Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت روز جهانی معلول فرماندار باشت,رئیس بهزیستی ,بخشدار مرکزی ورئیس اداره کار شهرستان باشت صبح امروز از دو خانواده معلول این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی  باشت نیوز؛  روز جهانی معلولین از سال ۱۹۹۲ که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، هر ساله در ۳ دسامبر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به مناسبت روز جهانی معلول فرماندار باشت,رئیس بهزیستی ,بخشدار مرکزی ورئیس اداره کار شهرستان باشت صبح امروز از دو خانواده معلول این شهرستان بازدید کردند.

 

 

در این بازدید خانواده های معلولان از سختی نگهداری از معلولان صحبت کرده و نداشتن مسکن یکی از مشکلات اساسی این خانواده بود.

 

در این چند سال که مردم به سختی امرار و معاش می کنند داشتن معلول در خانواده سختی زندگی را دو چندان می کند و این امر نیازمند حمایت ویژه از سوی دولت است.

 

با نبود مدارس مخصوص برای معلولان در استان کهگیلویه و بویر احمد این افراد مجبور به سفر به استان های هم جوار مانند فارس،اهواز و دیگر استان ها هستند که خانواده های معلولان باشتی نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

عمده صحبت این دو خانواده معلول باشتی داشتن شغل بود که سختی و مشقت این زندگی را کمتر کنند و حداقل بتوانند وسایل مورد نیاز این معلولان را فراهم کنند.

 

نکته جالب در این بازدید این بوده که معلولان وقتی رئیس اداره بهزیستی و پرسنل آن را دیدند با آنها رو بوسی کردند، ولی به دلیل آشنا نبودن  فرماندار باشت با آنها تنها با فرماندار دست دادند.

 

این این بازدید رئیس اداره بهزیستی شهرستان باشت نیز از مشکلات این خانواده های معلول گزارشی ارائه کرد .

 

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان باشت در گفتگو با خبرنگار باشت نیوز گفت: تعداد 250نفر مددجوی بهزیستی این شهرستان هستند و 193 نفر نیز پشت نوبت برای تحت پوشش بهزیستی هستند.

 

وی افزود:  19نفر از این مددجویان دارای دو یا چهار معلول هستند.

 

بهگام بازیار اظهار کرد: برای درمان معلولان تحت پوشش و ایاب و زهاب آنها به ترتیب 44میلیون ریال و 50میلیون ریال هزینه شد.

 

 

  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با حضور در بیمارستان شریعتی و عیادت از فرزانه خالدی مادر ۳۳ ساله لردگانی ساکن بهارستان اصفهان، که در اولین بارداری خود صاحب سه فرزند دختر شد، گفت: به همت بهزیستی علاوه بر خدمات مددکاری، تا ۶ سالگی این نوزادان، مستمری ماهانه ۳۱ میلیون ریالی به این خانواده تعلق می‌گیرد.


نسیم نفر افزود: با هدف تحکیم خانواده و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بهزیستی ملزم به حمایت از دوقلو‌ها تا دهک پنج و سه قلو‌ها و بیشتر تا دهک ۶ تا ۷ سالگی است.

او ادامه داد: بر این اساس خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و چهارقلوی مشمول شرایط، ماهانه ۳۱ میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند و در قالب حق پرستاری ۲۰۰ میلیون ریال نیز به خانواده‌های دارای فرزند چهار قلو تعلق می‌گیرد.


معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: همچنین اگر سرپرست این خانواده شغل ثابت نداشته باشد، در قالب تسهیلات اشتغال از آنها حمایت می‌شود.


در این دیدار احمدرضا عابدی فوق تخصص نوزادان گفت: سه قلو‌ها به وزن میانگین هر کدام یک کیلو و ۹۰۰ گرم با شرایط مساعد متولد شدند و درحال تغذیه با شیر مادر هستند.


همچنین امیرعلی بویر حسنی پدر ۴۵ ساله سه قلو‌ها هم، نام دخترانش را آناهید، آناشید و آنیسا اعلام کرد و گفت: با توجه به نداشتن منزل و کارگر بودن تقاضای کمک از خیران را دارم.


براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طبق ماده ۱۰ علاوه بر اعطای تسهیلات به ازای تولد هر فرزند، برای تولد فرزند سوم به بعد، براساس ماده ۳ و ۴، زمین رایگان حداکثر ۲۰۰ مترمربعی اعطا و مطابق ماده ۱۸، تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و طبق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.


در استان اصفهان، دو خانواده پنج قلو،۱۵ خانواده چهارقلو،۲۰۳ خانواده سه قلو و هزار و ۸۵۳ خانواده دوقلو زیر پوشش بهزیستی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده دراصفهان باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛ افزایش میل خانواده‌ها به فرزند دوم و سوم
  • بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم