Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هرساله به صورت جداگانه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شد، امّا امسال با تعامل این سه نهاد پرمخاطب، شانزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن به صورت سراسری و با همکاری و مشارکت سه نهاد فوق برگزار خواهد شد و بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری آزمون، بخش آزمون الکترونیکی به موسسه قرآن و عترت «نورالمجتبی (ع)» واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نگاهی گذرا به فعالیت‌ها و دستاوردهای این موسسه خواهیم داشت.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(علیه‌السلام)

این مؤسسه با هدف تعلیم و معارف اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و عترت در سطح جهانی، با رویکرد تربیتی، تبلیغی، گزینش و جذب نیروهای مستعد و ارتقاء سطح علمی آنان تشکیل شد.

مهمترین رسالت مؤسسه نورالمجتبی(ع) فراهم ساختن امکانات آموزشی در حوزه معارف قرآن و عترت است.

پنج گام مدنظر به عنوان چشم‌انداز مؤسسه ترسیم شده و عبارتند از:

دوره‌های آموزش مقدماتی، ارائه دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی و برخی زبان‌های دیگر، ارائه دوره‌های تکمیلی، گزینش و جذب نیروهای مستعد در این راه و تربیت نیروهای کارآمد.

همچنین ترویج هرچه بیشتر معارف ناب دینی و قرآنی و ترغیب مخاطبان به فراگیری این معارف، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه به شمار می‌رود.

اشاره‌ای به اقداماتی صورت گرفته در موسسه نورالمجتبی(ع)

- حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

- کسب عنوان مؤسسه برتر در نمایشگاه قرآن و دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

- برگزاری دوره تربیت مربی

طرح تربیت مربی عقائد قرآنی برای مربیان برگزیده سراسر کشور، شهریورماه 1395 در مشهد مقدس با حضور اساتید دوره، برگزار شد که طی آن 110 مربی، آموزش دیده و به تدریس محتوای دوره عقائد قرآنی در مؤسسات خود در سراسر کشور مشغول شده‌اند.

- جشنواره تدریس برتر

برگزاری جشنواره تدریس برتر درس امامت با محوریت کتاب امامت در سراسر کشور و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و به برکت آن، این معارف برای افراد زیادی تدریس شد و به تدریس‌کنندگان برتر جوایزی اهدا شد.

- سامانه آموزشی

پس از مطالعات، تحقیقات و مشورت‌های فراوان برای ارائه دروس الکترونیکی به سامانه‌ای آموزشی دست یافته شد که هم‌اکنون مورد استفاده معتبرترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی جهان و در دسترس میلیون‌ها کاربر در سرتا سر دنیا قرار گرفته است. متقاضیان برای ثبت‌نام در سامانه آموزشی نورالمجتبی(ع) می‌توانند به نشانی اینترنتی http://www.namquran.orgمراجعه می‌کنند.

شیوه ثبت نام چگونه است؟ چه مدارکی باید ارائه شود؟

ثبت‌نام به صورت اینترنتی از طریق سامانه آموزشی نور‌المجتبی (ع) صورت می‌پذیرد. فرایند آموزش (ثبت‌نام، آموزش درس، برگزاری آزمون و ارسال مدارک) به صورت مجازی بوده و نیازی به حضور دانش‌پژوهان در مؤسسه نیست و هیچ محدودیتی از لحاظ سن یا تحصیلات جهت شرکت در دوره های آموزشی مؤسسه وجود ندارد.

ویژگی‌ها و امکانات آموزشی سامانه

محیطی کاربر پسند، دسترسی آسان: با سفارشی‌سازی محیط سامانه و طراحی ساده و در عین حال جذاب محیطی، امکان دسترسی آسان به دروس و امکانات سامانه فراهم شده است.

ظرفیت نامحدود: با تامین زیرساخت‌های پشتیبانی سامانه، امکان استفاده از فضای آموزشی در سطح بسیار وسیع ممکن‌ شده است.

برنامه‌ریزی مطابق سلیقه شما، در هر زمان و مکان: از جمله مزیت‌های آموزش مجازی در دسترس بودن محتوای آموزشی در هر زمان و هر مکان از دنیاست.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه: با شیوه آموزش مجازی، شما می‌توانید با صرف وقت و هزینه کمتر از فراگیری دروس بهره ببرید.

ارتباط مستقیم با استاد: همیشه دسترسی به استاد چهره و متخصص معضلی بزرگ در مسیر آموزش بوده است. در سامانه آموزشی نورالمجتبی(ع) علاوه بر اینکه محتوای دروس الکترونیکی در اختیار شماست. در فواصل زمانی مختلف امکان ارتباط مستقیم با استاد برای شما فراهم است و می‌توانید به پرسش و پاسخ پیرامون مباحث درسی بپردازد.

تالار گفت و گو: می‌توانید با همکلاسی‌های خود زیر نظر کارشناسان ما در تالار به بحث پرداخته و آموخته‌های خود را محک بزنید.

پشتیبان آموزشی: در طول مدت آموزشی یک پشتیبان همراه شما خواهد بود و به سوالاتتان در زمینه فنی و آموزشی در کمتر از 24 ساعت پاسخ خواهد داد.

آزمون مجازی: پس از مشاهده تمامی جلسات، آزمون پایان دوره نیز به صورت مجازی و در زمان دلخواه شما برگزار شده و بلافاصله نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد.

گواهینامه: با قبولی در آزمون، وقت دریافت گواهینامه است. از میزکارتان درخواست صدور گواهینامه دهید و با تکمیل مدارک آن را دریافت کنید.

برنامه‌های در دست اقدام

- مجموعه نفیس انسان در چهاردوران: این محصول که در مرحله اول با چاپ کتاب آن کلید می‌خورد، مجموعه ای است از مباحث معاد که ثمره علمی سی‌ساله سید محسن میرباقری در این زمینه است. این اثر که حاوی نظراتی نو در قالبی جذاب و مبتنی بر قرآن کریم است، پس از اصلاح و تجدید نظر به چاپ خواهد رسید.

- ترجمه دوره‌ها به زبان‌های دیگر: در راستای تحقق گام دوم مؤسسه، بازتولید دوره‌ها به زبان انگلیسی آغاز شد و پس از تکمیل آن به بازتولید دوره‌ها به زبان‌های عربی، اردو، آلمانی، اسپینولی، فرانسه و ... خواهیم پرداخت.

- ترجمه توضیحی گویای قرآن کریم: بسیاری از اساتید صاحب نظر قرآنی بر این باورند که ترجمه تحت‌اللفظی آیات قرآن کریم، گویای بار معنایی الفاظ عربی آن نیست و برای پی‌بردن به معنای ظاهری آیات نیز نیاز به توضیحی مختصر وجود دارد. برای نخستین‌بار ترجمه‌ای توضیحی با صدای سید محسن میرباقری در حال ضبط و گردآوری است. ترجمه‌ای که از معنای فارسی مبسوط‌تر و از تفسیر مختصرتر است.

- تفسیر ترتیبی قرآن کریم: بدیهی است که بیان یک دوره تفسیر قرآن کریم امری زمان‌بر و بلند مدت است. یکی از برنامه‌های بسیار مهم سید محسن میرباقری تفسیر ترتیبی قرآن کریم است. هم‌اکنون این برنامه به‌صورت تصویری در حال ضبط و تولید است. این مجموعه ارزشمند تا چند سال آینده پس از تکمیل، در قالب‌های متنوع ارائه می‌شود.

- بسنه آفلاین آموزشی: جهت استفاده حداکثری از پربازده‌ترین شیوه آموزشی یعنی دورس الکترونیکی در صدد آن هستیم که بسته‌ای آموزشی شامل دروس الکترونیکی و امکانات آموزشی همراه آن را برای افرادی که دسترس به شبکه اینترنت ندارند، فراهم آوریم.

یادآور می‌شود، موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) در شهر مقدس قم - بلوار شهید صدوقی - کوچه 23 - پلاک 33 واقع شده است و شماره تماس 32938080-025 برای ارتباط با عموم مردم با مسئولان و اساتید موسسه تهیه شده است.

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد

حجت الاسلام مهدی رمضانی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نوزدهمین آزمون سالانه اعطای مدرک تخصصی حفظ ۱۰، بیست و کل قرآن کریم ، ۱۴ اردیبهشت ماه امسال در ۶ شهر استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۱۸ نفر در این آزمون ثبت نام کردند، ادامه داد: حدود هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد بانوان هستند.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این آزمون در شهرهای مشهد، خواف، نیشابور، تربت جام، کاشمر و سبزوار برگزار خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آیت‌الله جوادی آملی: حفظ قرآن به اداره بهتر کشور منجر می‌شود پژمانفر، نماینده مجلس: بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان به روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط نیستند ۲۵۰۰ زندانی کرمانی حافظ قرآن هستند

دیگر خبرها

  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود