Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@15:16:53 GMT

توافق نهایی بریگزیت تا اکتبر ۲۰۱۸ آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۰۵۰۹

خرداد: مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات بریگزیت گفت که توافق خروج انگلیس از این اتحادیه تا اکتبر ۲۰۱۸ آماده خواهد شد.

به گزارش خرداد از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میشل‌ بارنیر، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه پس از گفت‌وگوهای ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارنیر به خبرنگاران گفت‌که در حال حاضر چندین مسأله مورد مناقشه در مذاکرات بریگزیت باقی مانده است.

وی تصریح کرد: ما باید نسخه نهایی توافق خروج را در کمتر از یک سال آینده و تا اکتبر ۲۰۱۸ آماده کنیم.

این مقام اروپایی در این کنفرانس مطبوعاتی به توفیق حاصل شده در دور آخر مذاکرات میان لندن و بروکسل اشاره کرد و گفت که موفقیت‌های اخیر برای حرکت به سمت مرحله بعدی ضروری است.

بارنیر تصریح کرد: با این حال اقدامات متعدد دیگری باید انجام شود.

وی توافق حاصل شده اخیر میان بریتانیا، ایرلند و اتحادیه اروپا را دقیق و باجزئیات قلمداد کرد و گفت: در صورتی که این توافق در نشست آتی سران اتحادیه اروپا تصویب شود، می‌تواند مبنایی برای توافق نهایی بریگزیت باشد.

به گفته این مذاکره‌کننده اروپایی؛ آینده توافق تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس پس از بریگزیت احتمالا چیزی شبیه نمونه مشابه این توافق با کانادا خواهد بود.

برچسب ها: توافق نهایی ، بریگزیت ، اکتبر ۲۰۱۸

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درک مشترکی نسبت به توافق صلح دارند، هم‌اکنون آنچه باقی مانده بررسی و هماهنگی جزییات این توافق است.

الهام علی‌اف اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است. علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 6086826

دیگر خبرها

  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • اقدام گواردیولا برای عامل حذف از لیگ قهرمانان اروپا
  • جزئیات آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس غزه/ حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را رد کرد