Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:18:17 GMT

احتمال حمله خرس به دامهای بدون چوپان جنگل شفت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۷۹۳۹

احتمال حمله خرس به دامهای بدون چوپان جنگل شفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یک قلاده خرس قهواه ای در شفت مشاهده شد، از دامداران می خواهیم از رها کردن دام بدون چوپان در مناطق جنگلی خودداری کنند.

دکتر قربانعلی محمدپور در گفت و گو با ایسنا از ثبت تصویر یک قلاده خرس قهواه ای در شفت خبرداد.

وی افزود: در پی گزارش دامداران منطقه خرمکش مبنی بر حمله وحوش به دام های اهلی و تلفات یک راس گاو ، کارشناسان محیط زیست پس از حضور در منطقه و بررسی مسیرهای گذار و آثار ردپای حیات وحش، نسبت به نصب دوربین تله ایدر منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاهمزگی اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور با بیان اینکه پس از ۱۰ روز جمع آوری و بازبینی دوربین ها ، تصاویر و فیلم یک قلاده خرس، قهوه ای چهار  قلاده شغال و یک راس گراز وحشی به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که قبل از شروع فصل زمستان، خرس ها به شدت تغذیه می کنند از دامداران می خواهیم دام های خود را هنگام شب به نزدیک روستا و دامداری های خود انتقال دهند و از رها کردن دام بدون چوپان در مناطق جنگلی خودداری کنند.

خرس قهوه ای یکی از بزرگترین گوشتخواران ایران است و وزن آن به حدود ۵۰۰ کیلوگرم هم می رسد. خرس قهوه ای یکی از گونه های شاخص جنگل های هیرکانی و جزو گونه های حمایت شده بوده و شکار آن ممنوع است و جریمه شکار هر قلاده خرس، ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است .
مناطق گشت‌رودخان و سیاه‌مزگی شهرستان شفت، به دلیل برخورداری از مناطق جنگلی بکر و با ارزش از نوع هیرکانی، به عنوان مناطق حفاظت‌شده مشخص شده اند.
در مناطق حفاظت شده گشت‌رودخان گونه‌های ارزشمند جنگلی شامل سرخدار، انجیلی، بلوط، نمدار، ممرز راش و گونه‌های جانوری مانند پلنگ، مرال، شوکا، خرس قهوه‌ای، گرگ، سیاه گوش و … وجود دارد.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک قطعه لاک پشت سبز در میناب

مریم احسان پور رئیس دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: لاک پشت سبز نجات یافته ۱۲۶ کیلوگرم وزن، یک متر طول و ۹۲ سانتیمتر عرض داشت.

بر اساس تقسیم بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) لاک پشت پوزه عقابی در فهرست جانداران به شدت در معرض انقراض قرار دارد.

پنج گونه از هشت گونه لاک پشت دریایی موجود در جهان در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌کنند که در این بین دو گونه لاک پشت پوزه عقابی و سبز بیشترین فراوانی را در هرمزگان دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • نجات یک قطعه لاک پشت سبز در میناب
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • آغاز فصل زایش وحوش در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی خراسان شمالی