Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلستان که امروز (شنبه) در صدر هیاتی سیاسی به ایران سفر می‌کند، پیش از حرکت به مقصد تهران، با حضور در جمع خبرنگاران از اهمیت روابط دوجانبه گفت و به تشریح اهداف این سفر پرداخت.

به گزارش ایمنا به نقل از ایرنا: وزیر امور خارجه انگلیس گفت:  کشور ایران در مهم منطقه و راهبردی اما بی‌ثبات و متلاطم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه برای امنیت و رونق انگلستان اهمیت دارد. وی ادامه داد: اولین سفر من به ایران فرصتی برای گفت وگوهای بیشتر درخصوص برخی مسائل حساس از جمله چگونگی یافتن راه حلی برای پایان درگیری ویرانگر یمن و تضمین دسترسی بیشتر نهادهای امداد رسانی برای کاهش رنج شدیدی است که مردم آن کشور متحمل می‌شوند. 

جانسون ادامه داد: من همچنین بر تداوم حمایت انگلستان از توافق هسته‌ای تاکید و در عین حال برخی نگرانی‌های ما درخصوص فعالیت‌های ایران در منطقه را روشن می‌کنم. وزیر امور خارجه انگلستان ادامه داد: گرچه روابط ما با ایران از سال 2011 پیشرفت چشم‌گیری داشته است، با این حال این روابط همچنان سر راست نیست و برسر بسیاری از مسائل توافق وجود ندارد. وی افزود: گفت وگو، اصل کلیدی برای مدیریت تفاوت‌ها و پیشرفت در مسائلی است که اهمیت دارد، به همین سبب انتظار سفری سازنده دارم.

جانسون ادامه داد: نگرانی عمیق خود را در مورد پرونده‌های کنسولی افراد دو تابعیتی ابراز و آنجا که زمینه اقدام بشردوستانه فراهم باشد، آزادی آن‌ها را پیگیری خواهم کرد. جانسون روز جمعه به منظور گفت وگو با سلطان قابوس پادشاه عمان و دیگر مقام‌های این کشور، به مسقط سفر کرد. وی امروز (شنبه) وارد تهران می شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: در دو روز گذشته مذاکرات مهمی با امیرعبداللهیان و علی باقری کنی داشتم.

وی افزود: بیش از یکسال قبل بیانیه‌ای صادر کردیم که سند مهمی در خصوص سطح همکاری‌های ایران و آژانس در حوزه پادمانی بود. این سند گام‌های اضافی که طرفین باید اتخاذ کنند را تعریف می‌کند. امروز توافق کردیم که این سند ادامه پیدا کند.

گروسی با تأکید بر اینکه سند ماه مارس کماکان معتبر است، بیان کرد: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد