Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیی آل اسحاق رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت تجارت ایران با عراق گفت :در حال حاضر کشور عراق دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران بعد از چین است و رتبه سوم بازار صادراتی ایران به کشور امارات تعلق دارد.

او افزود :در سال گذشته بیش از هشت میلیارد دلار صادرات به این کشور انجام شد اما آنچه موجب گلایه فعالان اقتصادی شده است رفتار دوگانه این کشور در تجارت با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: اگر چه در بخش روابط امنیتی و سیاسی روابط دو کشور بسیار خوب است اما در بخش اقتصادی به دلایل مختلف این روابط مناسب نیست.

به گفته آل اسحاق روابط اقتصادی دو کشور به دلیل برخی قوانین و مقررات و اعمال سیاست های خاص و نوع نگاه برخی مسئولان و رفتار سلیقه ای بخشداران و مرز داران عراقی با مشکل مواجه شده است .

او ادامه داد :متاسفانه در حالی محدودیت هایی از طرف عراقی برای تاجران ایرانی اعمال می شود که این محدودیت ها برای رقبای ایرانی وجود ندارد و این موضوع قابل تحمل نیست البته طرف عراقی می گوید که هیچ تبعیضی بین ایران و سایر کشورها برای تجارت با عراق وجود ندارد و مشکلات موجود ناشی از محدودیت های بانکی و قوانین ایران است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد : ما برای رفع این مشکلات و بهبود تجارت با این کشور در حال رایزنی و مذاکره هستیم و امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

او با اشاره به روند صادرات ایران به عراق در نیمه نخست سال گفت: طبق آمار صادرات ایران به عراق در نیمه نخست سال افزایش یافته است.

403

مذاکره عراق تجارت موانع تجار گلایه رفتاردوگانه فعال اقتصادی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا حسن‌پور صبح امروز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان با تاکید بر اینکه توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک در امر صادرات از برنامه‌های اولویت‌دار بسیج اصناف کشور است، بیان کرد: آرامشی که در بازار و مجموعه‌های مختلف است نشان‌دهنده اعتماد مردم به نیروهای مسلح کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: پنج طرح بزرگ کشاورزی در کشور برای خودکفایی در تأمین نهاده‌های دامی کلید خورده که تمامی استان‌ها می‌توانند به این رویداد مهم ورود کنند.

وی اظهار کرد: در کنار تنظیم بازار از تولیدکنندگان باید حمایت شود به عنوان مثال در بحث مرغ با وجود افزایش تولید اما قیمت‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شد تا به تولید کننده آسیبی وارد نشود.

سردار حسن‌پور تاکید کرد: مردم باید کارهایی را که برای آرامش و تثبیت قیمت‌ها در بازار انجام می‌شود در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران به منظور تسهیل در امر صادرات خبر داد: فعالیت این اتحادیه ابتدا به منظور تسهیل امر صادرات در کشورهای عراق، سوریه و آفریقا آغاز شده بود.

کد خبر 6086471

دیگر خبرها

  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • وزرای نفت ایران و پاکستان دوطرف میز مذاکره تجارت گازی
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها