Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تربیت مدرس در بین بیش از 40 دانشگاه کشور جزو پنج دانشگاه برتر در زمینه اجرای طرح و پذیرش پژوهشگران ایرانی غیرمقیم در قالب دوره های پسا دکتری، فرصت مطالعاتی، برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی بوده است و نزدیک به نیمی از متخصصان و محققین غیر مقیم همکار در دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هیأت علمی در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های معتبر کشور جذب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، طرح همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم به دنبال امضای تفاهمنامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری(امور بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان) با دانشگاه تربیت مدرس در حال اجرا است و بر اساس اعلام امور بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه تربیت مدرس به عنوان یکی از پایگاه‌های تخصصی برتر همکار در کشور برای حمایت از جذب متخصصان برجسته ایرانی شناخته شده و عملکرد خوبی داشته است. تاکنون به میزان 40 درصد از پژوهشگران غیر مقیم همکار در دانشگاه تربیت مدرس به عنوان هیأت علمی در دانشگاهها و پژوهشکده‌های مختلف جذب شده‌اند.

دانشگاه تربیت مدرس از آذر ماه سال 94 تعداد 23 نفر پژوهشگر در قالب طرح همکاری با متخصصان ایرانی غیرمقیم در دوره‌های پسا دکتری(post doc) و فرصت مطالعاتی جذب و 14 مورد سخنرانی و کارگاه تخصصی توسط اندیشمندان غیر مقیم برگزار کرده که 57% این سخنرانی‌ها در دانشکده مهندسی مکانیک انجام شده است.

بر اساس اعلام معاونت پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس، از 20 پژوهشگر دوره‌های پسا دکتری، 8 نفر دوره خود را به اتمام رسانده و از سه مورد فرصت مطالعاتی دو نفر در دانشکده علوم انسانی دوره را با موفقیت سپری کرده اند. دانشکده علوم پزشکی با پنج پژوهشگر بیشترین جذب پژوهشگر غیر مقیم دوره پسا دکتری را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است طرح همکاری با متخصصان و پژوهشگران ایرانی غیرمقیم با هدف انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط مؤثر متخصصان ایرانی غیرمقیم با همتایان داخلی و مراکز علمی و فناوری منتخب توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی و در حال اجرا است. زمینه‌های انجام این طرح شامل برگزاری دوره‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، همکاری به عنوان استاد مدعو و معین، برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی، فعالیت فناورانه(شرکت های دانش بنیان)، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعتی و شرکت‌های زایشی دانشگاه‌ها و استادیار جوان می‌باشد.

کلیه تسهیلات حمایتی اجرای دوره‌های نامبرده در دانشگاه‌ها و پژوهشکده های پایگاه تخصصی همکار در قالب تفاهمنامه همکاری توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان می‌باشد. دانش آموختگان دوره دکتری از یکی از 100 دانشگاه برتر دنیا، اساتید یکی از 100 دانشگاه برتر دنیا، متخصصان و کارآفرینان مراکز و شرکت های شاخص علمی و فناوری خارجی از جمله مخاطبان این طرح می باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در دیدار با علی معقولی رئیس اتاق اصناف شهرستان قدس با تأکید بر اهمیت تعامل بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد:‌ تحقق «جهش تولید» فقط با همکاری و مشارکت فعال اصناف، تولیدکنندگان و صنایع میسر خواهد شد. باید زمینه‌های مناسب برای توسعه فناوری و نوآوری در سطح منطقه ایجاد شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس آمادگی دارد تا با پرپایی نمایشگاه صدرا و ایجاد ناحیه فناوری و نوآوری صفادشت در غرب استان تهران بستر‌های لازم را برای همکاری با صنایع مختلف به‌منظور توسعه و پیشرفت فناوری و معرفی دانشجویان به صنایع و تأمین نیروی انسانی متناسب با رشته تحصیلی برای شرکت‌های تولیدی و صنایع ایجاد کند.

به گزارش آنا، در این دیدار علاوه بر طرح موضوع بررسی و حل مسائل صنایع در حوزه‌های مختلف با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و دانش دانشگاهیان به این مهم توجه شد که دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در شناسایی و ارائه راهکار‌های نوین برای ارائه استاندار‌های علمی و مدیریت مسائل شهری ایفا کنند و این همکاری می‌تواند به بهبود شرایط دانشجویان و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و رونق کسب‌وکار شهری کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • رتبه اول جهانی طراحی معماری آینده غذا برای دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
  • مجوز پذیرش پژوهشگر پسادکتری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد
  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • «امید رضایی‌فر» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی شد
  • بیانیه دانشگاه تربیت مدرس در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • آغاز ثبت نام در پنجمین دوره جشنواره علمی-پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی