Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از این منطقه گفت: نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی سلماس به فرودگاه‌های خوی و ارومیه، قرار گرفتن در جوار مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو در کنار همسایگی دو شهرستان تبریز و ارومیه موجب شده است یکی از قطب‌های مهم اقتصادی منطقه محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروز برزگر افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلماس یکی از مناطق مستعد برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است که در این جهت علاوه بر سرمایه گذاران کشور، سرمایه گذاران شرکت‌های ایرانی مقیم برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان نیز آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرده‌اند.

نوروزی سرمایه گذار این منطقه نیز افزود :سلماس به عنوان شهری دارای پتانسیل های ارتباطی و دارای مسیرهای ارتباطی گوناگون ریلی، زمینی و هوایی به سایر نقاط دنیاست و از نیروی کار فراوان و ارزان برخوردار است از این نظر در کانون توجه سرمایه گذاران و کارخانجات قرار گرفته است.

نوروزی همچنین گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلماس می‌تواند با فعالیت خود قطب‌های صنعتی تبریز و ارومیه را تغذیه کند و باعث رشد آن‌ها شود و از طرفی زمینه را برای احداث کارخانجات مختلف در صنایع وابسته فراهم کند.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس در سه فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن با ۱۸۷ هکتار و با انجام اقداماتی از قبیل آماده سازی، دیوارکشی و ساخت ساختمان‌ها امسال به بهره برداری می‌رسد و فاز دوم و سوم آن با ۴۰۰ و ۵۰۰ هکتار در آینده اجرایی خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیات دولت و مجلس در آذربایجان غربی است که راه اندازی آن در سال‌های متوالی به علت پاره ای از مشکلات اداری و قانونی به تعویق افتاده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری گفت: در این مدت همچنین تراز تجاری این منطقه به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین تراز‌های مثبت مناطق آزاد کشور و بیش از ۳ برابر سال قبل از آن بود.

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی به افزایش ۲۰ درصدی صدور و تمدید مجوز‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ثبت شرکت‌های شیلاتی و کشاورزی ۱۱ درصد افزایش داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حمل و نقل و ترانزیت به نسبت رفت و آمد در سال ۱۴۰۲ در حوزه خودرو و مسافر ۲۷ درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره قشم تاثیرگذار بوده است.

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم ۲۵ درصد افزایش یافته است گفت: در زمینه عقد قرارداد‌های فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری ۸۰ زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.

وی افزود: واردات کالا‌های ۱۵ درصد گمرکی هم بیش از ۳ برابر افزایش داشت که این افزایش درآمد‌ها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: افزایش ۴۹ درصدی درآمد گمرکات هرمزگان

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی گفت: با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که از سوی کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین