Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، پنجشنبه 16 آذرماه در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه با بیان این‌که با وجود تلاش دشمنان برای نشان دادن چهره خشن از اسلام، شاهد اسلام‌گرایی روزافزون در سراسر جهان هستیم، گفت: در چنین شرایطی رسالت حوزه های علمیه و روحانیت به مراتب حساس‌تر از گذشته است، جاذبه حداکثری داشته باشید و با سیره نبوی بشریت را به مکتب جعفری دعوت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد: امروز بر خلاف گذشته شمشیرها غلاف شده و کتاب‌ها به میدان آمده‌اند، دشمنان با انواع و اقسام ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای به دنبال تخریب باورهای دینی و اعتقادات مذهبی مسلمانان هستند، اگر آگاه به زمان نباشید و مسلح به ابزارهای روز نشوید، مغلوب خواهید شد.

وی ادامه داد: دشمنان می دانند که امروز با تجاوز نظامی و برخورد قهرآمیز نمی‌توانند به مقابله با اسلام‌گرایی بروند، بنابراین یا به صورت غیرمستقیم وارد جنگ نظامی می‌شوند و یا تحیل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم درصدد تحقق اهداف شوم خود هستند.

حجت الاسلام مروی با بیان این‌که دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها در اذهان عمومی مردم مسلمان است، گفت: در روز قیامت باید برای تک تک لحظات عمرمان پاسخگو باشیم؛ بی‌تفاوتی در چنین شرایطی شایسته حوزه و روحانیت نیست، باید همین دشمن‌شناس بودن را همواره حفظ کنیم و در صحنه بمانیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: انقلاب اسلامی ایران فرهنگ غرب را به چالش کشید، مسائل اقتصادی در حاشیه قرار دارد، امروز دشمنان نسبت به نفوذ فرهنگ خود در ممالک اسلامی احساس ناامیدی می کنند و می دانند که برای تحقق برنامه‌های خود باید انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کنند.

وی با بیان این‌که مبانی فکری و فرهنگی غرب در منطقه متزلزل شده است، تصریح کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی شاهد گسترش دشمنی‌ها باشیم، امروز حفظ دین و شریعت بر عهده حوزه های علمیه، علما و روحانیت است، همچنانکه در گذشته نیز این چنین بوده است، هزاران عالم شهید تقدیم شد تا مکتب اسلام و تشیع امروز دست ما برسد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد

آیت الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اتحاد در مقابل محور شرارت های منطقه ای و فرامنطقه، اظهار داشت: یکی از اموری که امروز باید همه مسلمانان به آن توجه کنند و بر آن تاکید داشته باشند ، وحدت میان امت اسلام است.

وی افزود: امروزه مسلمانان یک امت واحده ای را تشکیل داده اند، جمعیتی حدود دو میلیارد در جهان هستی همراه با بالاترین منابع و مخازن مادی در اختیار آنان قرار گرفته است که  از سویی می توان گفت آینده این جهان باید توسط مسلمانان رقم بخورد ، ولی منافع مادی دشمنان اسلام ایجاب می کند که این امت واحد را به جدایی کشانده و فاصله میان آنان ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: در نتیجه با ایجاد اختلافات، نقشه های خود را پیش برده و امت اسلامی را به استضعاف کشانده و از منابع مادی آنان استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: باید مذاهب اسلامی بر محور اسلام ، قرآن کریم و پیامبراسلام واهل بیت(ع) باشند و با توجه به محور های وحدت آفرین که مورد اتفاق طرفین می باشد، مسیر را ترسیم نمایند و با اتحادو وحدت ، اختلافات را از بین برده و زندگی مسالمت آمیزی را داشته باشند و تحت لوای اسلام حرکت نمایند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اذعان داشت: طبیعتا وجه اشترکات میان مذاهب اسلامی قابل ملاحظه بوده وبراین اساس باید امور مسلمین تنظیم و مدیریت شود؛ باید این نقاط مهم و اساسی را پاس داشته و از سو استفاده دشمنان اسلام جلوگیری نمود.

وی تصریح کرد: متاسفانه جهان اسلام به افراط و تفریط هایی مبتلا شده است و این زمینه ای است برای خود مسلمانان که اختلاف افکنی صورت گیرد و چهره اسلام راستین را زشت کند.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که با جنایات وحشیانه صهیونیست ها و همراهی استکبار جهانی در مسئله غزه روبرو هستیم، هشدار و ارشاد های لازم داده شده است، لذا باید جهان اسلام یکپارچه به مانند ایران اسلامی در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • حمله اخیر سپاه در پاسخ به تعدی رژیم صهیونیستی یک قدرت نوظهور به دنیا
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • ۲۵ فروردین، جهان شاهد رویش یک قدرت الهی بود
  • هوشیاری ارتشیان خاری بر چشم دشمنان است
  • اسرائیل شاهد از بین رفتن سریع اعتبار خود در سراسر جهان است
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی به جای ساخت مسجد
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی ؛ به جای ساخت مسجد ، مشکلات حمل‌ و نقل عمومی تهران را حل کنید