Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت رشت با اشاره به سخنان ترامپ پیرامون انتقال سفارت آمریکا به قدس و اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا در تلاش است تا آرزوی دیرینه صهیونیست ها را محقق کند اما غافل است از اینکه امت اسلام همواره بیدار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به لزوم کنترل خشم در هنگام انجام امور اظهار داشت: ایمان معرفتی است که در جان‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم رعایت خدا ترسی و حفظ ایمان خاطرنشان کرد: اگر در هنگام انجام امور خدا را یاد کردیم و از گناه و خطا دور شدیم یعنی هنوز در راه خدا هستیم اما اگر یادخدا ما را از گناه باز نداشت نشان از کم‌بودن میزان تقوا است.

پوررضا با بیان اینکه داشتن تقوا سبب عدم لغزش و به گناه افتادن انسان در امور زندگی می‌شود ابراز داشت: تمام اعمال دینی خوب هستند اما ذکر خدا و یاد خدا در همه امور برترین امر دینی است.

وی ضمن بررسی سبک زندگی پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: بهترین الگو برای مسلمانان، حضرت محمد مصطفی (ص) است و مسلمانان باید اعمال خودشان را بر اساس اعمال ایشان انجام دهند.

پوررضا با اشاره به جایگاه رفیع انسان در خلقت خداوند متعال عنوان داشت: پیامبران همواره در تلاش بودند تا جایگاه رفیع انسان را به او یادآوری کنند و مسیر سعادت و رسیدن به بهشت را به او نشان دهند.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم الگوبرداری از اعمال پیامبراکرم (ص) خاطرنشان کرد: بعد از قبول پیامبری حضرت رسول اکرم (ص) باید تمام میزان‌ها را کنار گذاشت و تنها میزان اعمال را پیامبر و اعمالش قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا 80 دانشگاه بزرگ پیشرفته دنیا و بیش از دو سوم علم دنیا را در اختیار دارد اظهار داشت: داشتن تمام این نقاط مثبت برای آمریکا هیچ فایده‌ای ندارد زیرا استفاده از حول محور دنیاپرستی است.

پوررضا با اعلام اینکه در دنیای امروز بسیاری از انسان‌ها فقط زنده هستند و زندگی نمی‌کنند گفت: پیامبراکرم (ص) ما را به حیات طیبه‌ای دعوت کرده است که معنای واقعی زندگی کردن را بیان می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) پیرامون نگرانی‌های ایشان برای امت اسلام اعلام کرد: پیامبر همواره مومنان را از گمراهی در فتنه‌ها و شکم‌پرستی باز می‌داشتند.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری در راستای تحقق قوانین اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: برای پیاده‌سازی قوانین اسلام در جامعه باید به‌دنبال اصلاحات واقعی باشیم اما نه آن اصلاحاتی که غرب الگوبرداری می‌کند.

پوررضا با تاکید بر لزوم جذب جوانان در نمازهای جمعه و تاکید مقام معظم رهبری در انجام این امر اعلام کرد: از برگزارکنندگان نماز جمعه رشت درخواست داریم فضا را بیش از پیش برای حضور جوانان در نمازهای جمعه فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه محلی برای رفع کدورت‌های میان مسلمانان است ابراز داشت: مسبب بسیاری از کدورت‌های میان جامعه فتنه‌های دشمن است و ما باید با اتحاد دشمن را سرجای خود بنشانیم.

پوررضا با تاکید بر اینکه ایران کانون مقاومت در مقابل استکبار جهانی است خاطرنشان کرد: ما کارهای زیادی را در آینده، هم در مسیر انقلاب و هم در مسیر اسلام داریم که باید با دستان همین جوانان محقق شود.

وی با اعلام اینکه لازم است نمازجمعه پویاتر شود عنوان داشت: باید مسئولان استانی در نماز جمعه حضور پیدا کنند و با جوانان ارتباط بگیرند و مطالبات آنان را بشنوند زیرا فاصله گرفتن جوانان از نسل‌های اول انقلاب سبب دوری آنان از باورهای انقلابی می‌شود.

پوررضا با اشاره به فرا رسیدن سالروز انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان ما برخی علوم با اندیشه‌های بیمار را وارد کشور کردند و هدف امام راحل از انقلاب فرهنگی بهبود شرایط دانشگاه‌ها بود.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز سندهای نوشته شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام نمی‌شود و به جای آن از بیگانگان الگوبرداری می‌شود.

وی با انتقاد از عدم وجود مهندسان فرهنگی در کشور ابراز داشت: این نقد به معنای انکار فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست اما اقدامات انجام شده پاسخگوی کامل مطالبات جامعه نیست.

پوررضا با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت آیت الله دستغیب اظهار داشت: امروز جوانان ما امثال آیت الله دستغیب را نمی‌شناسند و این موضوع یک ضعف فرهنگی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در اوایل دوران دفاع مقدس عده ای در تلاش بودند تا مقاومت رزمندگان را محدود کنند خاطرنشان کرد: این مظلومیت جمهوری اسلامی است که عده‌ای ما را در دوران جنگ، جنگ طلب معرفی می‌کردند.

وی با اشاره به کشته شدن علی عبدالله صالح در یمن اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که ملت ما با اتحاد توانستند مقابل فتنه‌ها ایستادگی کنند و این اتحاد از نقاط مثبت امت اسلام است.

پوررضا با اشاره به سخنان ترامپ پیرامون انتقال سفارت آمریکا به قدس و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آمریکا در تلاش است تا آرزوی دیرینه صهیونیست‌ها را محقق کند اما غافل است از اینکه امت اسلام همواره بیدار است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد: مسئله فلسطین و حمایت از آن همواره مهم‌ترین مسئله امت اسلام است و تا آزادی قدس این دغدغه پابرجا است.

وی با اعلام اینکه مسئولان نظام اسلامی باید به‌خاطر داشته باشند که ایران سنگر اسلام در جهان است خاطرنشان کرد: تولید، اشتغال و مبارزه با فساد باید در راس امور مسئولان قرار گیرد.

پوررضا با تاکید بر لزوم جلوگیری از نفوذ مخالفان نظام اسلامی در دستگاه‌ها و ادارات اظهار داشت: نظام اسلامی هوشیار است و مسئولان باید از رشد جریان نفوذی در دستگاه ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گستردن سفره‌های افطاری علوی در شهرستان مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امام جمعه مرند از پهن کردن سفره‌های افطاری علوی در پنج نقطه این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام نعمت زاده در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، امسال نیز همانند سال‌های قبل در ۲ امامزاده و ۳ مسجد شهرستان مرند، سفره‌های افطاری علوی گسترده می‌شود.

وی ضمن اشاره به ساده بودن سفره‌های افطاری تاکید کرد: هدف از این کار، احیای نماز اول وقت و عمل کردن به سنت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در جهت اطعام روزه داران است.

امام جمعه مرند ادامه داد: هزینه این سفره‌ها توسط خیرین و ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان مرند تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • تلاش مردی در کالیفرنیای آمریکا برای ربودن یک خودروی در حال حرکت
  • نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در مهریز
  • تحقق یک آرزوی دیرینه؛ مترو به حرم رضوی متصل می‌شود
  • جشن روزه اولی‌ها در خضرآباد
  • علمای اهل سنت استان بوشهرجنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند
  • اطعام مستمندان سنت دیرینه مردم آذربایجان غربی در میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • گستردن سفره‌های افطاری علوی در شهرستان مرند
  • نقش غرب در جنایت تجاوز صهیونیست‌ها به زنان غزه