Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@06:52:16 GMT

۱۴ ویژگی لباس و کفش مخصوص دوران بارداری

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۷۸۵۶

۱۴ ویژگی لباس و کفش مخصوص دوران بارداری

اگر در ماه پنجم یا ششم بارداری قصد خرید لباس دارید مطمئن شوید که لباستان به اندازه کافی جادار هست تا بتوانید در ماه‌های بعدی هم آن را بپوشید.

سرویس سبک زندگی فردا: یکی از نگرانی‌های همیشگی زنان باردار، انتخاب لباس مناسب در دوران بارداری است. در سال‌های اخیر، انواع مدل‌های لباس بارداری به بازار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا که مدل‌های حجیم و بادکرده دوباره مد شده است. خرید لباس راحت‌تر شده است، به خصوص در ماه‌های اول بارداری که اندام شما تغییر چندانی نکرده است. انتخاب لباس خیلی راحت‌تر است و می‌توان از لباس‌های معمولی هم استفاده کرد. اما پس از شش ماه نیاز دارید که لباسی متناسب با شکم و اندام بزرگ شده خود خریداری کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت برترین ها می‌خوانیم.

۱. به چنین پارچه‌ای دقت کنید. پارچه لباس باید راحت باشد و قابلیت کشش کافی را داشته باشد. پارچه‌ای انتخاب کنید که چهار تا ۱۰ درصد نایلون یا الیاف کششی داشته باشد تا متناسب با افزایش حجم شما. کشیده و منبسط شود. پارچه‌های نخی کشباف و استرچ، پارچه‌هایی بسیار عالی برای خانم‌های باردار است.

۲. ممکن است بدنتان خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید، رشد کند و لباس‌هایتان اندازه شما نشود. پس در انتخاب اندازه درست دقت کنید. اگر بین دو اندازه شک دارید، اندازه بزر گتر را انتخاب کنید.

۳. لباس‌های دوران بارداری نباید با رشد شکم، سینه و حتی رانها، برای شما کوچک شود؛ بنابراین باید حجم، پهنا و قد اضافی داشته باشد تا لباس را بتوانید در بیشتر دوران بارداری بپوشید.

۴. به برش و مدل لباس توجه کنید. پایین تنه لباس و قسمت شکم باید خیلی بزرگ و گشاد باشد که با شکم و ران شما متناسب باشد. بالا تنه لباس بهتر است به شکلی باشد که از بالا به سمت پایین به تدریج گشاد شود.

۵. از شلوار‌های جین مخصوص بارداری که انواع مختلف آن در بازار پیدا می‌شود، استفاده کنید تا هم راحت باشید و هم احساس کنید که مثل همیشه لباس می‌پوشید. کمر قابل تنظیم این شلوار‌ها به شما کمک می‌کند که شلوار را با اندازه متغیر کمر خود منطبق کنید.

۶. بهتر است شلوار‌هایی انتخاب کنید که کمرش زیر شکم شما قرار می‌گیرد. این مدل شلوار، نه تنها راحت‌تر است بلکه شیک‌تر و جالب‌تر هم هست.

۷. لباس زیر و شکم بند بارداری، به خصوص از ماه ششم بارداری به بعد، اهمیت زیادی دارد. در خرید لباس زیر و شکم بند سهل انگاری و خسیسی نکنید؛ خرید لباس زیر خوب و مراقبت از اندامتان در این دوران به شما کمک می‌کند که بعد از زایمان زودتر به اندازه اصلی خود برگردید.

۸. پیراهن و دامن‌هایی انتخاب کنید که تا روی زانو یا بلندتر باشد، چون بزرگ شدن شکم به تدریج لبه دامن را بالا می‌کشد و آن را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

۹. تاپ و بلوز‌های مختلف با رنگ‌های متنوع تهیه کنید و آن‌ها را با تعداد محدودی لباس مناسب پایین تنه بپوشید. سعی کنید قسمت پایین تنه لباس شما مشکی و به رنگ تیره باشد.

۱۰. اگر در ماه پنجم یا ششم بارداری قصد خرید لباس دارید مطمئن شوید که لباستان به اندازه کافی جادار هست تا بتوانید در ماه‌های بعدی هم آن را بپوشید.

۱۱. پارچه‌های راه دار و طرح دار، شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؛ بنابراین مدل‌های تک رنگ و بیشتر به رنگ مشکی و تیره انتخاب کنید تا برجستگی‌های بدن شما را کوچک‌تر نشان بدهد.

۱۲. ممکن است بخواهید لباس بارداری را بعد از زایمان و در دوران شیردهی هم استفاده کنید؛ بنابراین به اینکه لباس به راحتی از قسمت جلو باز شود تا بتوانید به فرزندتان شیر بدهید هم توجه کنید.

۱۳. دقت کنید که خیلی زود لباس‌های بارداری خود را نخرید. بیش‌تر مدل‌های لباس بارداری مناسب دوره دوم و سوم بارداری است و برای اوایل بارداری چندان مناسب نیست.

۱۴. کفش هم مانند لباس بسیار مهم است و در ماه‌های آخر بارداری باید حتما کفش‌های راحت، گشاد و با پاشنه خیلی کوتاه بپوشید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید شهر اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۳ و ۱۰۸ و شهر هندیجان با شاخص ۱۰۴میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، رامهرمز، سوسنگرد، شادگان، شوش و کارون به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای اندیمشک، ایذه، دزفول، شوشتر، گتوند و مسجدسلیمان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان
  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری
  • خلاقیت کیف "سامسونیت" در فروشگاهش (عکس)
  • بازار کسب و کاری که اطراف کشتارگاه تهران سکه بود
  • آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟
  • قدرت ایران به اندازه‌ای است که به سادگی نمی‌توان با آن طرف شد
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس