاب کرد که رهبر معظم انقلاب از او به‌عنوان حجت خداوند یاد کرده است.
وی گفت: محسن جوان دهه هفتادی بود که همچون دیگر جوانان دغدغه فرهنگی داشت و در محیط دانشگاهی و فضای مجازی تحصیل و فعالیت کرد، اما آن‌گونه زندگی کرد که خداوند متعال عاشق او شد.
پدر شهیدحججی اظهارکرد: محسن نه وزیر بود، نه وکیل و نه سردار سپاه، اما خداوند متعال آن‌چنان به این جوان گمنام عظمت بخشید که نامش را جهانی کرد و البته همه این افتخارات مدیون استواری و استقامت شهید بود در راهی که انتخاب کرد و به موفقیت رسید.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حججی: پسرعموی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد کاظم حججی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون ترای اتلون اظهار کرد: کمک همه هیئت‌ها را می‌خواهیم و تک بعدی نمی‌شود کار کرد. به من رأی دادند و رئیس فدراسیون شدم ولی من خادم ورزش سه گانه و ترای اتلون هستم. در آینده هم برنامه‌های ما ورزشکار و هیئت محور است. می‌خواهیم استان‌ها را تقویت کنیم. به امکاناتی که در استان‌ها هست روی بیاوریم. از اداره کل‌ها استفاده زیادی خواهیم کرد و کمک آنها را می‌خواهیم تا هیئت‌ها را قوی کنیم. هیئت قوی ورزشکار جذب و ورزشکار وقتی که مربی را نگه دارد، فدراسیون هم قوی خواهد بود. در بعد بین‌الملل هم ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور حرف برای گفتن داریم و مدال‌های آسیایی و جهانی را پیش رو داریم.

رئیس فدراسیون ترای اتلون افزود: شهید محسن حججی پسر عموی من بودند. دورانی با هم داشتیم و ایشان توفیق شهادت داشتند و من نداشتم. امیدوارم جوری کار کنیم که جلوی این شهدا سفیدرو باشیم و شرمنده شان نباشیم، چون که واقعاً شهدای مدافع حرم بودند که ما در امنیت کامل هستیم.  

ادامه صحبت‌های پسرعموی شهید حججی را در ادامه بخوانید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • حججی رئیس فدراسیون سه‌گانه شد
  • هوشمندسازی مرزهای کشور با تجهیزات الکترونیکی
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • حججی: پسرعموی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم