Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی با اشاره به تجارت خارجی ۱۰۶ میلیارد دلاری ایران در سال میلادی گذشته اعلام کرد ایران در رتبه ۴۴ جهان از این نظر قرار گرفته است.

آمارهای منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می دهد کل تجارت خارجی ایران در سال میلادی گذشته بالغ بر 106 میلیارد دلار بوده که 66 میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات و 40 میلیارد دلار نیز مربوط به واردات ایران در این سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ایران از نظر ارزش تجارت خارجی خود رتبه ای بهتر از 44 را در رده بندی جهانی طی این سال بدست نیاورده است.

بیشترین تجارت خارجی در جهان طی سال 2016 به آمریکا اختصاص داشته است. حجم تجارت خارجی آمریکا در این سال 3705 میلیارد دلار اعلام شده است که بالاترین رقم تجارت خارجی یک کشور است.

پس از آمریکا، چین با تجارت خارجی 3685 میلیارد دلاری در رتبه دوم و آلمان با 2393 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

کشورهای ژاپن با 1250 میلیارد دلار، فرانسه با 1074 میلیارد دلار، هلند با 1072 میلیارد دلار، هنگ کنگ با 1063 میلیارد دلار، انگلیس با 1044 میلیارد دلار، کره جنوبی با 901 میلیارد دلار و ایتالیا با 865 میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از نظر ارزش تجارت خارجی خود قرار گرفته اند.

برخی کشورهای دیگر که تجارت خارجی بیشتری نسبت به ایران داشته اند عبارتند از: کانادا با 806 میلیارد دلار، سنگاپور با 611 میلیارد دلار، سوئیس با 571 میلیارد دلار، امارات با 490 میلیارد دلار، مالزی با 357 میلیارد دلار و ویتنام با 350 میلیارد دلار.

از جمله کشورهایی که تجارت خارجی کمتری نسبت به ایران داشته اند نیز می توان به اوکراین با 75 میلیارد دلار، نیجریه با 71 میلیارد دلار، نیوزیلند با 69 میلیارد دلار، کویت با 77 میلیارد دلار، اسلونی با 62 میلیارد دلار و بلغارستان با 53 میلیارد دلار اشاره کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • تجارت با دنیا فقط ۳ روز در هفته!/ شوک مجلس به بخش خصوصی
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • واکنش جالب فرهاد قائمیان به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • واکنش جالب بازیگر سرشناس به عملیات نظامی ایران در خاک اسرائیل
  • رتبه تورمی ایران در جهان مشخص شد
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در شهرری