Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@13:44:25 GMT

خرید تضمینی استراتژیک محصول کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۶۳۹۵

خرید تضمینی استراتژیک محصول کشاورزی

به گزارش جهان نيوز، مسعود اسدی رییس تشکل های بخش کشاورزی  با اشاره به اینکه سیاست خرید تضمینی در دنیا منسوخ و قیمت تضمینی جایگزین آن شده است، اظهار کرد: جایگزینی این سیاست با توسعه مدرنیزاسیون کشاورزی و اقتصاد باز کشورها تغییر کرده است.
  وی با اشاره به اینکه کشور از لحاظ امنیت ملی به غلات وابسته است، افزود: گندم، تنها یک محصول کشاورزی نیست و در هر برهه زمانی  تولید این محصول باید در حد خودکفایی و تامین نیاز کشور باشد تا دشمنان نظام به عنوان ابزارتهدید آمیز برای فشار آوردن به سیاست های بین المللی استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسدی با انتقاد نسبت به تغییر سیاست خرید تضمینی گندم بیان کرد: بنده به عنوان نماینده جامعه کشاورزی، اجرای سیاست قیمت تضمینی را برای گندم تولیدی کشور خطر قرمز می دانم چرا که این امر خلاف مصالح کشور و امنیت ملی است.

وی ادامه داد: گندم، یکی از مهم ترین محصولات استراتژیک به شمار می رود که در صورت تغییر سیاست خرید تضمینی، مقامات ارشد نظام برای حفظ منافع کشور باید وارد قضیه شوند.

رییس تشکل های بخش کشاورزی در پاسخ به این سوال که برخی مسوولان، اجرای سیاست قیمت تضمینی را کلید حل مشکلات کشاورزان می دانند،تصریح کرد: سالهاست که کشاورزان به خرید تضمینی محصولات از سوی دولت عادت کردند به همین امر نسبت به جایگزینی این سیاست با قیمت تضمینی نگرانی هایی دارند.

اسدی در پایان، با اشاره به ارجحیت سیاست خرید تضمینی نسبت به قیمت تضمینی گندم افزود: اگرچه سیاست قیمت تضمینی در سایر محصولات کشاورزی می تواند دستاوردهای مهمی برای کشاورزان به همراه داشته باشد اما اجرای آن در محصول استراتژیکی نظیر گندم، فاجعه بار است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ محصولات استراتژیک از آفات و بیماری‌ها

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: گندم و جو محصولات استراتژیک کشاورزی در گلبهار است و قطعاً حفظ این محصولات از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌ها است.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه مانور بزرگ مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو این شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بالغ‌بر ۱۰ هزار هکتار از کشتزارهای گندم و جو این شهرستان زیر پوشش طرح مبارزه با سن مادری غلات قرار گرفته است.

وی اطلاع‌رسانی زمان مبارزه با سن مادری و ردیابی آفت سن گندم در مزارع کشاورزی شهرستان را از اهداف مانور برشمرد و افزود: به حداقل رساندن خسارت آفت، بهره‌برداری حداکثری، افزایش راندمان و عملکرد مطلوب در تولید محصول گندم و جو از جمله اهداف دیگر این مانور می‌باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: در این مانور آمادگی و هم‌افزایی مجموعه‌های ذیربط با بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و تجهیزات کشاورزی در راستای مبارزه با سن مادری گندم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شجعی تأکید کرد: گندم و جو محصولات استراتژیک کشاورزی در گلبهار است و قطعاً حفظ این محصولات از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌ها است.

وی کشاورزان منطقه را به مبارزه با این آفت در مرحله اولیه با انواع سموم میکرو کپسول توصیه و عنوان کرد: قطعاً مبارزه در مرحله سن مادری به مراتب بهتر از مراحل بعدی سیکل زندگی سن است و خسارت وارده به مزارع کاهش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

شجعی با بیان اینکه این مانور در راستای بالا بردن سطح امنیت غذایی مردم در شهرستان انجام شده است، گفت: این مانور با همکاری بسیج کشاورزی سپاه شهرستان گلبهار انجام شده است، همچنین سه خودرو از مجموعه سپاه و ۴ خودرو از دستگاه‌های تابعه جهاد کشاورزی برای برگزاری مانور استفاده شده که این همبستگی نشان از اراده‌ قوی کلیه دستگاه‌های شهرستان برای مبارزه با سن است.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت مبارزه با آفات و علف‌های هرز افزود: در همه مراحل عملیات، رعایت اصول مبارزه و اصول سم‌پاشی ضروری بوده و استفاده از سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات برابر دستورالعمل‌های ارسالی الزامی می‌باشد تا علاوه بر کسب نتایج مطلوب مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی نیز رعایت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار اضافه کرد: آفت سن به مهم‌ترین محصول استراتژیک کشور (گندم) طوری خسارت می‌زند که علاوه بر کمیت، کیفیت این محصول استراتژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با سن غلات باهدف کاهش میزان خسارت ناشی از این آفت در اراضی شهرستان اجرا می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • ضرورت حفظ محصولات استراتژیک از آفات و بیماری‌ها