Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «با وجود آنکه پنتاگون هنوز بر متوقف ساختن کره شمالي و مبارزه با داعش تمرکز دارد، جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا، از برنامه ريزان و سياستگذاران خواسته است تا اقدام مناسب در مقابل ايران را مورد بررسي قرار دهند...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، پايگاه شبکه آمريکايي سي ان ان (CNN) با انتشار گزارشي تحت عنوان "آمريکا در حال بررسي راهکارهاي موجود براي محدود ساختن نفوذ بدخواهانه ايران است" ضمن اعتراف به گسترش روزافزون نفوذ جمهوري اسلامي در سراسر خاورميانه، به انعکاس اظهارات مقامات آمريکايي در اين رابطه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات و رسانه هاي آمريکايي که از شکست طرح آمريکا براي به آشوب کشيدن خاورميانه با حمايت از تروريست ها سرخورده شده و از افزايش قدرت ايران در سوريه و عراق در دوره پسا داعش هراسناک اند، با متهم کردن کشورمان به فعاليت هاي بدخواهانه به دنبال بهانه اي براي مقابله با ايران هستند. اين در حالي است که يکي از بزرگترين دلايل شکست داعش و ديگر گروه هاي تروريستي و بازگشت امنيت به عراق، سوريه و سراسر خاورميانه، تلاش هاي شبانه روزي جمهوري اسلامي بوده است.
در اين گزارش آمده است:
«با وجود آنکه پنتاگون هنوز بر متوقف ساختن کره شمالي و مبارزه با داعش تمرکز دارد، بسياري از مقامات واشنگتن در گفتگو با سي ان ان اعلام کرده اند که جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا، از برنامه ريزان و سياستگذاران خواسته است تا اقدام مناسب در مقابل ايران را مورد بررسي قرار دهند.
اکنون گفتگوها حول محور چگونگي استفاده از نيروهاي ارتش آمريکا براي جلوگيري و متوقف ساختن فعاليت هاي ايران در کشورهاي همسايه البته بدون رويارويي مستقيم نظامي است.
پنتاگون تا کنون اظهار نظر آشکاري در اين رابطه نداشته است اما يکي از مقاماتي که در جريان تصميمات جيمز ماتيس قرار دارد در گفتگو با سي ان ان اعلام کرد: "وقت زيادي به برنامه ريزي در رابطه با ايران اختصاص يافته است."
اين در حالي است که دولت ترامپ نيز تلاش مي کند براي مقابله با آنچه نفوذ رو به گسترش ايران در سراسر خاورميانه خوانده مي شود، چيزي معادل يک ائتلاف اقتصادي و ديپلماتيک بين المللي عليه ايران ايجاد نمايد.
در همين راستا رکس تيلرسون، وزير امور خارجه آمريکا اين هفته (ميلادي) جلسه اي را با حضور کشورهاي آمريکا، انگليس، فرانسه و آلمان تشکيل داد تا همکاري هاي آمريکا و اروپا براي مقابله با ايران از طريق ديپلماتيک و اقتصادي را هماهنگ سازد.
به هر حال هيچ کس در دولت ترامپ درباره شروع جنگ صحبت نمي کند حتي در شرايط که تنش ها در رابطه با توافق هسته اي به اوج خود رسيده اند؛ اما يک اجماع نظر در رابطه با آنچه مقامات آمريکايي "نفوذ بدخواهانه" ايران در منطقه مي نامند، وجود دارد.»

506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است

به گزارش خبرآنلاین حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت:

تروریسم و مشخصا داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901306

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • دُم خروس بیرون زد!