Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@16:17:36 GMT

ما را بازي نمي‌دهند!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۵۲۲۵

ما را بازي نمي‌دهند!

خبرگزاري آريا - بجز خيلي از کمدين‌هاي مرد سينما و تلويزيون که کارشان را با مهران مديري شروع کرده‌اند و سال‌هاست در اوج هستند و تنور گيشه سينما و تعداد مخاطبان آثار تلويزيوني را داغ نگه مي‌دارند، چند بازيگر زن هم در آثار مديري بازي کرده‌ا‌ند که در نوع خود بي‌نظير بوده و اولين کمدين‌هاي زن بعد از پيروزي انقلاب را تشکيل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يکي از آنها فاطمه هاشمي است.
بازيگري که حتي قبل از ساخت «ساعت خوش» همکاري خود را با مديري آغاز و در مجموعه پرواز 57 بازي کرد.
هاشمي در آثاري مانند شب‌هاي برره، قهوه تلخ، شوخي کردم و... نيز مقابل دوربين مديري رفت.
اين بازيگر با کارگردانان ديگري نظير فلورا سام، شهاب عباسي، يوسف صيادي،‌ مسعود شاه‌ محمدي و... نيز همکاري کرده است.
هاشمي اما مدت‌‌ زيادي است که در تلويزيون کم‌کار شده. با او که اين روز‌ها مشغول بازي در نمايش هايلايت است، هم‌صحبت شديم تا برايمان از فراز و نشيب حرفه بازيگري بگويد.
کم‌پيداييد! قبلا بيشتر در تلويزيون مي‌ديديم شما را؛ چه مي‌کنيد اين روزها؟
اين يک سوال اساسي است که خيلي‌ها از من و طيف وسيعي از بازيگران مي‌پرسند!‌ اما واقعيت اين است که ما نمي‌توانيم جواب اين سوال را بدهيم بايد کساني جواب بدهند که ما را به کار دعوت نمي‌کنند و به ما نقش نمي‌دهند! ‌فقط اين را مي‌دانيم که سابقه زيادي در بازيگري داريم و در کارهاي خوبي هم مقابل دوربين رفته‌ايم. خودمان دوست داريم همچنان بازيگري را ادامه دهيم اما از هر راهي مي‌رويم که به جواب برسيم، چرا ما را بازي نمي‌دهند، به نتيجه نمي‌رسيم!
چند سالي است که از مافياي بازيگري صحبت مي‌شود که نقش‌ها فقط بين تعداد محدودي بازيگر تقسيم مي‌شود، به همين دليل مي‌توان آنها را در بيشتر کارها ديد، شما هم به اين موضوع اشاره مي‌کنيد؟
بله! البته کسي را که با لابي و واسطه و... نقش مي‌گيرد، نمي‌توان بازيگر دانست! بازيگران، افرادي هستند که براي نقش‌ها زحمت کشيده و از همه خلاقيتشان استفاده کرده‌اند تا لازم نباشد براي ديده شدن و نقش گرفتن دست به هرکاري بزنند! بازيگر حرفه‌اي و کاربلد نه رانت دارد و نه پول که بتواند وارد پروژه‌هاي مختلف شود. بازيگر حرفه‌اي سابقه‌اي دارد که تنها پشتوانه‌اش به حساب مي‌آيد.
شما در کارهاي مختلف با موضوعات گوناگوني بازي کرده‌ايد و تنها به سوژه‌‌ها و آثار طنز اکتفا نکرده‌ايد، بنابراين محدوديتي هم براي پذيرش نقش نداريد؟
هر بازيگري دوست دارد نقش‌هاي مختلف را تجربه کند و توانايي‌هاي خود را به چالش بکشد اما واقعيت اين است که حتي بازيگراني که سال‌هاست در يک گونه از آثار بازي مي‌کنند و کارهاي درخشاني هم دارند، مدت‌هاست که بيکار هستند و به آنها نقش پيشنهاد نمي‌شود. بازيگران با تجربه‌اي الان خانه‌نشين شد‌ه‌اند که حداقل بايد سالي در دو يا سه کار بازي کنند.
به اصطلاح شما جواني خود را پاي حرفه بازيگري گذشته‌ايد، الان از انتخاب خود چه حسي داريد؟
الان از حرفه‌ام و گردانندگان آن دلگيرم! و در جواب اين سوال مي‌گويم انتخابم درست نبوده! اما به قول شما من جواني و همه علاقه و عشقم را پاي اين حرفه گذاشته‌ام و انتظار داشتم که در اين سن جواب زحماتي را که کشيدم، بگيرم اما در سال‌هاي اخير به ما خيلي بي‌مهري شد!‌ و من اين سوال را از خودم و اطرافيانم مي‌پرسم که چه اتفاقاتي باعث شد که ما به حاشيه برويم. اين گِله تنها من نيست، خيلي از بازيگران هستند که دوره‌اي در اوج بودند و اکنون کسي سراغ آنها را نمي‌گيرد.
برخي جوان‌ها بر اين باورند که بازيگري با خود شهرت و پول مي‌آورد، با تجربه‌اي که در اين زمينه داريد آيا انتخاب رشته بازيگري به ريسکش مي‌ارزد؟
ما هم زماني که کارمان را شروع کرديم، عشق و علاقه حرف اول را مي‌زد، پول نبود اما براي دلمان کار مي‌کرديم به مرور پول و شهرت هم وارد حرفه و زندگيمان شد. کار، تجربه، تحصيل، شهرت، پول و... به صورت موازي پيش مي‌رفت و همه چيز خوب بود اما چند سالي است که از هيچ‌کدام از اينها خبري نيست! الان من از خودم مي‌پرسم آيا انتخابم اشتباه بود؟ اما در مسيري که طي کردم، اشتباهي انجام ندادم که رشته‌کار از دستم در برود يا خطايي بکنم که الان از آن حس خوبي نداشته باشم . به همين دليل نمي‌توانم خودم را قانع کنم که انتخاب رشته بازيگري اشتباه بوده اما اين را مي‌دانم اتفاقات خوبي در حرفه بازيگري براي من و امثال من رخ نمي‌دهد و اين ناراحت‌کننده است.
با اين اوصاف چرخ زندگي مي‌چرخد؟
سوپراستارها که خيلي خوب زندگي مي‌کنند؛ کار، شهرت و پول را در کنار هم دارند اما صحبت من درباره بازيگراني است که بيشتر در تلويزيون کار مي‌کردند. اين گروه الان بشدت مشکل کار و معيشت دارند! بخصوص بازيگران مرد که مسئوليت تامين مخارج زندگي را به عهده دارند و اين روزها اصلا شرايط خوبي ندارند.
از راهي که تا به امروز در زندگي طي کرده‌ايد راضي هستيد؟
من سال‌هاي خوب زيادي را در زندگي تجربه کرده‌ام که بابت همه آنها خدا را شاکرم. وقتي کارم را با مجموعه پرواز 57 با آقاي مديري شروع کردم با همه عشق و علاقه‌ام به بازيگري روي آوردم. خيلي سختي ديدم اما ناراضي نبودم؛ چون داشتم تجربه کسب مي‌کردم و براي شروع کار لازم بود. بيشتر از 20 سال است که بازيگرم اما با همه مشکلات از انتخابم راضي هستم. فقط اي کاش بي‌مهري‌هايي که چند سال اخير ديديم به نوعي جبران شود و به بازيگران باتجربه‌اي که با عشق و علاقه بازيگري را انتخاب کرده و سال‌ها جواني خود را پاي اين حرفه گذاشته‌اند هم توجه شود! بد نيست مسئولان و متوليان فرهنگ و هنر سري هم به بازيگران قديمي که مدتي است ديده نمي‌شوند، بزنند و حال آنها را جويا شوند و از آنها بپرسند، کجاييد؟ چه مي‌کنيد؟!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ژوزه مورایس جمعه شب در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه‌ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده‌های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تأثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تأثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه‌ای هستم و اتفاقاً وقتی کسی که تشکیل خانواده می‌دهد و حرفه‌ای است، مسئولیتش بیشتر می‌شود. این موضوع تأثیری نداشته است.

کد خبر 6089405

دیگر خبرها

  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • واکنش رونالدو به ششمین پیروزی متوالی النصر
  • خلاصه بازی النصر و الخلیج + فیلم
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • ساعت پخش زنده بازی النصر و الخلیج + پخش آنلاین
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • «مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم
  • مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد