Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بانوی هنرمند و کارآفرین نمونه زاهدانی گفت: با روی آوردن به طرح های اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغالزایی برای 100 نفر از بانوان زاهدانی را مهیا کردم که حمایت های بسیج سازندگی و قرارگاه قدس کمک شایانی به من در این زمینه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، توجه به اقتصاد مقاومتی اگرچه توسط مسئولان دولتی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ولی اجرای موفق این طرح در سیستان وبلوچستان باعث شد که بسیاری از کارجویان دیروز امروز به کارآفرینان خبره تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در روزگاری که اغلب افراد دم از بیکاری می زنند و فقط به دنبال کار دولتی و استخدامی در ادارات هستند جوانانی هم وجود دارند که با عمل به توصیه های رهبر انقلاب با روی آوردن به اقتصاد مقاومتی برای خود کسب وکار پر درآمدی راه اندازی کرده و با همت و تلاش خود سعی در گذراندن زندگی دارد.
افرادی که نه تنها نان آور خانه خود می شوند بلکه با راه اندازی یک کارگاه یا واحد تولیدی کوچک اما زود بازده زمینه اشتغالزایی را برای چندین نفر دیگر هم فراهم می کنند.
 
زنان کارآفرین طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی
نرگس خاتون عرب بانوی هنرمند و کارآفرین نمونه زاهدانی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون ضمن تقدیر از زحمات بسیج سازندگی سپاه و قرارگاه قدس در بحث کمک و حمایت از کارآفرینان اظهار کرد: در حال حاضر مشغول به آینه کاری بر روی سفال، شیشه، چوب و پلاستیک هستم.
 


وی با بیان اینکه حدود دوازده سال است که به این حیطه روی آورده است، ادامه داد: نقطه کاری و طراحی روی سفال، شیشه، مونتاژ عکس روی چوب، شیشه و سفال از دیگر فعالیت هایی است که به انجام آن مشغول می باشد.
این بانوی کارآفرین نمونه  سوزن دوزی و زیور آلات سنتی را از دیگر فعالیت های خود عنوان کرد و افزود: در بحث صدف هم اقدام به تهیه زیورآلات کرده ایم که استفاده از آن برای بدن فواید زیادی دارد.
 
زمینه اشتغالزایی برای 100 بانوی زاهدانی مهیا شد
وی هدف از روی آوردن به این طرح ها را به دست آوردن روزی حلال و کمک به معیشت خانواده عنوان کرد و گفت: در این راستا زمینه اشتغالزایی برای 100 نفر از بانوان زاهدانی مهیا شده است که حمایت های بسیج سازندگی و قرارگاه قدس کمک شایانی به آنها کرده است.
 


عرب بیان کرد: امید می رود با انجام این فعالیت ها در تولید این محصولات به بازارهای خارجی نیازمند نباشیم و مستقل عمل کنیم.
گفتنی است دوخت عروسک و رومیزی با چتایی و دوخت زیردیگی، پادری و جاحوله ای با کنف از دیگر تولیداتی است که این بانوی هنرمند با همکاری زنان دیگر از خود به ارمغان می آورند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همزمان با نوروز امسال، محلات خراسان جنوبی میزبان ۳۲۲ گروه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال بدلیل تقارن ماه رمضان و عید نوروز نوع فعالیت‌های گروه‌های جهادی تغییر کرده است گفت: امسال در قالب پویش ملی خانه دوست کجاست همه گروه‌های جهادی در محلات خود، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان و همچنین نیازمندان را شناسایی و علاوه بر کمک به رفع مشکلات آنها، سفره‌های افطاری ساده را در منازل و مساجد برپا می‌کنند.

هنری با اشاره به اینکه نوروز امسال ۱۱ قرارگاه جهادی شهرستانی و ۳۹ قرارگاه محلی فعال خواهد بود که بر اساس آن ۲ هزار و ۸۰۰ جهادگر در قالب ۳۲۲ گروه جهادی در استان فعالیت خواهند کرد گفت: امسال در کنار فعالیت‌های آموزشی، اشتغال، بهداشت و سلامت، گروه‌های جهادی فعالیت‌های عمرانی خود را بعد از افطار تا سحر انجام خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۳۴۰ اردوی جهادی در استان با حضور ۲۳ هزار جهادگر برگزار شده است گفت: ارزش ریالی خدمات این گروه‌های جهادی بیش از ۳۱ میلیارد تومان بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به تجهیز قرارگاه‌های جهادی استان در سال آینده گفت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز این قرارگاه‌ها از طریق کمک‌های بسیج سازندگی، بنیاد تعاون بسیج و استانداری خریداری شده که در اوایل سال آینده تحویل آنها خواهد شد.
هنری افزود: در راستای برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید استان، ۱۳ شهریور سال آینده در روز ملی حرکت‌های جهادی، اجلاسیه ملی جهادگران آسمانی در فردوس برگزار خواهد شد.
وی به شروع طرح ملی آبخیز تا جالیز با کمک منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ طرح در این غالب آغاز شده و اولین مرحله افتتاح این طرح‌ها اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان گفت: با تامین اعتبار ملی طرح آبخیز تا جالیز در سال ۱۴۰۳ شتاب خواهد گرفت.
هنری همچنین با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ارسال شده است گفت: گروه‌های جهادی استان هم بعد از ماه رمضان و فروکش کردن سیلاب برای تعمیر و بازسازی مناطق سیل زده به این استان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش بسیج سازندگی کشور درباره احتمال سیل در برخی استان‌ها
  • آماده‌باش بسیج سازندگی برای وقوع احتمالی سیل در برخی استان‌ها
  • همزمان با نوروز امسال، محلات خراسان جنوبی میزبان ۳۲۲ گروه جهادی
  • فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر ماه رمضان و نوروز در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی
  • آمادگی 135 گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان
  • آبرسانی به ۷۰ روستای لرستان انجام شد
  • ارسال کمک‌های مردم استان به سیستان و بلوچستان
  • آمادگی ۱۳۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی در تعطیلات نوروز