Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@05:50:50 GMT

راننده خوش شانس کامیون 2 بار چپ نکرد!+ فیلم عجیب

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۰۴۰۰

راننده خوش شانس کامیون 2 بار چپ نکرد!+ فیلم عجیب

‍‍‍‍‍‍

رکنا: راننده کامیونی که نتوانست تعادل کامیون را حفظ کند با خوش شانسی 2 بار واژگون نشد و با هیچ خودروی دیگر نیز برخورد نکرد.

حجم ویدیو: 3.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

به گزارش گروه ترجمه رکنا؛یک راننده کامیون که با سرعت بالا قصد عبور از سایر خودروها را داشت؛ تعادل خود را 2 بار از دست داد ولی هر دو بار با خوش اقبالی کامیون واژگون نشد و سانحه ای رخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش نخستین لاله‌های واژگون در دشت‌های گرمه خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی لاله‌های واژگون یا همان گل‌های سربزیر در دشت خُمبی شهرستان گرمه در خراسان شمالی خودنمایی کرده و با ایجاد مناظر چشم نواز گردشگران و مسافران را به سوی خود فرا می خواند.

دیدن لاله‌های سر به زیر انداخته در دامنه کوهستان‌ها، دل هر شخصی را به وجد می‌آورد. لاله‌های واژگون یکی از گل‌های نادر در دنیاست که فرصت کوتاهی برای رخ‌نمایی در بهار دارد. این گل زیبای وحشی را می‌توان در چند منطقه از ایران همچون منطقه «خُمبی» در خراسان‌ شمالی مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، دیدن لاله‌های سر به زیر انداخته در دامنه کوهستان‌ها، دل هر شخصی را به وجد می‌آورد. لاله‌های واژگون یکی از گل‌های نادر در دنیاست که فرصت کوتاهی برای رخ‌نمایی در بهار دارد. این گل زیبای وحشی را می‌توان در چند منطقه از ایران همچون منطقه «خُمبی» در خراسان‌ شمالی مشاهده کرد.

اگر قصد داشتید به دیدن لاله‌های واژگون بروید خوب است بدانید بعضی از مردم محلی آن را به نام «اشک سیاوش» و بعضی به نام «اشک مریم» می‌شناسند. دلیل نخست، افسانه‌ای مربوط به پهلوان اسطوره‌ای ایران باستان است که می‌گویند جایی که خون «سیاوش» اولین بار بر زمین ریخت «پر سیاوش» رویید. گل لاله سرخ رنگی که شاهد این اتفاق بود، سر به زیرانداخت و بر بی گناهی سیاوش گریست. بعد از آن این گل به همان حالت مشغول گریستن ماند و «لاله واژگون» نام گرفت.

لاله واژگون یا لاله نگونسار، گیاهی با گل‌های بسیار زیبا از خانواده سوسن است. رنگ‌های این گل اکثرا قرمز، نارنجی و زرد می باشد که نوع زرد رنگ آن کمیاب تر از انواع دیگر است. گل‌دهی لاله‌های واژگون همراه با گرم شدن هوا و آمدن فصل بهار است و هر ساله هزاران نفر از مردم علاقه مند را از نقاط دور و نزدیک به سوی خود جلب می‌کند. گل لاله واژگون با نام علمی Fritillaria  گیاهی است دیدنی که در هوای لطیف مرغزارهای سرسبز کوهسارهای سربلند و مغرور ایران‌زمین می‌روید. جای‌جای این خاک گهرخیز سرشار از دیدنی‌هایی است که در پهنه‌سار گیتی اگر یگانه نباشد، کمیاب و نایاب است. لاله واژگون که با نام‌های دیگر همچون لاله سرنگون و اشک مریم نیز شناخته می‌شود، ۱۲۰ سانتیمتر از سطح زمین ارتفاع دارد.

منطقه خمبی و سرای شهرستان گرمه واقع در خراسان‌شمالی یکی از مناطق کوهستانی است که دارای دشت وسیعی (حدود ۱۰هکتار) از لاله‌های واژگون زرد رنگ است به طوری‌که این منطقه به عنوان ذخیره‌گاه ژنتیکی لاله واژگون معرفی شد.

با گرم شدن هوا این گل‌ها نیز شکفته می‌شوند به‌طوریکه با روییده شدن آن‌ها پهنه‌ای از زمین رنگ زرد را به خود می‌گیرد و هر گردشگر و شخص را برای سپری کردن ساعاتی از روز وسوسه می کند.

علاوه بر منطقه خمبی، قسمت‌های غربی کوه آلاداغ، منطقه جوزک، کوه پلنگ و بزداغی در مانه و سملقان، کوه بهار و سالوک در جاجرم، قسمت‌هایی از کوه اسدلی در بجنورد و کوه تکل قز در نوار مرزی راز و جرگلان نیز محل رویشگاه این گل است.

اسدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: زمان رویش گل های لاله واژگون اواسط فرودین ماه است که تا اواسط اردیبهشت ماه نیز در طبیعت وجود دارند.

وی گفت: این گیاه جزو گیاهان ممنوع القطع است و هیچ کسی اجازه برداشت و چیدن آن را ندارد.

اسدی تاکید کرد: طی دو سه سال گذشته که ویروس کرونا شیوع بیشتری داشت، مردم کمتری در دشت خمبی حضور داشته در نتیجه این گل از خطر برداشت گردشگران در امان باقی مانده بود.

وی خاطرنشان کرد: اما چند سالی است که خشکسالی بلای جان این گل زیبا شده و حتی در سال گذشته، لاله های واژگون گل دهی مناسبی نداشتند.

اسدی تصریح کرد: لگد کوب شدن این گیاه توسط تعدادی از گردشگران و حتی دام ها از دیگر مخاطرات این گیاه به شمار می آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتباه فاجعه بار راننده کامیون و خسارت شدید به یک خودرو پارک‌شده (فیلم)
  • اشتباه فاحشه‌بار راننده کامیون و خسارت شدید به یک خودرو پارک‌شده (فیلم)
  • کشف ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در ساری
  • رویش نخستین لاله‌های واژگون در دشت‌های گرمه
  • حرکت زیرکانه راننده کامیون قبل از سقوط به دره (فیلم)
  • ببینید | لحظه پراسترس زنده ماندن راننده کامیون پس از سقوط به ته دره
  • شانس بزرگی که قرمزها قبل از دربی آوردند!
  • مصدومیت ۵ نفر در حادثه واژگون شدن پژو در محور بروجن- مجلسی
  • وزن طبیعی در طب ایرانی و تاثیر خواب در وزن بدن
  • رویش نخستین لاله‌های واژگون در دشت‌های گرمه خراسان شمالی