Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رهبر کره شمالی تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن "قدس" به عنوان پایتخت رژیم صهیوینستی را محکوم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن "قدس" به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت واشنگتن از "تل آویو" به "قدس" را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کیم جونگ اون" گفت: "کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد که "قدس" پایتخت آن باشد."

سخنگوی دولت پیونگ یانگ نیز تأکید کرد: "از سال 1988، کره شمالی حق حاکمیت دولت فلسطین بر تمام سرزمین های خود به جز بلندی های جولان که بخشی از سوریه می باشد را به رسمیت می شناسد."

کره شمالی و رژیم صهیونیستی، بایکدیگر روابطی خصمانه دارند و "پیونگ یانگ" هیچ روزی اسرائیل را به رسمیت نشناخته و آن را تابع امپریالیسم آمریکا می داند.

"دونالد ترامپ" روز چهارشنبه طی سخنانی اعلام کرد که "قدس" را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و دستور انتقال سفارت آمریکا از "تل آویو" به "قدس" را صادر کرد.

این تصمیم ترامپ با مخالفت و محکومیت از جانب تمام کشورهای دنیا مواجهه شده و خشم دنیای عربی و اسلامی را برانگیخته است.

سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان این تصمیم ترامپ "وعده بالفور" جدید پس از گذشت صد سال از "وعده بالفور" اول برشمرد و با دعوت به انتفاضه جدید، تأکید کرد که پس از این، رژیم صهیونیستی به سرعت شهرک سازی های خود در قدس و کرانه باختری را گسترش می دهد و اگر با این اقدام مقابله نشود، نوبت به جولان اشغالی، مزارع شعبا و کرانه باختری می رسد.

پایان پیام/478

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز سه‌شنبه به نقل از ارتش اشغالگر نوشت که ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده تصمیمی نهایی درباره جنگ غزه اتخاذ خواهد شد یا سند تبادل اسرا با حماس امضا می‌شود یا عملیات رفح کلید زده می‌شود.

به گزارش مشرق، با گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز تمام عیار رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ویرانی‌ مناطق مختلف آن در کنار شهادت، مجروحیت و آوارگی هزاران نفر از ساکنان آن، این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف اعلامی، همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز نوشت که در سایه تدارک برای عملیات زمینی در رفح «بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه (رفح) یا توافق تبادل گروگان‌ها با حماس، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد».

بر اساس این گزارش طی این مدت تصمیمی نهایی درباره جنگ غزه گرفته خواهد شد.

این در حالی است که وزیر خارجه رژیم اسرائیل یسرائیل کاتس پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس، «می‌توان حمله به شهر رفح را به تاخیر انداخت».

بامداد روز شنبه (۲۷ آوریل) حماس اعلام کرد که پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را درباره طرح این جنبش درباره تبادل اسرا و آتش‌بس که به میانجیگران مصری و قطری در ۱۳ آوریل ارائه کرده بود، دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

در حالی که برخی مقامات ارشد صهیونیست اعلام می‌کنند که تل‌آویو در هچ توافقی امتیازدهی نخواهد کرد و از تحقق اهداف اصلی جنگ یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا کوتاه نخواهد آمد، برخی دیگر از این مقامات درباره هرگونه حمله زمینی به رفح و افتادن مجدد در دام کمین‌های مقاومت هشدار می‌دهند و نابودی حماس را غیرممکن توصیف می‌کنند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم