Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل بهار فصلی است که گرما و تابش جنوب و خلیج فارسش هوای عالی شمال و جنگل های سرسبزش و آب و هوای مطبوع و عالی شرق و غرب کشور همه و همه در این فصل فوق العاده زیبا و بسیار دل نشین هستند که همگی با هم این را به ما می رساند که در فصل بهار می توان بهترین مسافرت ها را رفت و بهترین با بهترین شرایط های آب و هوایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...و ثانیه های زیبایی را برای خودمان به ثبت برسانیم. و این را هم بگویم که در این فصل بازدید اکثریت جاهای دیدنی در ایران توسط گردشگران صورت می گیرد و تعداد بازدید کنندگان بسیار بیشتر از فصل های دیگر است. و گفتنی است که در این فصل علاوه بر پر بار بودنش از گل و عطر گل و شکوفه ها و زیبایی هایشان و طراوتش فصل تولید مثل ها و اضافه شدن به حیوانات هم هست. سبزه ها و گل ها و شکوفه ها همچون لباس عروسی سبز برای طبیعت بکر ایران است و در این فصل دامنش را بر سر تمام جاها پهن می کند به طوری که ما رنگین کمان زمینی را میتوانیم ببینیم!!سبز وآبی و قرمز و .نارنجی و زرد و .سفید و صورتی و ....
و همگردی در این مطلبش 10 تا از مکان های تفریحی ایران را به شما معرفی خواهد کرد که در این فصل یعنی بهار بیشتر از زیبایی هایش رو نمایی می کند.با همگردی همراه باشید برای معرفی بهترین و زیباترین جاهای دیدنی ایران برای مسافرت...

چمستان، الیمالات

از دیگر جاهای دیدنی ایران برای مسافرت چمستان است. چمستان دریاچه ای است که در مابین مسیر نور به منطقه چمستان واقع شده است و فاصله اش از جاده اصلی نور 3 کیلومتر است و همینطور فاصله اش از جاده نور به چمستان 8 کیلومتر نیز است. همچنین نیز گفتنی است که این مکان به عنوان مکانی گردشگری جا افتاده است و بازدید کنندگان زیادی را سالانه برای خود جذب می کند.
و خیلی حس خوبی به انسان دست می دهد وقتی بعد از  کلی مسیر و پیچ و تاب جاده ها و گذرندان کلی وقت در جاده ها میرسید به این دریاچه فوق العاده زیبا و ساعت ها در آن جا تفریح و استراحت می کنید. یعنی می توان گفت که در آن جا همه چیز برای آرامش افراد به هم دست به دست می دهند.
پس از رسیدن به این دریاچه و پیاده شدن از ماشین کمی پیاده روی دارید چیزی حدود پنج دقیقه که بعد از طی کردن این مسیر به بالای دریاچه می رسید و در جلو پای شما پلی واقع شده است که شما را به دریاچه می رساند و زیر این پل زیبا سدی ست که اکثر اوقات آب دارد و بر زیبایی های این دریاچه اضافه می کند بعد از گذشتن از پل و گذراندن چند پله به سنگ هایی که در کنار رودخانه قرار دارد خواهید رسید. رسیدن به همین سنگ ها و استراحت روی آن ها همراه با این که محو در زیبایی های آن جا و دریاچه هستید واقعا می تواند به انسان حس خوبی بدهد آن همه نقش و نگار و عجایب و درختانی که در آب سایه انداخته اند و هزار چیز دیگر که در آن جا حضور دارند همه و همه ذهن هر انسان را به سمت شکر گزاری از خدای منان می کشاند.
و لازم به ذکر است که قایق هایی در این دریاچه وجود دارد که چشم به راه بازدید کنندگان هستن و  این قایق ها که به صورت موتوری و پدالی در آن جا حضور دارند اماده شده اند تا تمام زیبایی های آن جا را در تمام قسمت ها به شما نشان دهند. و این دریاچه یعنی دریاچه الیمالات در همانطور که گفته شد در مسیر جاده ی نور یه چمستان است و از بی نظیرترین مکان های تفریحی ایران محسوب می شود که در سر دو راهی روستای بسیار زیبای کاگرکلا نیز واقع شده است.

ارس

این مکان بسیار بزرگ از جاهای دیدنی در ایران است که چیزی حدود 51 هزار هکتار اندازه و وسعتش است و جای بسیار عالی برای مسافرت کردن است و همچنین در مرزهای جمهوری ارمنستان و جمهوری نخجوان واقع شده است که به نظر من علاوه بر دیدن یکی از مکان های تفریحی ایران با مردم آن جا و زبان هایشان و طرز و سبک زندگی شان و افکارشان آشنا خواهید شد.
در ارس وجود ساحل ها و جنگل ها و کوه ها و رودخانه های بی نظیر و حیات وحش بسیار زیبایش باعث جذابیت کلی بازدید کننده و گردشگر شده است. در ارس آب و هوا و حیوانات کم نظیر و بی نظیرش چون سیاه خروس و کبک و اردک و حواصیل قرقاول و اگرت و بوتیمال طرلان وبالابان و خرس های قهوه ای و آهو و پلنگ و بز و میش و قوچ و مارال و همچنین پوشش گیاهی بسیار زیبا و اعجاب انگیزش دارای درختچه های گز و انار و بوته زار و نی زار و نسترن و افرا و گردو و بید و زرشک و گیاهان دارویی بسیار عالی می باشد که همه و همه با هم باعث جذب سالانه گردشگران بیشتری را به سمت خود دارند. ارس از جذاب ترین جاهای دیدنی ایران برای مسافرت است.

دهدز

زراس یک دهکده بسیار زیبا به خصوص در فصل های زمستان و بهار است که در محدوده ایذه قرار گرفته است و گردشگران بسیاری را سالانه پذیراست به خصوص در فصل های ذکر شده یعنی زمستان و بهار.
و این که این دهکده توریست طلب در 250 کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار گرفته است و مساحتی به حدود 206 هکتار را داراست و همینطور فاصله اش با قسمت جنوب شرقی ایذه 69 کیلومتر است و با جنوب شهر دهدز 14 کیلومتر فاصله را داراست همچنین با سد کارون 339 کیلومتر فاصله را داراست.
همچنین باید از آبشاری به نام شیوند نام برد که دقیقا در روبروی این دهکده قرار گرفته است و این منطقه بکر را زیبا تر جلوه می دهد و صدالبته جنگل ها و کوه های منگشت و طبیعتشان که در فصل زمستان فوق العاده برف گیر است هم در این زیبایی بی تقصیر نیستند!! و از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی در ایران و جاهای دیدنی ایران برای مسافرت به شمار می آید.
خوب است که در زمانی مناسب در فصل زمستان و با برنامه ریزی حسابی و درست به این منطقه بروید و از برف بازی کوه نوردی  در آن جا لذت ببرید و خاطره ای خوب در ذهن های خودتان به جای بگذارید.
از تفریحات و سرویس دهی های دیگران جا می توان به کافی شاپ های آبی و رستوران های آبی و سوییت ها و قایق سواری های این مکان زیبا و به یاد ماندنی نام برد.

جهان نما

در جنوب شهرستان کردکوی استان گلستان  و میان رشته کوه های البرز و بر فراز و نشیب های آن مکانی عالی و پر آرامش وجود دارد به نام جهان نما که واقعا هم اسمش شباهت خاصی به خودش دارد و وقتی در آن جا می ایستی تمام دشت گرگان  و دریایش را به راحتی میبینی و زیر نظر داری واقعا هم درست است جهان نما!
و جالبی اش این جاست که با توجه به این که هنوز هم نسبتا جای بسیار شناخته شده ای برای ما نیست اما با این حال سالانه شمار زیادی از گردشگران را مهمان نوازی می کند و از محبوب ترین جاهای دیدنی در ایران و مکان های تفریحی ایران برای توریست ها می باشد.
این منطقه بسیار زیبای ییلاقی جزو مناطق حفاظت شده قرار دارد و و چون که چشم انداز های بسیار زیبایی به گرگان و دشت گرگان و کردکوی و میان کاله و بندر ترکمن و سایر روستاهای زیبا و دیدنی و آب و هوای بسیار عالی آن جا از مناطق تک و معدود شمال است و همچنین مواردی مانند گونه های وحشی حیواناتش و جنگل های بسیار زیبای پهن برگ و سوزنی برگش هم باعث شده است که این منطقه از مناطق بسیار حساس و دوست داشتنی گلستان و از جاهای دیدنی ایران برای مسافرت باشد.
و یکی دیگر از جذابیت های آن جا جاذبه ای است در قسمت شمال ییلاقی آن جا که چکل آتشان نامی است که به آن جا تعلق گرفته است که وجود چشمه های متعدد و وسعت دشت ها و وجود گیاهان بسیار زیبا حتی از نوع دارویی در ان جا باعث شده است تا شدت زیبایی اش بیشتر شود.
اگر که میخواهید به این دهکده بروید باید مسیر های کردکوی به پارک جنگلی و سپس روستاهای درازنو و رادکان و حاجی اباد را طی کنید و سپس به دهکده کردکوی و جهان نما خواهید رسید. و باید توجه کنید که از 70 کیلومتر راهی که در پیش دارید 30 کیلومتر ان به صورت خاکی میباشد و سعی کنید با ماشین های به خصوصی که برای این طور راه ها است به آن جا بروید اما نگران نباشید راه دیگری هم از دامغان دارد که به این صورت است: دامغان، چشمه علی، دیباج و سپس چمن ساور و در آخر حاجی آباد است که نیاز به هیچ ماشین مخصوصی هم ندارید.

دریاچه کوه گل

در شمال شهرستان بویر احمد دریاچه ای وجود دارد به نام کوه گل وکه در قسمت شمال شرقی شهرستان سی سخت و نزدیک به دهانه گردنه بیژن و در مجاورت تپه های کوه گل واقع شده است. در جایی که این دریاچه قرار دارد بسیاری از آویشن های کوهی و خوش بو گیاهان و گل هایی مانند شقایق وجود دارد که باعث زیباتر جلوه دادن این شهرستان در فصل های تابستان و بهار شده است.
و خیلی زیباست که در فصل تابستان پرندگان مهاجر و بومی با هم در ان جا یکی شده و زیبایی خاصی را به این دریاچه میبخشند تعدادی از این زیبایی بخش ها را نام خواهم برد: خروس کولی و مرغابی و اردک کله سبز و حواصیل و لک لک و چنگر و درنا.
این منطقه بسیار شگفت انگیز و زیبا که با شرق شهرستان سی سخت 8 کیلومتر فاصله دارد همینطور فاصله اش با مرکز استان 44 کیلومتر است و دارای سه تا زیبایی بسیار شگفت انگیز و از مکان های تفریحی ایران است که مجموعه کوه گل را تشکیل می دهد اول دریاچه خاص و زیبای کوه گل و دشت های بسیار دیدنی لاله های واژگون و همینطور آبشار پربازدید و شگفت اور تنگه نمک مواردی هستند که این منطقه تمتم زیبایی اش را مدیون این سه مورد است و سالانه بازدید کنندگان زیادی کلی راه را برای این منطقه شگفت آور طی می کنند تا به این زیبایی دست پیدا کرده و آن را از نزدیک یکی از حیرت انگیزترین جاهای دیدنی در ایران را ببینند و همینطور می توان گفت که آب و هوای بسیار مناسب و مطبوع آن جا یکی از دیگر دلایل پر بازدید بودن این منطقه و از جاهای دیدنی ایران برای مسافرت میتواند باشد.
و باید گفت که این منطقه هم یکی از جاهای دیدنی در ایران است که در مرکز گردشگری ها قرار دارد و به همین دلیل ان جا را جزو مناطق حفاظت شده و مکان های تفریحی ایران قرار دادند.

چشمه کانی گراوان 

خب یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران برای مسافرت و مکان های تفریحی ایران چشمه کانی گراوان است که در سردشت واقع شده است که از نظر فاصله ای باید گفت که با شهرستان ربط 2 کیلومتر و  با شمال شرقی سردشت 12 کیلو متر فاصله را داراست. کانی گراوان از معدود چشمه های آب معدنی  است که حداقل املاح و ناخالصی آن 1 گرم در 1  لیتر است و در جنوب شرقی حوضه زاب و در مجاورت روستای کانی گویز قرار دارد و گفتنی است که حوضه زاب حوضه ای است که از آن آب جوش بیرون می آید و معدنی میباشد و گازدار که در راه های درمانی هم از این چشمه استفاده میکنند و برای درمان به آن جا مراجعه می کنند.
آب این چشمه وقتی از روی زمین می گذرد با گذر از جایگاهش رسوباتی را از خود به جای می گذارد که این رسوبات باعث می شود که روز به روز بر حجم محیطش که در آن جا قرار دارد اضافه می شود و با بزرگ تر شدنش بر زیبایی اش می افزاید.
این چشمه علاوه بر زیبایی هایی که خودش دارد قرار گرفتن آن در کنار جنگل های بلوط و چشمه های پر آب و رودخانه هرمز آباد باعث زیبا تر شدن آن می شود.
هر ساله در فصل بهار و همراه با باران های بهاری این چشمه بسیار زیبا پر آب تر شده و باعث می شود که دشت ها و پوشش گیاهانی که در مجاورت با چشمه گراوان قرار دارد پر تر و سبز تر و  زیبا تر شود.

جزیره هنگام

در جنوب کشور ایران و بهتر است بگویم در جنوب ترین قسمت ایران جزیره ای وجود دارد به نام هنگام که این جزیره دیدنی در سال زیبا و زیباتر می شود و همچنین این جزیره در جنوب جزیره قشم واقع شده و از منحصر به فردترین جاهای دیدنی در ایران است. در این جزیره بسیاری از گونه جانواران دریایی وجود دارد که معروف ترین آن ها دلفین هایند که دلیل بیشتر بازدید کنندگان و بینندگان هستند. و یکی دیگر از دلایل آمدن بازدیدکننده ها و گردشگران به این مکان وجود تاسیسات بندری انگلیسی ها است و میتوان از جاذبه های دیگر این جزیره گفت جاذبه هایی مانند شنا و غواصی در آن جا و تماشا و دیدن لاک پشت های دریایی و سواحل زیبای اطراف این جزیره از موارد دیگر توریست طلب این جزیره هستند که از بهترین مکان های تفریحی ایران می باشد.
اگر می خواهید به جزیره هنگام بروید باید از راه جنوبی و کناری قشم حرکت کرد و به روستای زیبای شیب دراز رسید و در آن محل قایق هایی حاضر شده اند تا شما را به تمام محل های دیدنی این جزیره ببرند.

دره نی گا «گراند کانیون» 

رود خانه ای که نامش سفید آب است در انتهای دریاچه بسیار زیبای گوهر قرار دارد که به دره ای که تقریبا شبیه صخره است می رسد وقتی که چندکیلومتر را گذراند که عرض این نیمه دره 500 متر نیز هست. میتوان نام این مکان را تنگه گذاشت تنگه ای که رود خانه سفید آب از دل آن رد می شود و این تنگه دیواره هایی را داراست که جنس آن از صخره هاست و تنها سختی که دارد این است که راهش را باید پیاده طی کرد سخت است اما زیبایی هایش ارزشش را دارد.
این را هم بگویم که از زیبایی های دیگر این تنگه که می توان نام برد درختانی با میوه های بسیار دوست داشتنی خودرو هستند، مانند توت و گردو و بادام و سیب و انجیر که وقتی به ته رودخانه و این درختان میرسی زیبایی اش چند برابر می شود.
این دره که بسیار دیدنی و زیبا که به دره نی گاه مشهور شده و از بهترین جاهای دیدنی در ایران است و زیبایی های اشترانکوه دریاچه زیبای گوهر هم جزو آن دسته از زیبایی های ایران محسوب می شود که حفاظت شده اند.
دریاچه گوهر دقیقا در انتهای خیابان ناپله است که پس از دریاچه تنگ نی گا بسیار بزگ شروع شده و تا به بنار پنبه کار ادامه پیدا می کند و در قسمت شمال نیگا اشترانکوه واقع شده است و لازم است بگویم تنها دلیل بزرگ نامیدن این قسمت از تنگه پهناور بودن این قسمت نسبت به بقیه قسمت هایش است.
و نی گاه کوچک هم تنها به این دلیل این نام را دارد که وسعتش از قسمت های دیگرش کم تر می باشد. از ابتدای بنار پنبه آغاز شده و تا انتهای روستای «تی» ادامه پیدا می کند. لازم است که بدانید در شمال این تنگه ارتفاعاتی با نام «پریز» واقع شده است. دیواره های دره نی گا کوچک از صخره های بسیار بلند و محکمی ساخته شده است که به راستی می توان که آن را گراند کانیون نام گذاری کرد.

مرگور، سیلوانا

دهستانی با نام مرگوراز جزء بخش هایی از سیلوانای ارومیه می باشد. که مساحت آن چیزی حدود 442.5 کیلو متر مربع است. یکی از جذابیت های دیگر این محیط و این دهستان گونه زیست محیطی و گیاهان و جانوران آب و هوا و شرایط اقلیمی است که گیاهان زیبا و کم یابی را در دل خود جای داده و رشته کوه های زاگرس مانند حصاری برای این پوشش گیاهی خاص عمل می کند و آن ها را در بر دارد.
این دهستان از خیلی لحاظ ها مانند چشمه های آب گرم و آب و هوا و قله های بلند و دره های با عمق و بسیار سبز و دریاچه ها و آب شار ها و باغ ها و رودها و روستاهای بی نظیر پایین کوه هایش و هزاران مناظر دیگرش نه تنها در شمال غرب کشورمان بلکه در سر تا سر کشور دلبری می کند و از همه لحاظ تک است.
اگر بخواهیم مهمترین این روستا را نام ببریم باید به روستاهای واقع در کوه پایه اش و دره عمیق و زیبایش و آبشار روستای زیبای سوله دوکه اش (معنی سوله دکه در زبان کردی یعنی آبشار دود آلود) این آبشار وقتی که در حرکت است با سنگ ها برخورد می کند و فضای پر از مه را برای ان جا فراهم میکند که واقعا زیبا و دیدنی است و چشم هارا نوازش می دهد. گرهزیرین و مامه شیخ دریاچه های بسیار دیدنی آن جا هستند که بیننده های زیادی را دارا هستند. چشمه های بسیار پاک و معدنی چیریک آباد به قدری خوب و زلال است که برای کسانی که بیماری های کلیه ای دارند بسیار مناسب است و پیشنهاد می شود این چشمه ها در سیلوانا واقع شده اند و از مکان های تفریحی ایران است.
اگر بخواهیم یکی از جاهای دیدنی در ایران که پاکیزه ترین هواها را دارد نام ببریم می توانیم به روستای سیلوانا اشاره کنیم که در بین دو دره ذکر شده قرار دارد.
در روستای ذکر شده درختان بسیار بلند جنگلی و درخت های سیب و گردویی هستند که شدت زیبایی و جذابیت این دره را بیشتر و بیشتر می کنند.
یکی دیگر از دلایل جذابیت این روستا می تواند دره های بنار و ملیان باشد که باز هم بازدید کنندگان زیادی را سالانه به خود جذب می کند. همچنین چشمه های آن جا مانند چشمه کانی تابر و همینطور چشمه چل آشان هم به زیبایی و جذابیت این دره نیز می افزاید.
و همینطور خانه هایی که در آن جا ساخته شده اند می تواند از لحاظ معماری برای بینندگان جذاب و دیدنی باشد زیرا که به صورت پله ای ساخته شده است یعنی این که پشت بام خانه پایینی حیاط خانه بالایی است.

روستای سرخس

در انتهای شمال شرقی مشهد در میان مرز کشور ترکمنستان و کشور ایران مناظر زیبایی از سرخس مشاهده می شود که که در فصل های پس از  زمستان آب شدن برف ها سبب پیدا شدن منظره های زیبایش می شود و با رفتن زمستان زیبایی و سرسبزی و گل و برگ و درخت ها و به طور کلی طبیعت می آید. مانند خیلی جاهای دیدنی بهار سرخس واقعا دیدن دارد و در این فصل چادر سیاه عشایر و آب و هوای بسیار خوبش و گوسفندان و گاوها و در کل تمام دارایی هایش در بهار قشنگ تر است. خلاصه که می توان گفت اگر به دنبال آرامش محض و تصوری از بهشت هستید می توانید رفتن به سرخس را انتخاب کنید.
در انتهای کوه های هزار مسجد در سرخس محلی است که بیشترین زیبایی را به خود اختصاص می دهد زیبایی از جنس گل های زیبای لاله. این منطقه آن قدر زیبایی دارد که حتی آن هایی که اهل همان جا هستند و ترکمنی ها هم برای داشتن این گل ها و کندن ان ها به این دشت پر گل می روند. با تمام احساس روز زیبایی را در آن جا به سر می کنند.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود |‌ ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، امیرعلی نبویان در بخشی از گفت‌وگو با برنامه «ستاره‌بازی» وقتی اسم همسرش را می‌برد اشک از چشمانش سرازیر می‌شود. این واکنش مورد استقبال مخاطبان و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

کد خبر 846863 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)
  • زیبایی پارک هینویاما در ژاپن (فیلم)
  • گل‌های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا (فیلم)
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • ۳ مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده (+عکس)
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • واکنش دیدنی آقای بازیگر وقتی اسم همسرش را می‌شنود |‌ ویدئو
  • چند درصد ایرانی‌ها «مسافرت» می‌روند؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!