Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:41:49 GMT

مقایسه درآمد سرانه ایران با کشورهای آسیایی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۸۲۰۵

مقایسه درآمد سرانه ایران با کشورهای آسیایی

مجمع تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در گزارشی آخرین وضعیت کشورهای جهان از نظر شاخص های اقتصادی در سال 2016 را منتشر کرد. بر این اساس کشورمان در سال گذشته میلادی، در مجموع 69 میلیارد دلار صادرات و 40 میلیارد دلار واردات داشته است که البته حدود 30 میلیارد دلار از صادرات مربوط به صادرات نفت است.

به گزارش روزنامه خراسان، رشد اقتصادی کشور نیز 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 و تورم 8.6 درصد گزارش شده است. البته از این میزان صادرات حدود 10 میلیارد دلار به خدمات مربوط و 14 میلیارد دلار از واردات نیز واردات انواع خدمات بوده است.

مقایسه درآمد سرانه ایران با کشورهای آسیایی

در بخش دیگری از این گزارش، درآمد سرانه کشور در سال 2016 معادل 5276 دلار اعلام شده است که حدود سه برابر درآمد سرانه هند، 10 برابر افغانستان و یک پنجم کره جنوبی است. درآمد سرانه کشورمان از کشورهایی چون مالدیو و چین هم کمتر است اما از متوسط درآمد کشورهای در حال توسعه آسیا اندکی بیشتر است. متوسط درآمد سرانه کشورهای در حال توسعه جنوب آسیا هم 1805 دلار اعلام شده که حدود یک سوم درآمد ایران است. جدول زیر جزئیات این موضوع را نشان می دهد.

روند سرمایه گذاری مستقیم خارجی ورودی به ایران

بخشی دیگر از جدول های این گزارش میزان سرمایه گذاری خارجی ورودی به کشور را طی سال های گذشته نشان می دهد. بر اساس گزارش آنکتاد، با وجود رشد جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 2016 به 3372 میلیون دلار، هنوز نسبت به سال های اوج خود فاصله دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافقات و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا بیان کرد که اشتیاق گسترده عمومی در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی همچنین نوشت: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی( مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی در هفتۀ جاری به پاکستان و سریلانکا سفر کرد.

مقامات عالی دولت سیزدهم در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده بودند که احیای سیاست همسایگی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای را دنبال خواهند کرد و تحکیم روابط با کشورهای مجاور را کنار تعامل با سایر کشورهای جهان را در برنامه قرار می‌دهند.

طبق اعلام مسئولان دولتی آمار تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با اکثر کشورهای منطقه در این‌ مدت رشد چشمگیری داشته است و در این‌ زمینه توافقات و اسناد همکاری متعددی توسط مسئولان مختلف در سفرها و دیدارهای دو و چند جانبه به امضا رسیده است و پیگیری می‌شود.

بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسیرئیسی: امنیت پاکستان را امنیت خود می‌دانیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری