Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ویژه برنامه 16 آذر روز دانشجو به همت انجمن هم‌اندیشی فرهیختگان دانشجویان استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد مقیم تهران با حضور آیت‌الله سیدشرف الدین ملک حسینی و جناب آقای دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل دانشگاه پیام نور تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی در این همایش ضمن تشکر از دست اندرکاران،جهت جمع‌شدن فرهیختگان کنار هم اظهار داشت: اجتماع شما رو می‌پسندم و با اشتیاق در جمع شما حضور پیدا می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد، خواستار عملکرد انجمن فرهیختگان در حوزه‌های بخش سلامت انجمن در قالب بروشور و تهیه گزارش شد.

در ادامه این نشست علی‌محمد احمدی ضمن تبریک اعیاد، از دعوت انجمن فرهیختگان دانشجویان قدردانی کرد و با بیان بخشی از مشکلات و موانع استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تا الان ما فکر می‌کردیم این استان از لحاظ منابع طبیعی و خدادادی غنی بوده ولی در این نشست فهمیدیم که این استان از نظر نیروی انسانی هم خیلی غنی هست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ایجاد ارتباط بیشتر دانشجویان جهت استفاده از برنامه‌ها و طرح ها برای پیشرفت استان شد و تصریح کرد: این انجمن برای هم‌اندیشی بیشتر هم استانی‌ها و برون‌رفت از مشکلات و نارسائی‌ها و نیل به وضعیت مطلوب در تلاش باشد.

وی اعلام آمادگی خویش را مبنی بر حضور در نشست‌های آینده انجمن اعلام نمود.

ادامه این نشست با صحبت چند تن از دانشجویان همراه شد، مهندسی بهزاد کاظمی خود را بویراحمدی سردسیری ساکن گرمسیر جزو حوزه تقسیمات کشوری گچساران عنوان و خطاب به آقای استاندار بیان کرد: جناب استاندار درد مشترک امروز میهن ما به طور عام و استان محروم ما در کنار استان‌های محروم ایلام و سیستان و بلوچستان عدم توسعه است و شما خود به عنوان یک مدیر حوزه برنامه و بودجه بهتر از هرکسی می‌دانید که بزرگترین ابزار تحقق توسعه نیروی انسانی است پس قدر این گستره نیروی انسانی متخصص استان را بدانید.

مجتبی فروزان دانشجوی مهندسی مکانیک و فعال دانشجویی دبیر سابق تشکل‌های دانشگاه تهران، خواستار استفاده از نیروهای علمی و نخبه استان شد و افزود: باید به نیروهای علمی استان باید به دور از مسائل قومی و قبیله ای، برای پیشرفت استان استفاده کرد.

سید حسین کشاورز دانشجوی دکتر عمران عضو انجمن ژئوتکنیک ایران، ضمن تبریک روز دانشجو و تعریف نقش و جایگاه دانشجو و فارغ التحصیلان در سیستم اجرایی کشور و با اشاره به سیستم آموزش عالی و مشکلات آن‌ها، به مهمترین این مشکلات یعنی صدور مدارک تحصیلی فاقد کارایی لازم، عدم اعتماد بازارکار به فارغ التحصیلان و کپی برداری و فروش مقالات و پایانامه های تحصیلی پرداخت و کناره‌گیری استاندار کهگیلویه وبویراحمد از فضاهای پرحاشیه و به کارگیری نیروهای جوان برای به پایان رساندن طرح‌ها و برنامه‌های خود شد.

سرکار خانم الهه دانشور دانشجوی دکتری صنایع نساجی دانشگاه امیر کبیر، با بیان اینکه استان کوچک ما علی‌رغم وجود پتانسیل‌های فراوان انسانی، طبیعی و خدادادی همچنان به عنوان استان محروم شناخته می شود گفت: اگر بخواهیم به موانعی بپردازیم که در مسیر تعالی استان قرار دارد، بایستی قبل از توجه به موانع به علت موانع بپردازیم.

وی عدم اعتماد به جاوان را مهم‌ترین علل موانع تعالی عنوان کرد.

در پایان سید فرزاد نجات‌نیا دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان، دوازدهمین نشست فرهیختگان را در شیراز اعلام کرد.

از دوازده نفر از فرهیختگانی که توسط کمیته تجلیل دانشجویی انتخاب شده بودند، لوح سپاس و تندیس اعطاء شد.

انتهای پیام/غ

با اشتیاق در جمع نخبگان حضور پیدا می‌کنم

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از  ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند. 

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از  نیازهای گذشته است. 

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود  و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود. 

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند. 

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی  سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار  نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم