Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید اعلام کرد که لغو دیدار معاون رئیس جمهور آمریکا با محمود عباس که احتمال می‌رود از سوی مسئولان فلسطینی اتخاذ شود، نتایج معکوسی در بحث مذاکرات صلح خاورمیانه و روابط آمریکا با تشکیلات خودگردان در پی خواهد داشت. آفتاب‌‌نیوز : اخیرا جبریل الرجوب یکی از مسئولان ارشد جنبش فتح که ریاست آن را محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر عهده دارد گفته بود که مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا که قرار است به منطقه سفر کند از سوی مسئولان فلسطینی پذیرفته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از مسئولان کاخ سفید در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: همانگونه که برنامه ریزی شده پنس تصمیم دارد که با آقای عباس دیدار کند و هر گونه اقدام برای لغو این دیدار از سوی مسئولان فلسطینی یقینا نتایج معکوسی در پی خواهد داشت.
انتقال سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی قدس و به رسمیت شناختن این شهر مقدس مسلمانان به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ خشم جهانی مسلمانان و واکنش‌های تند فلسطینی‌ها را به دنبال داشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، جبریل الرجوب گفت: من به نام فتح اعلام می‌کنم که معاون ترامپ در سرزمین فلسطین مورد اسقبال قرار نخواهد گرفت. او خواهان دیدار با عباس در نوزدهم ماه جاری میلادی در بیت لحم است اما این دیدار برگزار نمی‌شود و ما از دیگر پایتخت‌های کشورهای عربی نیز می‌خواهیم، مادامی که ترامپ در تصمیم خود مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بر نگشته است از دیدار با او خودداری کنند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، معترضان حامی فلسطین از روز چهارشنبه تظاهراتی را در محل دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک از جمله با تشکیل کمپی از چادرها در محوطه این دانشگاه به اجرا گذاشتند که روز جمعه با سرکوب توسط نیروهای پلیس و دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان که در حمایت از فلسطینی‌ها شعار می‌دادند، مواجه شد.

شبکه فاکس نیوز گزارش داد فعالان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ییل نیز در اقدامی مشابه با دانشگاه کلمبیا، یک کمپ را تشکیل داده و نام آن را با کار گذاشتن یک بنر «منطقه آزاد شد» گذاشتند.

به گزارش ایسنا، ویدیویی از اعتراضات برگزار شده در روز شنبه در دانشگاه ییل انتشار یافته که در آن گروهی از دانشجویان بنری حاوی عبارت «منطقه آزاد شده» را در مقابل تجمعی از دانشجویان معترض کار گذاشتند.

معترضان چند بنر دیگر را حاوی شعارهای دیگری در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند که از جمله روی آنها نوشته شده بود: «سرمایه‌گذاری در نسل‌کشی را متوقف کنید»، «دانشگاه ییل همدست است» و «نسل‌کشی را متوقف کنید».

در چند ویدیوی دیگر از این تظاهرات معترضان در محوطه دانشگاه راهپیمایی برگزار کرده و علامت‌هایی را به دست گرفته و شعار «زنده باد آزادی، مرگ بر اشغالگری» و «شرم بر شما» و «فلسطین را آزاد کنید» سر می‌دهند. در ویدیوهای دیگر عده‌ای دیگر از معترضان در حال برپا کردن چادر و کوبیدن به طبل دیده می‌شوند.

به نوشته «فاکس نیوز»، ویلیام جاکوبسن، استاد حقوق دانشگاه کورنل گفت اعتراضات در دانشگاه‌های ییل و کلمبیا که متعلق به یک اتحادیه از دانشگاه‌های خصوصی مشهور به اتحادیه آیوی هستند مشابه با جنبش ضدسرمایه‌داری اشغال وال استریت است که در سال ۲۰۱۱ به راه افتاد. در جریان اعتراضات جنبش اشغال وال استریت، معترضان با برپایی کمپی از چادرها در پارک زاکوتی در منطقه مالی نیویورک علیه نابرابری اقتصادی، طمع شرکت‌ها و نفوذ پول بر سیاست تظاهرات کردند.

جاکوبسن خاطرنشان کرد: «در واقع موضوع هر دو جنبش اعتراضی یکی است. منظور من این است که این هم مثل یک جنبش ضدسرمایه‌داری است. مساله درباره جنبشی برای متحول کردن جامعه ما است. اساسا من فکر می‌کنم یک پدیده مشابه حالا اسرائیل را به عنوان موضوع نفرت انگیز به جای بازار بورس وال استریت یا چیزهای دیگر نشانه گرفته است.»

اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا 2 روز بعد از آنکه ماموران پلیس نیویورک با حمله به کمپ آنها دست کم ۱۰۸ تن از معترضان را به دلیل خودداری از ترک این کمپ دستگیر کردند همچنان ادامه یافته است.

شنبه شب نیز حدود ۵۰۰ تن از معترضان تظاهرات در دانشگاه کلمبیا را ادامه دادند.

در اعتراضات روز پنجشنبه دختر ایلهان عمر، نماینده فلسطینی تبار حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بین معترضان بازداشت شده بود.

این اعتراضات در شرایطی برگزار می‌شود که شش ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد و بیش از ۳4 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر زخمی شدند و اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اکنون نه‌تنها چشم‌اندازی برای آتش‌بس دیده نمی‌شود، بلکه اخباری از تدارکات صهیونیست‌ها برای حمله به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه که میزان ۱.۴ میلیون آواره فلسطینی است، به گوش می‌رسد.

برخی از اساتید دانشگاه کلمبیا هم حمایت علنی خود را از فلسطین و جنبش مقاومت اعلام کرده‌اند که همین مورد تنش‌هایی را ایجاد کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897925

دیگر خبرها

  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمله محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم
  • چین: سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
  • هجمه محمود عباس به آمریکا
  • محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است
  • هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ