Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- دادگاه عالی «لیبریا» اعتراض به نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که در 10 اکتبر گذشته (18 مهر) برگزار شد، رد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری شبکه «فاکس نیوز » آمریکا، حزب آزادی لیبریا ادعا کرده بود در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور تخلفاتی صورت گرفته است اما دادگاه عالی این کشور اعلام کرد تخلفات دراین انتخابات در حدی نیست که نتایج آن باطل اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نامزد حزب آزادی لیبریا در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری رای چندانی نیاورد و در نتیجه رقابت در دور دوم انتخابات میان «ژرژ وه آ» فوتبالیست معروف و «جوزف بوکای» معاون رئیس جمهوری کنونی خواهد بود و قرار است یکی از این دو نفر جانشین خانم «الین جانسون» رئیس جمهوری این کشور شود.
رئیس جمهوری لیبریا پیش از این گفته بود دموکراسی در این کشور هدف قرار گرفته است زیرا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا زمانی نامشخص بنا بر ادعای برخی مبنی بر تقلب در انتخابات، تعویق افتاده است.
قرار بود دور دوم انتخابات هفتم نوامبر(16 آبان) برگزار شود.
مقام های لیبریا هنوز زمانی برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده اند.
پیش از این برخی رسانه ها با اعلام نتایج اولیه برخی حوزه های رای گیری و پیشتازی وه آ اعلام کرده بودند او رئیس جمهوری لیبریا شده است اما نتایج نهایی نشان داد وه آ، 38.4درصد آراء را کسب کرده و معاون رئیس جمهوری لیبریا نیز 28.8درصد آراء را از آن خود کرده است در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آفریقایی به دور دوم کشیده شد.
اگر 'وه آ' رئیس جمهوری لیبریا شود و البته با توجه به کسب آراء در دور نخست انتخابات این احتمال زیاد هم هست ، نخستین رئیس جمهوری در قاره آفریقا با سابقه ورزشی خواهد بود.
الین جانسون که وه آ جانشین او می شود، برنده جایزه صلح نوبل و نخستین رئیس جمهوری زن در قاره آفریقا بود و از 12 سال پیش رئیس جمهوری این کشور بوده است.
ژرژ وه‌آ در سال های 2005 و 2011 نیز برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود اما در انتخابات شکست خورد.
دوره ریاست جمهوری در لیبریا 6 سال است .
ژرژ وه‌آ در سال 1995 به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان و بهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب شد و در سال 1998میلادی نیز به عنوان بهترین بازیکن قاره آفریقا انتخاب شد و این گونه او نخستین بازیکن فوتبال در جهان است که این سه عنوان بزرگ را در فوتبال به دست می آورد.
وی برای باشگاه های فوتبال زیادی در اروپا و از جمله منچستر سیتی، چلسی، پاریس سن ژرمن، موناکو و آث میلان بازی کرد و در سال 2002میلادی ازفوتبال کناره گیری کرد.
لیبــِریا کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن مانروویا و یکی از قدیمی‌ترین جمهوری های قاره آفریقا است.
این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته‌است. .
لیبریا سه میلیون 500 هزارنفر جمعیت دارد و زبان رسمی آن انگلیسی است. همچنین مردم این کشور به 29 زبان محلی آفریقایی دیگر تکلم می‌ کنند. مسیحیت، اسلام و برخی ادیان دیگر در این کشور رواج دارد.
شبک**خاورم **2041**1392**خبرنگار: سید شاهپور حسینی**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در بحث پیگیری مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان نیز همچون دور اول اقدامات به خوبی پیگیری و اعتبارات جذب شده و هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: در بحث پیگیری مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان نیز همچون دور اول اقدامات به خوبی پیگیری و اعتبارات جذب شده و هزینه شود.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، افزود: آیت الله رئیسی و هیئت دولت از برگزاری سفر استانی به سمنان رضایت داشتند.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: استاندار، فرمانداران و تمام مسئولان در بحث مقدمات سفر از چند ماه قبل از انجام به صورت ویژه پیگیر و پای کار بودند.

مطیعی تصریح کرد: عده‌ای دین را برای رسیدن به دنیا، حفظ دنیا و مادیات وسیله قرار داده و مادیات برای آن‌ها اصل بوده و دین وسیله است؛ لذا این افراد برای به دست آوردن منزلت دنیوی از دین استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حفظ دین در آخرالزمان بسیار سخت است، به گونه‌ای که گویا انسان بخواهد آتش گداخته‌ای را در کف دست خود نگه دارد.

امام جمعه سمنان گفت: افرادی که دنیا را وسیله قرار می‌دهند، تمامی تلاش و هم و غم آن‌ها وسیله قرار دادن دین بوده و دیگر اینکه شبهات و مواردی که توسط آن‌ها قابل حل است را در پرده ابهام نگاه می‌دارند تا به عنوان برگ برنده برای گرفتن امتیاز از آن استفاده کند.

کد خبر 747247

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی