Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، آبشار تنگ خشک سمیرم در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مصوب دی سال 1382 و آیین نامه اجرایی آن مصوب چهارم مرداد 1384 به شماره 26975 / ت 32915 ه ، هیات محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 398 به تاریخ 17 مرداد 1396 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اثر یاد شده ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این سازمان و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این سازمان است.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.
ثبت آبشار تنگ خشک واقع در روستای بی بی سیدان بخش پادنا از توابع شهرستان سمیرم طی نامه ای توسط علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی به ' محسن مهرعلیزاده ' استاندار اصفهان ابلاغ شده است.
وستای بی بی سیدان و تنگ خشک از توابع بخش پادنای بزرگ سمیرم در جنوب این شهرستان واقع شده و منطقه گردشگری و رودخانه آن روزانه و بویژه در تعطیلات آخر هفته پذیرای مسافران و گردشگران است.
شهرستان سمیرم با 9 منطقه نمونه گردشگری و قرار گرفتن در محدوده اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس میانی، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، علی مستوفیان درگفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی نیاز به جذب اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و مرمت بنا‌های تاریخی دارد، با پیگیری‌های صورت‌گرفته این اعتبار جذب شد.
وی گفت: از محل این اعتبار اقداماتی، چون ساماندهی و مرمت بنا‌های مهم تاریخی، احداث و تکمیل موزه‌ها، ایجاد سیستم حفاظتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مطالعه ایجاد مجتمع‌های گردشگری، مطالعه و شناسایی زیرساخت‌های موردنیاز محور‌های گردشگری انجام می‌شود.
به گفته مستوفیان جذب اعتبارات ملی می‌تواند به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای ارائه خدمات مناسب و ماندگاری مسافر کمک کند.
تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

دیگر خبرها

  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس