Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج – نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: روستاهای زونج و میانه دارای ظرفیت های خوب گردشگری هستند که باید به همین دلیل مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان و تنی چند از مسئولین از روستاهای زونج و میانه به منظور بررسی وضعیت و پتانسیلهای این روستا در زمینه گردشگری بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در مسجد روستای زونج ضمن تاکید بر توسعه زیرساختها در روستاهای زونج و میانه اظهار داشت: با همکاری ارگانها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی به ویژه اهالی روستاها خواهیم توانست با توجه به پتانسیلهای موجود، روستاهای زونج و میانه  را به روستاهای گردشگر پذیر تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر رفع مشکلات و کاستیهای موجود در این روستاها توسط ارگانها و نهادهای دولتی، گفت: در صورت تبدیل شدن روستاهای زونج و میانه به مقصد گردشگران،  از مشکلات این روستاها از جمله بیکاری کاسته خواهد شد.

سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در مسجد روستای زونج با اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جهت حمایت از سرمایه گذرانی که قصد سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی این روستا را دارند، گفت: دو روستای زونج  و میانه با توجه به پتانسیل های طبیعی و  فرهنگی قابلیت تبدیل شدن به روستای گردشگری را دارند.

علوی ضمن تاکید بر مشارکت فعال تر اهالی روستاهای زونج و میانه در توسعه و سرمایه گذاری در این روستاها اظهار داشت: فرهنگ غنی، چشم اندازهای طبیعی و وجود سد آزاد در جوار این روستاها از جمله پتانسیلهای بی مثال این روستاها می باشد که باید با همکاری مردم از آنها به نحو احسن بهره برداری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوم گردی و ایجاد اماکن اقامتی سنتی را در این مناطق مهم برشمرد و گفت: برای ایجاد تاسیسات گردشگری تسهیلات با بهره تک رقمی پرداخت خواهد شد و این موضوع فرصتی برای تسریع در توسعه گردشگری روستاهای زونج و میانه می باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • ثبت جهانی پالنگان نیازمند همت جمعی است
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • جام صفوی منجر به توسعه گردشگری ورزشی اردبیل می‌شود
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال