Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری استان کرمانشاه در هفته گذشته که می توان به آن اشاره کرد نشست خبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی بود که خسرو شهبازی در جمع خبرنگاران از اختصاص 210 میلیارد ریال برای جبران خسارت دامداران مناطق زلزله زده استان خبر داد.
وی افزود: در اثر زلزله 30 هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز)، یک هزار رأس دام سنگین، 20 هزار قطعه مرغ و سه میلیون و 500هزار قطعه ماهی تلف شده و یک هزار کندو زنبورعسل نیز تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده در اثر زلزله اخیر، بیش از پنج هزار و 450 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان کرمانشاه خسارت وارد شده است، گفت: از این میزان 2 هزار و 500 میلیارد ریال به پروژه های عمرانی، ساختمان های اداری، ایستگاه های پمپاژ، سیستم های آبیاری و سایر تاسیسات و سه هزار میلیارد ریال نیز به جایگاه های نگهداری دام، علوفه، استخرهای پرورش ماهی و دیگر بخش ها خسارت وارد شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در اثر زلزله اخیر 575 واحد صنعتی و نیمه صنعتی بخش کشاورزی و هشت هزار و 300 واحد سنتی خسارت دیده است.

**معرفی بیش از 1600 نفر از افراد زلزله زده به بانک برای دریافت تسهیلات و کمک های بلاعوض
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از معرفی یک هزار و 266 نفر برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه و 407 نفر نیز برای دریافت کمک های بلاعوض به بانک ها خبر داد و گفت: طبق مصوبه دولت، در مناطق شهری 400 میلیون ریال وام احداث، 60 میلیون ریال کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال نیز کمک هزینه معیشتی بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می شود.
مجتبی نیک کردار افزود: همچنین در مناطق روستایی 300 میلیون ریال وام احداث، 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال نیز کمک هزینه معیشتی پرداخت خواهد شد.
جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه از ارزیابی 88 هزار واحد در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: 44 هزار واحد از این تعداد نیاز به تعمیر و 33 هزار نیز نیازمند احداث مجدد هستند، ضمن اینکه 11 هزار واحد نیز سالم بود.

**آمار کشته های زلزله کرمانشاه به 569 نفر افزایش یافت
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، از افزایش جانباختگان زلزله 21 آبان استان به 569 نفر خبر داد و گفت: سرپل ذهاب با 508 فوتی بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده است.
آرتین کمالی افزود: شهرستان های ثلاث باباجانی با 23 کشته، دالاهو با 19 کشته و قصرشیرین نیز با 16 کشته پس از سرپل ذهاب بیشترین تلفات را داشته اند، ضمن اینکه شهرستان های اسلام آبادغرب و کرمانشاه نیز هر کدام در حادثه زلزله یک نفر تلفات داشته اند.
وی گفت: همچنین شهر محل سکونت یک نفر دیگر از جان باختگان حادثه زلزله استان مشخص نیست.

** نباید فضای دانشگاه را محدود کرد
دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه نباید فضای دانشگاه را محدود کرد، گفت: نمی‌توان و نباید از بیرون دانشگاه برای دانشجویان و دانشگاه تصمیم گیری کرد چرا که اگر این اتفاق بیفتد فضای دانشگاه بسته می شود.
صادق خرازی با بیان اینکه دانشجویان همواره در جنبش های اجتماعی نفش اساسی داشته و دارند، افزود: دانشگاه و دانشجو در روز حادثه می توانند از حقوق مردم دفاع کنند.
وی با بیان اینکه باید از این سرمایه ملی به منظور توسعه کشور استفاده کرد، گفت: اگر فضای دانشگاه را ببندیم مهمترین سرمایه ملی خود را محدود خواهیم کرد.
خرازی افزود: نباید بگذاریم صداهای بلند دانشجویان محدود شود، این صدا می تواند تجلی بهترین روزهای این سرزمین باشد.

**اتمام کارا سکان موقت زلزله زدگان روستایی تا یک ماه آینده/ تخریب کامل 26 هزار واحد
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از اتمام کار اسکان موقت زلزله زدگان استان کرمانشاه در مناطق روستایی با تحویل 11 هزار کانکس تا یک ماه آینده خبر داد.
مجید جودی با بیان اینکه هدف اصلی در شهرها آغاز کار بازسازی واحدهای مسکونی در محل اسکان موقت زلزله زدگان است، گفت: کار آواربرداری و در عین حال پی کنی و بتن ریزی نزدیک به 2 هزار و 300 واحد مسکونی در سطح شهرها و روستاها انجام شده است.
وی گفت: به آن دسته از واحدهای شهری که نیاز به احداث مجدد دارد، مبلغ 400 میلیون ریال و در روستا 300 میلیون ریال تسهیلات تعلق می گیرد، ضمن آنکه به واحدهایی که نیاز به تعمیر داشته باشند در محیط شهری 60 میلیون ریال و در محیط روستایی 50 میلیون ریال پرداخت می شود.
جودی همچنین میزان مبلغ کمک های بلاعوض برای واحدهای تعمیری را نیز 20 میلیون ریال ذکر کرد.
جودی در ادامه با بیان اینکه میزان خسارت در ارزیابی های صورت گرفته بیشتر از برآوردهای اولیه بود، یادآور شد: در زلزله بزرگ کرمانشاه 20 هزار واحد روستایی و 6 هزار واحد شهری آسیب کاملا جدی دیده است.

**آماده سازی 106 کلاس درس پیش ساخته در کانکس
مرزبان نظری مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه اظهار کرد: تاکنون 106 کلاس درس پیش ساخته در شهرستان های زلزله زده برای دانش آموزان برقرار شده است.
وی ادامه داد: این کلاس ها در سرپل ذهاب (71 کلاس)، ثلاث باباجانی و ازگله (25 کلاس) و دالاهو (10 کلاس) قرار دارند.
نظری گفت: این کلاس ها در کانکس ها قرار دارند و هر کانکس براساس تعداد دانش آموزان به یک یا 2 کلاس تقسیم شده اند و مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در عین حال از امضای تفاهم نامه با خیران برای احداث 55 مدرسه شهری و روستایی با 237 کلاس درس در مناطق زلزله زده خبر داد.
وی یادآوری کرد: در بحث بازسازی مدارس، کار 2 مدرسه انجام شده و سه مدرسه نیز در حال انجام است که در هفته آینده پایان می پذیرد، ضمن اینکه پنج مدرسه دیگر نیز در هفته آینده عملیات بازسازی آن ها شروع خواهد شد.

**اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گویای ناتوانی استکبار است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اعلام قدس به عنوان پایتخت جعلی رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ را ناشی از ناتوانی و ضعف اسراییل غاصب و استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: این اقدام آخرین تلاش های استکبار و آمریکا و تصمیمی نابخردانه است که واکنش و مخالفت مسلمانان، جهانیان و آزادگان را به دنبال دارد.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه افزود: این تصمیم به دور از عقل و منطق است و در هیچ کجای دنیا اعتباری ندارد و چنین اقدامی به دلیل عصبانیت و ناراحتی استکبار از اتفاقات اخیر همچون نابودی داعش در سوریه است.
وی همچنین از رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی ظالم یاد کرد و ادامه داد: صهیونیست یک رژیم و غده سرطانی است که باید از ریشه نابود شود.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، مشخص است که اسراییل از قراردادن قدس به عنوان پایتخت اسراییل به دنبال چه هدفی است و از چنین اقدامی می توان به عنوان آخرین تیر در ترکش استکبار یاد کرد.

**محکومیت انتقال پایتخت رژیم صهونیستی به قدس
مردم کرمانشاه در محکومیت اظهارات اخیر ترامپ و تعیین بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
این راهپیمایی علیه اقدام اخیر ترامپ و دولت آمریکا در انتخاب شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیست انجام شد و نمازگزاران کرمانشاهی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و القدس لنا بار دیگر مخالفت و نارضایتی خود را نسبت به تصمیمات نابخردانه دولت آمریکا نشان دادند.
رییس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد واشنگتن اورشلیم (بیت المقدس) را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به آن شهر منتقل می کند.

**روند نابودی رژیم اشغالگر قدس شدت بیشتری گرفته است
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تاکید بر اینکه روند نابودی رژیم اشغالگر قدس شدت بیشتری گرفته است، گفت: اتحاد بیشتر دنیای اسلام راه حل مبارزه با این غده سرطانی و اقدام های شوم حامیان آنان است.
ماموستا ملامحمد محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع امام شافعی برگزار شد، اقدام گستاخانه و نسنجیده رییس جمهوری آمریکا در اعلام قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
وی گفت: ترامپ و همفکران جاهل او این حرکت را عاملی برای تثبیت دائم جایگاه رژیم جعلی اسرائیل تفسیر کرده اند اما واقعیت میدانی این است که روند نابودی این غده سرطانی شتاب مضاعف گرفته و بزودی در چاهی که کنده اند خود خواهند افتاد.

**19 نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در زلزله اخیر کرمانشاه جان باختند
معاون رییس‌ جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، از جان باختن 19 نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در زلزله 21 آبان ماه کرمانشاه خبر داد و گفت: هفت هزار واحد مسکونی خانواده ایثارگران نیز در این حادثه خسارت دیده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی شامگاه جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: بنیاد شهید واحدهای مسکونی ایثارگران در سطح کشور را بیمه کرده و به ازای هر واحد تخریب شده تا سقف 35 میلیون تومان پرداخت می کند.
وی در ادامه گفت: تمام ایثارگران زیرپوشش بنیاد شهید دارای بیمه عمر و نقص عضو هستند و هم اکنون 25 تیم از بنیاد شهید در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به منظور سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و نیازسنجی آنان حضور فعال دارند.
معاون رئیس جمهوری از جمله اقدام های بنیاد شهید به ایثارگران مناطق زلزله زده را فراهم کردن کانس برای جانبازان بالای 70 درصد و نابینا، اسکان جانبازان بالای 70 درصد در شهر کرمانشاه، اعطای تسهیلات خوداشتغالی و معرفی صاحبان 2 هزار واحد مسکونی آسیب دیده برای پرداخت تسهیلات ذکر کرد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان

منصور انصاری   اظهار کرد: پرونده حمل کالای قاچاق شامل ۲۴ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع لیوان شیشه ای و بلورجات به ارزش سه میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زاهدان بررسی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده و ممنوعیت فعالیت یک ساله شرکت، شخص حقوقی را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) این میزان کالا را قبل از خروج از کشور از یک دستگاه تریلی در پایانه مرزی میرجاوه کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کرمانشاهیان در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی می‌کنند
  • محکومیت ۴۲ میلیارد ریالی قاچاقچی دخانیات
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • محکومیت میلیاردی ذوب‌آهن با آرمان
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی یک شرکت تولید شیشه در زاهدان
  • محکومیت یک میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در نهاوند
  • محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت