Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@16:09:58 GMT

رئيس‌جمهور تونس سفير آمريکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۰۵۴۴

رئيس‌جمهور تونس سفير آمريکا را احضار کرد

خبرگزاري آريا - رئيس‌جمهور تونس سفير آمريکا را احضار کرد تا مخالفت قاطعانه تونس با تصميم ترامپ را به وي ابلاغ کند. به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از المنار، الباجي قائد السبسي رئيس‌جمهور تونس، سفير آمريکا در اين کشور را احضار کرد.
يک منبع مسئول در رياست‌جمهوري تونس گفت که السبسي سفير آمريکا را احضار کرد تا مخالفت قاطعانه تونس با تصميم ترامپ را که به وضعيت قانوني و تاريخي قدس، لطمه مي‌زند، به وي ابلاغ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت تونس پيش از اين تصميم دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا در انتقال سفارت اين کشور به قدس را محکوم کرده بود.
وزارت خارجه تونس در بيانيه‌اي اعلام کرد که اين کشور از به‌رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و تصميم دولت آمريکا براي انتقال سفارت خود به اين شهر، شديدا نگران است.
هزاران نفر از شهروندان تونسي روز پنجشنبه در محکوميت تصميم دونالد ترامپ‌ رئيس‌جمهور آمريکا در به‌رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند.
بر اساس اين گزارش، چند صد شهروند تونسي با تجمع در پايتخت تونس، شعار مي‌دادند که همه ما فلسطيني هستيم و لعنت بر ترامپ.
همچنين ده‌ها تن از معترضان تلاش کردند به سمت مقر سفارت آمريکا بروند که نيروهاي امنيتي تونس تمامي‌ راه‌هاي منتهي به سفارت را مسدود کردند.
در صفاقس دومين شهر بزرگ تونس، تظاهرات کننندگان به خيابان‌ها آمده و شعار جانم فداي فلسطين سر دادند.
پارلمان تونس روز پنجشنبه در بيانيه‌اي ضمن محکوم کردن تصميم ترامپ، از همه دولت‌هاي عربي و اسلامي خواست که براي ابطال اين تصميم، به مسئوليت‌هاي خود عمل کنند.
پارلمان تونس همچنين از مردم اين کشور خواست که روز جمعه به طور گسترده در محکوميت تصميم ترامپ، تظاهرات کنند.
از سوي ديگر اتحاديه عمومي مشاغل تونس و حزب اسلامگراي النهضه نيز از مردم اين کشور خواستند که روز جمعه در مخالفت با تصميم آمريکا براي قدس به خيابان‌ها بيايند.
تونس امروز نيز صحنه تظاهرات و راهپيمايي در اعتراض به تصميم ترامپ درباره قدس است.
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا روز چهارشنبه در يک سخنراني در کاخ سفيد قدس را پايتخت فلسطين اشغالي اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار براي اننقال سفارت آمريکا از تل‌آويو به قدس را فراهم کنند. اين تصميم ترامپ با محکوميت‌هاي جهاني مواجه شد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شریف» رئیس جنبش سیاسی وجود در عراق تاکید کرد که آمریکا در تغییر فرهنگ جامعه عراق ناکام مانده است.

وی افزود: این کشور از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۸ به دنبال تغییر ساختار جمعیت شناختی عراق و روحیات فرهنگی ملت آن بوده است.

شریف اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تفکرات ضد اجتماعی را در عراق از طریق فعالیت‌های نهادهای جامعه مدنی انگلیس و آمریکا گسترش دهند.

وی بیان کرد: این نهادها به برخی از بخش‌های خسارت دیده عراق کمک‌هایی را ارسال کردند اما در نهایت هدف آنها از هم گسیختگی جامعه عراق و انحراف آن بود.

شریف تصریح کرد: آمریکا کوشید جامعه عراق را تبدیل به نسخه دیگری از جامعه کشور خود کند.

پیش از این نیز «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کد خبر 6091960

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران