Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از بهره برداران دامی شهر گوگان واقع در شهرستان آذرشهر برای نخستین بار به پرورش نژاد خالص گوسفند رومانف اقدام کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از توفارقان ،وی دربارۀ واحد تولیدی مذکور گفت: مسؤول این واحد تولیدی در ابتدا پنج رأس گوسفند رومانف از خارج وارد کرده و در طول چندین سال، به پرورش آنها همت گمارده و اکنون تعداد آنها را نزدیک به 200 رأس رسانده و به فروش می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر افزود: این بهره بردار برای نخستین بار در شهرستان به پرورش این نژاد به صورت نژاد خالص اقدام کرده لیکن در مرحله های بعدی، بره های دورگ هم پرورش داده است.

مهندس حسنی اظهار داشت: در حالت عادی، گله های گوسفندی را به چرای آزاد می برند لیکن این بهره بردار در گوگان، با یونجه و کنسانتره، کار پرورش را در طویله انجام می دهد و توانسته فعالیتش را به سوددهی برساند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر با اشاره به این که در واحد تولیدی مذکور برای چند نفر اشتغال ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بهره بردار مذکور در حال اقدام برای اخذ مجوز پروانۀ فعالیت پرورش 2000 رأس گوسفند و و تهیۀ زمین مناسب برای گسترش فعالیت است.

مهندس حسنی درخصوص ویژگیهای این نژاد گفت: رومانف نژادی خالص از گوسفندان اهلی متعلق به دره ولگای علیا( Upper Volga ) در کشور روسیه بوده که بعدها به فرانسه و کشورهای دیگر انتقال یافته است و استفاده اصلی این نژاد جهت اصلاح گله گوشتی می‌باشد این نژاد زودرس بوده و بره های آن در سن 4 ماهگی نیز خصوصیات بلوغ از خود نشان می دهند باروری بسیار خوب و بالاترین میزان چندقلوزایی، فصل تولیدمثل بسیار طولانی، امکان تولیدمثل در تمام طول سال، سازگاری و عادت کردن به آب و هوای سرد و خوراک محلی جزو برخی از ویژگیهای خوب این نژاد هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۲۱۷ پروژه عمرانی در خوی اجرا شد

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار خوی از اجرای ۲۱۷ پروژه عمرانی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تمام تلاش‌مان را در سال ۱۴۰۳ برای اتمام پروژه‌های عمرانی بکار خواهیم بست.

علی نژاد، ۲۸ اسفندماه در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان خوی اظهار کرد: مشارکت بیش از ۵۰ درصدی مردم خوی در انتخابات نشان از علاقه و دغدغه مردم نسبت به آینده و سرنوشتشان است.

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخاباتی سالم موفق عمل کردیم، گفت: تمام زیر ساختها برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم تامین شده بود. 

فرماندار خوی، جذب سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی را برای شهرستان خوی مهم عنوان کرد و افزود: از تمام کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در خوی هستند با تمام قدرت حمایت می کنیم.

علی نژاد تصریح کرد: باید خادم بی منت مردم غیور و ولایت مدار باشیم تا همواره رضایتمندی مردم را به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب جلب کنیم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال ۲۱۷ پروژه عمرانی در خوی اجرا شد
  • صدور مجوز بهره‌برداری از نخستین واحد پرورش جلبک اسپیرولینا در شیراز
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین به بهره برداری رسید
  • فرآیند پرورش و برداشت شیر و پشم هزاران گوسفند توسط دامداران استرالیایی (فیلم)
  • صدور نخستین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی در یزد
  • پرورش مار پیتون به جای گاو و گوسفند!
  • نگهداری مار پیتون به جای گاو و گوسفند!
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در آذرشهر
  • نخستین رویداد گردشگری گوسفند مهربان در گل‌تپه
  • صدور نخستین پروانه اجرای سایبان در یزد