Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی؛ نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل گفت فرانسه حاکمیت اسرائیل بر قدس شرقی را به رسمیت نمی شناسد.
فرانسوا دولاتر در جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قدس گفت ما از تصمیم یکجانبه رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ابراز تأسف می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرانسه حاکمیت اشغالگران اسرائیلی بر قدس و الحاق قدس شرقی به خاک خود را به رسمیت نمی شناسد. قدس شرقی جزئی از سرزمین فلسطین است.
تغییر وضع قدس و ترکیب جمعیتی آن نادرست است و باید از آن دست کشید.
وی افزود وضع قدس در مذاکرات و بر اساس توافق طرفین مذاکره مشخص می شود. قدس جایگاه ویژه ای دارد و گستره آن از اسرائیل و سرزمین های اشغالی فراتر می رود.
دولاتر گفت قدس از طریق مذاکرات پایتخت فلسطین و اسرائیل خوهد بود. وی از همه طرف ها خواست خویشتن دار باشند و آرامش منطقه را حفظ کنند.
وی افزود از اسرائیلی ها و فلسطینیان می خواهیم که بر سر میز مذاکرات بازگردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، گامی مهم در رسیدگی به بی عدالتی‌های تاریخی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار گردیده بود، سعید ایروانی نماینده دائم کشورمان ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار داشت: ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده  و سواستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی ها متاسفیم. این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده همچنان تنها مانع در تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است. 

وی افزود: مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می برد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیات آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح  داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینیان وجود ندارد.

وی با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح گفت: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطینی اشغالی انجام دهد.»

هیات کشورمان در خاتمه تصریح داشت که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکان پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است