Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@20:13:41 GMT

روایت کمپ زنان و کودکان اسیر داعش در سینما حقیقت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۹۴۳۳

روایت کمپ زنان و کودکان اسیر داعش در سینما حقیقت

مستند نیمه بلند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند در یازدهمین جشنواره فیلم حقیقت رونمایی می‌شود.

به گزارش مشرق - مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» جدیدترین اثر رضا فرهمند در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، به نمایش در می‌آید.

در این مستند که پیش از این با نام "خوشحال بودم که نمیتوانستم متنفر باشم" کار خود را آغاز کرده بود و سپس به "زنانی با گوشواره‌های باروتی" تغییر نام داد، ما با "نور" ژورنالیست جنگ همراه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او باهمه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد مصرانه مبارزه می‌کند، پابه پای رزمنده‌ها پیش می‌رود و گزارش می‌گیرد. او به کمپ پناهجویی بیوه‌ها و کودکان داعشی می‌رود تا روایت‌های پوشیده و احساسات کشته شده آنها را به تصویر بکشد، اما روایت زنانگی نور از جنگ همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از این‌رو، برای اولین بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که تا به‌حال در هیچ فیلم مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است‌. 

این فیلم که در سه بخش ملی، بین‌الملل و شهید آوینی، حضور دارد، روز یکشنبه ۱۹ آذر، ساعت ۱۸ در سالن شماره یک و روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه در سالن شماره پنج، برای علاقه‌مندان اکران می‌شود.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: مرتضی شعبانی، کارگردان: رضا فرهمند، تصویربرداران: رضا فرهمند، مصطفی سیفی، قصی صاحب کاظم، تدوین:رضا فرهمند، فاطمه بنیادی، مصیب حنایی، آهنگساز:کریستف رضاعی، صدابردار: کیومرث محمدچناری، صداگذار: حسن مهدوی، پژوهش: مصطفی سیفی و رضا فرهمند، طراح پوستر: علی باقری، تبلیغات فضای مجازی: احسان جابری، مشاور رسانه‌ای: محسن دلیلی

رضا فرهمند تا کنون جوایزی مانند منتخب بهترین فیلم نیمه بلند در جشنواره حقیقت برای فیلم "پرسوک"، منتخب بهترین فیلم مستند از جشنواره سینما حقیقت برای فیلم "اتاق صعود"،  سیمرغ بلورین بهترین فیلم نیمه بلند از بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم "اتاق صعود"، برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره سینه وست استرالیا برای ساخت فیلم "شیرزاد" و... را در کارنامه خود دارد.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این مستند درباره شخصیت و سلوک علمی و فرهنگی دکتر نادیا مفتونی پژوهشگر فلسفه و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است که بیشتر به دلیل احیای فلسفه هنر فارابی، تبیین فلسفه علم حکمای مسلمان و استخراج مباحثی جدید از حکمت اشراق شهاب الدین سهروردی شناخته می‌شود.
مفتونی از معدود چهره‌های فلسفه معاصر ایران است که با فلاسفه جهانی تعامل مستقیم دارد و به نمایشنامه‌نویسی و نقاشی نیز می‌پردازد.
«عشق و فلسفه» یازدهمین فیلم از مجموعه مستند «آئینه عمر» است که درباره زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران ساخته شده است. این مستند ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن علیزاده فرد جمعه ساعت ۱۲:۳۰ هم تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست