Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@21:14:26 GMT

مردم ژاپن علاقمند فرش ایران هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۲۹۶۲

رییس موزه معماری ژاپن مطرح کرد: مردم ژاپن علاقمند  ایران و به خصوص صنعت فرش این کشور هستند. 
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، پروفسور ریچی میاکه در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی پوستر "جهانی بدون مرز" در تبریز با اشاره به این‌که ایران دارای پتانسیل‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و معماری است، گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی با محوریت معماری و فرهنگ ژاپنی در تبریز داشته‌ایم و معتقدیم که این بار نوبت ماست که میزبان تبریز در ژاپن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی از برگزاری رویدادی در زمینه‌ی معماری ایران در فوریه سال 2018 در تبریز خبر داد و افزود: این اقدام شروعی برای گسترش همکاری‌ها است و در ادامه، رویداد یکساله ایران در ژاپن، در سال 2019 برگزار می‌شود.
 
وی با تاکید بر این‌که ارتباط ایران و ژاپن به سال‌ها قبل برمی‌گردد، ادامه داد: بر این اساس انتظار داریم که برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متعددی با همکاری تبریز و ژاپن برگزار شود و تعاملات بین این دو افزایش یابد.
 
ریچی میاکه اعلام کرد: امیدواریم که نمایشگاهی در حوزه‌ی غذا در ژاپن برای معرفی هر چه بهتر فرهنگ ایرانی برگزار شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)

عصر ایران - خانه تیون که توسط گروه معماری FB+MP طراحی شده است، در سئارا برزیل در منطقه Chapada do Araripe که به‌ واسطه جنگل ملی حفاظت‌ شده و وسیع خود معروف است، قرار دارد. مفهوم این معماری متمایز از تعادل دقیق میان نظرات و خواسته های مشتری برای طراحی  و همچنین الزام به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از روند ساخت و ساز، منشا گرفته است.

زمین چالش‌ برانگیز منطقه که با شیب‌ های تند مشخص می‌ شود، تصمیم به افزایش سطح خانه نسبت به زمین را ضروری می‌ سازد. چنین انتخاب هوشمندانه ای نه تنها مشکلات تماس با زمین مانند نفوذ و نیاز به عایق بندی اصولی را برطرف می کند، بلکه به حمایت از چشم‌ انداز طبیعی نیز یاری می رساند. یکی از نکات کلیدی رعایت شده در این پروژه حفظ نمای پانوراما از خط افق شهر بوده است که از طریق یک حصار بزرگ روی پشت بام و چارچوب استراتژیک داخلی به دست آمده است.

انتخاب مصالح و مواد نیز توسط FB+MP در کمال هنرمندی انجام شده است. این فرآیند زیبایی‌ شناسی صنعتی را در بر می‌ گیرد و از بلوک‌ های بتنی برای نرده ‌ها و  همچنین پروفیل‌ های فلزی با اسلب های بتنی برای سازه استفاده می‌ کند. علاوه بر این پنل های شیشه ای ارتباط یکپارچه با فضای باز را تقویت می کنند و به طور متفکرانه ای در طراحی برای نور طبیعی و هماهنگی فضایی ادغام می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: 3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

دیگر خبرها

  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • فوری | گل محمدی تایید کرد؛ از مردم تبریز ممنونم | دلیل نرفتن یحیی به شهر پرشورها مشخص شد
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • خمس: دوست دارم در آینده به ایران برگردم
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • شیخ بهایی مردی با جهان‌بینی شگفت‌آور
  • روزی به افتخار هنر چهارم