Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:05:01 GMT

«تاسیس ایسنا اتفاق مبارکی بود»

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۴۸۶۵۱

«تاسیس ایسنا اتفاق مبارکی بود»

یک پیشکسوت حوزه رسانه گفت: تاسیس ایسنا واقعه مبارکی بود.

ناصر آملی مقدم با اشاره به هجدمین سالگرد تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بیان کرد:  این نهاد ذاتا دانشجویی، بسیار سریع و خوب توانست خودش را با متر و معیارهای کار گزارشی، خبری و خبرنگاری تطبیق دهد و از این حیث باید به جهاد دانشگاهی تبریک گفت؛ اگرچه جهاد دانشگاهی در هر جایی اعم از نشر و صنعت هم وارد شده با پشتوانه علمی و نظری و نسبتش با دانشگاه موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در فراز و فرودهای سیاسی کشور گاهی حیثیت و ظرافت کارشناسی ایسنا کمی کاهش پیدا می‌کرد اما مجددا به نقطه سابق و مطلوب بازمی‌گشت، افزود: در دوره رییس جمهور سابق با فشارهایی که به دانشگاه و به طبع جهاد دانشگاهی می‌آمد، گاهی می‌دیدیم ایسنا رفتارهای غیرحرفه‌ای انجام می‌دهد اما خداراشکر مجددا به نقطه مطلوب بازمی‌گشت. فکر می‌کنم تاسیس ایسنا مبارک بوده و کمک خوبی هم به عرصه رسانه‌ای کشور کرده است.

آملی مقدم با اشاره به لزوم دانشجو بودن نیروهایی که در بدو امر با ایسنا همکاری می‌کنند، اظهار کرد: این اتفاق می تواند هم حسن باشد و هم نقص. حسنش این است که آزادی صنفی و نیروی دانشجویی را خبرنگاران دارند و عیبش هم زمانی است که ممکن است به دلیل جوان بودن تجربه کارشناسی و تخصصی کمتری داشته باشند که البته مدیریت ایسنا می‌تواند با انتخاب مدیران میانی و بالاتر با تجربه و برگزاری دوره‌های آموزشی این مسئله را جبران کند.

وی در پایان گفت: البته خبرهای ایسنا انصافا به لحاظ کارشناسی تفاوت فاحشی با خبرگزاری‌های باتجربه‌تر نمی‌کند که این نشان‌دهنده‌ی این مطلب است که مجموعه ایسنا در حوزه کار تخصصی و کارشناسی هم خوب فعالیت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان

لیلا باغیانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به تاسیس ۱۱ موسسه تک منظوره فرهنگی در استان گفت: در شهرستان‌های اردکان و تفت یک موسسه، هرات دو موسسه و در یزد هفت موسسه فرهنگی در زمینه برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های فرهنگی و همچنین آموزشی و فرهنگی در سال گذشته تاسیس شد.

وی افزود: همچنین یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان بهاباد در زمینه تئاتر و یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان اشکذر در زمینه موسیقی تاسیس شد.

کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تاسیس سه موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری، تبدیل وضعیت سه موسسه تک منظوره فرهنگی به موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری در شهرستان یزد و تمدید ٤٢ مورد تمدید پروانه فعالیت موسسات چند منظوره و تک منظوره فرهنگی هنری به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره در سال ۱۴۰۲ یاد کرد.

باغیانی با اشاره به صدور ۵۸ مجوز برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی خاطرنشان ساخت: سال گذشته همچنین به تخلفات ۲ موسسه فرهنگی و هنری رسیدگی شد و جلسه هیئت رسیدگی به امور مراکز هنری در خصوص صدور مجوز‌های تاسیس نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • «کارور ملی هوش مصنوعی» به زودی تاسیس می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • نوبخت سالروز تاسیس سپاه را تبریک گفت
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • سالروز تاسیس رادیو فردا