Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@19:08:52 GMT

برخی روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه آب سالم ندارند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۷۴۳۰

برخی روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه آب سالم ندارند

 ابراهیم شکیبا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه همه خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده، فعال هستند، گفت: علاوه بر ارائه خدمات در این مراکز، تیم‌های سیار بهداشتی به صورت ده گردشی در مناطق روستایی زلزله زده حضور می یابند.

او ادامه داد: مقدمات آغاز عملیات اجرایی ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در حال انجام است و نقشه‌های این مراکز تهیه و آماده عقد تفاهم نامه با خیرین سلامت هستیم که ساخت 62 خانه بهداشت و 22 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی تخریب شده در زلزله، با سرعت آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در مناطق زلزله زده هیچ اپیدمی و همه گیری بیماری وجود نداشته است، گفت: سلامت آب آشامیدنی در مناطق زلزله زده به دقت، کنترل و بررسی می شود و آب آشامیدنی شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی سالم است اما آب برخی روستاها، با مشکلاتی همراه است که گزارش های آن را به سازمان آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه اعلام کرده ایم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر

ابوالمحمد نوذرپور رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: از ابتدای طرح تشدید نوروزی تا کنون ۲۰۶۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط خرمشهر قرار گرفت.

او از مهروموم سه مرکز تهیه غذا در خرمشهر و معدوم‌سازی  ۱۹۲ کیلوگرم مواد غذایی نیز خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر افزود: ۱۰۸۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۴ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، یک هزار و ۲۰۰ مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل، ۱۰۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، ۷۱ مورد اخطار بهداشتی صادر شده و ۱۰ مورد معرفی به دادگاه از دیگر خدمات انجام‌شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در این مدت بوده است.  

به گفته او در قالب طرح تشدید نوروزی و سلامت رمضان، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت خرمشهر بصورت روزانه و در ۲شیفت صبح و عصر اقدام به نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف حساس کردند.

نوذرپور گفت: طرح تشدید سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند سال گذشته تاکنون انجام شده و تا ۲۰ فروردین‌‍ ماه ادامه دارد.

  در این بازرسی‌ها علاوه بر آموزش بهداشت فردی به متصدیان، با استفاده از تجهیزات پرتابل مواد غذایی کیفیت مواد غذایی مورد سنجش قرار می‌گیرد و بازدید از مراکز عرضه زولبیا و بامیه، آش‌فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها نیز به جهت حفظ سلامت همشهریان عزیز در دستور کار بازرسان بهداشتی قرار دارد.

این مسئول از شهروندان‌ خواست درصورت هرگونه شکایت بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام نمایند تا به سرعت به شکایت مورد نظر رسیدگی شود.

 

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز
  • نظارت ۳۰۰ نفر بازرس مرکز بهداشت اصفهان در طرح سلامت نوروزی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاهش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی نوروزی قم نسبت به سال گذشته
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کشف ۲ هزار کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف در کرمانشاه
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد
  • ۳۵۴ مورد شکایت مردمی در حوزه بهداشت در هرمزگان بررسی شد