Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:21:08 GMT

مسئولان در ولایت‌پذیری همچون مالک‌اشتر باشند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۷۲۳۰

مسئولان در ولایت‌پذیری همچون مالک‌اشتر باشند

امام جمعه شهریار با اشاره به بدعهدی‌های متعدد دشمن علیه جمهوری اسلامی گفت: امروز لازم است همه به ویژه مسئولان همچون مالک اشتر باشند و بصیرت، ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، حجت‌الاسلام و المسلمین موسی سالمی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهریار با اشاره به لزوم دشمن‌شناسی اظهار داشت: هوای نفس یکی از دشمنان انسان است که سخت‌ترین و بدترین دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شیطان و سران کفر نیز از دیگر دشمنان هستند، همانگونه که در اوایل ظهور اسلام ابوسفیان، یزید و معاویه مسیرشان از حق جدا کردند، امروز آمریکا، انگلیس، صهیونیست و ایادی‌شان به دنبال این هستند که ما را از انسانیت و اسلام دور کنند؛ اما به آن‌ها می‌گوئیم که به هرگز هدفشان نمی‌رسند.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه اصل دشمنی سران استکبار در دنیای امروز با اسلام است تصریح کرد: آن‌ها عدالت، خداپرستی و انسانیت را برنمی‌تابند و تنها از دین و رسم و رسومی حمایت می‌کنند که از آن‌ها تبعیت کند، و به تعبیر مقام معظم رهبری آن‌ها به دنبال تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی در منطقه هستند، و در نهایت نیز در گردابی که خود ایجاد کرده‌اند مدفون می‌شوند.

حقوق بشر آمریکایی به دنبال زیر سلطه کشیدن کشورهاست

سالمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته که با حضور پر شور عموم مردم، دانشجویان و مسئولان شهریار برگزار شد، با اشاره به مناسب‌های هفته پیش‌رو افزود: در ایام سالروز اعلام سازمان ملل مبنی بر آغازگر بودن جنگ توسط رژیم بعث عراق هستیم، جنگی که با دفاع مردم بصیر و همیشه در صحنه و ولایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: مناسبت دیگر سالروز تصویب حقوق بشر است که 69 سال پیش به تصویب رسید، اعلامیه‌ای که تنها نشان از حقوق بشر آمریکایی دارد و هر که بر علیه ظلم و استکبار بایستد و هر که بخواهد حقش را از ظالمان بگیرد تروریست است، از آن‌ها باید به جای حریّت کشورها به دنبال زیر سلطه کشیدن آن‌ها بود.

دشمن درصدد ایجاد برجام‌های دیگری است

امام جمعه شهریار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام عنوان کرد: آمریکا در زمینه رفع تحریم‌ها هزاران حرف را پیش کشیدند و تنها روی کاغذ تحریم‌ها برداشته شد، دشمن به دنبال این است که برجام‌های دیگری ایجاد کنند که در این راه نیز از برخی غرب‌زده‌ها بهره می‌برند و سر کشور را شیره می‌مالند.

سالمی اظهار داشت:‌ امروز لازم است همه افراد به ویژه مسئولان همچون مالک اشتر باشند و بصیرت، ولایت‌پذیری و دشمن‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ چرا که دشمن هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نیست.

وی در پایان با تبریک به مناسبت فرارسیدن 16 آذر به نام روز دانشجو خاطرنشان کر: ما به دانشجویان خوشبین هستیم، اما در عین حال که باید سیاستمدار باشند باید از سیاست‌زدگی به دور باشند و با حرکت در مسیر امام(ره) و رهبری بهترین‌ها را به دست آورند.

انتهای پیام/

R7840/P1486/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود