Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@07:42:16 GMT

مناطق آزاد زیر ذره بین گمرک

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۶۹۶۷

حمیدرضا بعیدی معاون برنامه ریزی گمرک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در جلسه ای با مناطق آزاد توافق کردیم که گمرک به اطلاعات محموله های ورودی و خروجی هر منطقه دسترسی یابد و در سامانه ای ثبت تا بصورت هدفمند بررسی و کنترل شود.
  وی افزود: این سامانه در حال حاضر در مناطق آزاد اروند و ارس در حال تست است و بزودی عملیاتی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعیدی در خصوص پدیده چتربازی در مناطق آزاد که فردی با مدیریت تعداد زیادی خودروی سواری به مناطق آزاد در پوشش مسافری اقدام به خروج کالا از مناطق می کنند نیز اظهار داشت: استقرار فیزیکی گمرک در درب خروجی مناطق آزاد ناکار آمد است و با مطابقت اطلاعات ورودی و خروجی کالا به مناطق مغایرت احتمالی روشن و باعث شفافیت می شود.
در حال حاضر گمرک در درب خروجی برخی مناطق آزاد مستقر بوده و همواره بر دسترسی به اطلاعات محموله های ورودی و خروجی کالا تاکید داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» با محوریت شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردمی) در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر در مقایسه با الگوی معیوب ۱۴۰۳» ، چهارشنبه هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح در دبيرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود.

در این نشست تخصصی: هشت تصمیم ارتباطی،چهار تصمیم زیرساختی و ۳۰ تصمیم مشارکتی برای مردمی کردن اقتصاد، تبیین می گردد. الگوی مردمی مشاغل برتر یکی از نظریات فقهی مطرح در اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به نشانی تهران، خیابان ولی عصر(ارواحنافداه)، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار، پلاک ۵۱ (دبيرخانه شوراي عالی مناطق آزاد کشور) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دبیرخانه مناطق آزاد برای افزایش سرمایه‌گذاری
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • تبدیل کیش به جزیره ایران آینده
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت