Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباطات > رسانه و روزنامه‌نگاری - همشهری آنلاین:
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیت شخصی خود نوشت: کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» یک راهنمای کاربردی است.

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی در پی چاپ و انتشار کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» نوشت: اگر چه فوت و فن صنف ما را لو می‌دهد! ولی نهایتا به اطلاع‌رسانی روان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیت شخصی خود نوشته است: کتاب «چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم» یک راهنمای کاربردی است که توسط یک روزنامه‌نگار موفق عباس رضایی ثمرین ترجمه شده و نشر ثانیه منتشر کرده است.

عباس رضایی ثمرین با سال‌ها سابقه روزنامه‌نگاری مکتوب، آنلاین و تصویری، در مجموعه‌های مختلف دولتی و خصوصی به عنوان مشاور رسانه‌ای ایفای نقش کرده است، اکنون دبیر تحریریه بخش خبری 21 در شبکه اول سیما است.

کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم؟» را انتشارات ثانیه با شمارگان هزار نسخه، در 119 صفحه و به بهای 12 هزار تومان روانه پیشخوان کتاب ‌فروشی‌ها کرده است.

کتاب «مدیران بخوانند؛ چگونه با خبرنگاران مصاحبه کنیم»، نوشته الن استیونس در 11 فصل تدوین شده که در هر یک از این فصول به یکی از ابعاد مختلف مصاحبه‌های رسانه‌ای اختصاص دارد.

در فصل اول، نکات کلی برای شرکت در همه انواع مصاحبه‌های رسانه‌ای مرور شده است و نحوه پاسخ به درخواست‌های مصاحبه، آمادگی ذهنی و روحی و نحوه تعامل با رسانه‌نگارها از دیگر مباحث این فصل است.

فصل دوم کتاب به هدف و پیام محوری مصاحبه اختصاص یافته و به نحوه انتخاب و گزینش محور اصلی، فرایند قلاب‌اندازی در چینش اطلاعات، جملات کلیدی و نقل‌قول‌های طلایی می‌پردازد.

در سومین فصل کتاب، مصاحبه‌شونده همه ویژگی‌های لازم را برای اینکه صدایش در طول مصاحبه‌ها - خصوصا مصاحبه‌های صوتی، تصویری- استاندارد باشد را فرا می‌گیرد.

موضوع فصل چهارم، ظاهر و پوشش فرد در مصاحبه‌هاست و فصل پنجم به معرفی زبان بدن می‌پردازد.

فصل‌های پنجم، ششم و هفتم کتاب به ترتیب به مصاحبه با نشریات چاپی، رادیو و تلویزیون اختصاص یافته و فصل هشتم، مطالب مربوط به مصاحبه‌های تله‌کنفرانس و ویدئوکنفرانس را تشریح می‌کند.

فصل نهم کتاب به برگزاری نشست خبری و فصل دهم به سوالات خبرنگاران در همه مصاحبه‌ها ‌پرداخته است و در یازدهمین و آخرین فصل کتاب، یک راهنمای کاربردی برای مدیریت رسانه‌ای بحران ارائه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد